Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--970141669--9998--2021#

3 Likes

Tar gjerne imot en eneste god grunn til hvorfor selskapet skulle vente til rett oppunder før de eventuelt dro opp en kanin av hatten.

Hadde de hatt noe godt å komme med som skulle tilsi en forventet økning av verdi eller bedret sentiment så ville de neppe ha sittet og sett på kursen falle slik den gjør uten å meddele det de hadde.
Noe annet ville ikke være noe annet enn ett svik mot aksjonærene som har blødd og fortsetter å blø på vei nedover.

Jeg tror de er offer for noe så enkelt som at på tross av at de har, etter eget utsagn, ett veldig godt produkt, så befinner de seg i en situasjon som best kan beskrives som in limbo. De venter litt på det som har skjedd samtidig som de venter litt med det som skal skje. Og så trenger de sårt penger.
Er ikke veldig sexy det.

9 Likes

Det aller kjipeste for både aksjonærer og selskapet er om tegningsrettene i tegningsperioden går i null, og garantistene må steppe inn å ta alle aksjene i emisjonen. Det som da vil skje er at veldig mange av disse aksjene blir dumpet i markedet igjen, og da gjerne til enda lavere kurs. Derfor kan det absolutt være i selskapets interesse å komme med noen oppmuntrende meldinger i tegningsperioden (men nettopp ikke før). Men de kan selvfølgelig ikke bryte informasjonsplikten heller.

4 Likes

tragisk å sitte som aksjonær i en synkende skute;-(

1 Like

Du sitter som aksjonær i et selskap som er priset lavt, ikke en synkende skute. Targovax vil være rustet for å seile videre om noen uker - og det var de ikke for noen uker siden. Hva er mest verdt?

12 Likes

Flere ting taler imot det.
Den viktigste er nok at de ikke kan sitte på kursdrivende nyheter uten å slippe de. Aksjonærene har krav på informasjon når den er tilgjengelig (ser du har tatt det med nå :slight_smile: )
Videre vil en sen nyhet treffe færre som vil være villige til å kjøpe seg inn i selskapet på ren impuls og skape eufori rett i forkant av en emisjon.
En sen nyhet i en aksje med så raskt fallende kurs kan også ende opp med å ikke kunne få kursen opp igjen til “start” hvor man hadde mulighet til å dra nytte av en god nyhet.

Mitt bet er ingen stor nyhet før emisjon.

1 Like

Det er vel først når tegningsperioden er i gang og prospektet er ute at all info skal ut.

1 Like

Eneste endringen jeg gjorde var å føye til “nettopp”, så her leste tydeligvis ikke du alt. Når aksjen går ex-rett på fredag, så synker kursen uansett til TERP (som med 40% rabatt i emisjonen til dagens kurs er 3,36). DET er “restarten” som kommer uansett, og det er HERFRA kursen helst bør stige, og i hvert fall ikke synke til 2,46 (som er kursen som gir verdiløse tegninsretter).

2 Likes

ja håper da d,er grunn til at jeg ikke har solgt meg ut,sitter med 55% tap så får briste eller bære;-)

Da leste jeg nok litt fort :slight_smile: og beklager å ha satt deg i ett urettmessig søkelys :laughing:

Jeg håper det ender godt for alle som sitter inne i dag. Jeg står utenfor og prøver å finne beste tidspunkt å gå inn på for jeg er enig i at potensialet ser bra ut for en god reise her, gitt litt medvind i 2022.
Derfor setter jeg pris på alle argumenter for og mot hva som kan skje i forkant nå, men jeg er nok bestemt på å vente og se hvordan landskapet ser ut “kort tid” etterpå.

En ting er sikkert: En haug med folk vil tenke at aksjer ex. rett til 3,36 er billigere enn aksjer inkl. rett til 4,1. Som altså er feil.

11 Likes

Hva om ett eller flere BP bestemmer seg for å bruke oncos som brevdue for sin checkpointhemmer?

Da er det mulig å ri på godkjenningen til checkpointhemmeren. Bedrer denne måten å levere CPI på bivirkningsprofilen til CPIen, da blir det lett å være aksjonærer i Targovax.

