Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hvorfor velger selskapet den type emisjon som koster mest penger? Svaret er nok så enkelt at de ikke hadde noe annet valg. Selskapet feilet med å hente samarbeidspartnere som ville dele på investeringen. Fra å spise kirsebær ned de store, kjemper de nå om smulene. Riktignok kan den nye retningen bli spennende, men ting tar som vi vet tid og tid koster penger. Jeg tipper at kursen blir satt rundt 2 kr, Kommer nok ingen nyheter før siste dataslipp i Mesothelioma som forventes å komme midt i des. - Vi vet jo allerede at dataene er gode, så det hjelper nok sårt lite på kursen uten en avtale.
Veien for å få Melanom-studien er