Slik jeg leser patentet på CPI og adenovirus i kreftbehandling som Targovax innehar dekkes dette, og plasserer selskapet i en fantastisk posisjon. Nå må jeg si at her er andre mye mer kompetente til å vurdere enn meg, men det er følelsen jeg sitter med.

Det er mer aktuelt og mye mer verdifullt enn å være legemiddel i ensom majestet.

Det er nyheter som dette vi vil høre om fremover, og som kommer til å være kursdrivende, fordi inntekter kan komme før, og det er lav kostnad på utviklingen.

6 Likes
1 Like

Ja vi er “best in class”, men det åpner dessverre ingen dører - se bare på Vaccibody. Hva er galt med TRVX, har de skakkjørt det så til de grader at toget er gått?

Terrible emisjon. About 80m new shares coming in…going to be lots of loose shares in the months to follow. Of course i will pony up for my share as I think targo is very exciting (and very cheap), but they definitely dont understand market sentiment. I’m wagering they are better with the science than with the financing…or here’s hoping.

Just going to take a nice warm bath and smør myself all over with tålmodighetskrem.

9 Likes

Har fulgt denne med et halvt øye de siste ukene, og har forstått at det er en emisjon i nær fremtid. Kan noen oppsummere de relevante datoene og hendelsene her? Når er siste frist for å handle aksjen med rettigheter? Når kommer tegningsrettene på børs? Hva er siste handelsdato for disse?

1 Like

Last day including right: 25 November 2021

Ex-date: 26 November 2021

Record Date: 29 November 2021

Date of approval: 25 November 2021

Maximum number of new shares: 350,000,000

Subscription price: Minimum NOK 0.50 and maximum NOK 10.00

Ratio preferential rights: To be announced when final number of new shares is
determined

Subscription ratio: To be announced when final number of new shares is
determined

2 Likes

Last day including right: 25 November 2021
Ex-date: 26 November 2021

Litt mer om tilknyttede hendelser:

The proposed Rights Issue is subject to a shareholder approval at an extraordinary general meeting of the Company (the “EGM”) to be held on 25 November 2021 at 09:00 hours (Oslo time) at the Company’s offices at Vollsveien 19, 1366 Lysaker, Norway.

Targovax has the pleasure of inviting investors, analysts and the press to a live webcast presentation held by the company’s CEO Erik Digman Wiklund on Thursday 25 November at 12:00 CEST.
The webcast will be held in Norwegian.
The presentation will be followed by a Q&A session. Webcast viewers are welcome to submit questions in advance or during the presentation to renate.birkeli@targovax.com.

The shareholders of the Company at the date of the EGM will be granted a preferential right to subscribe for and be allocated the new shares in proportion to the number of shares in the Company they own as of that date.

The subscription period for the Rights Issue will commence on 30 November 2021 and expire on 14 December 2021 at 16:30 hours (Oslo time).

Oppsummert:

· 25 November 2021: Extraordinary general meeting
· 25 November 2021: Last day of trading in the shares including subscription
rights
· 26 November 2021: First day of trading in the shares excluding subscription
rights
· 29 November 2021: Record date for determination of the right to receive
subscription rights
· On or around 29 November 2021: Publication of the prospectus
· 30 November 2021: Commencement of the subscription period and first day of
trading in the subscription rights
· On or around 10 December 2021: Last day of trading in the subscription
rights
· On or around 14 December 2021: Last day of the subscription period
· On or around 15 December 2021: Allocation of the offer shares
· On or around 17 December 2021: Payment of the offer shares
· On or around 21 December 2021: Registration of the share capital increase
with the Norwegian Register of Business Enterprises

5 Likes

Om emi skulle bli langt under 4 kr, så vet man jo av erfaring at markedet er enda billigere. Så jeg forstår at noen selger her når situasjonen er slik…

Jeg skal stille opp på EGF og foreslå 90% rabatt, så får vi vasket ut en del aksjonærer som ikke burde være det.

Tegningskurs 40 øre, fem tegningsretter per aksje og TERP på 1 blank. 524 millioner aksjer post emi. Fullt mulig, og ikke noe problem for de som forstår dette.

3 Likes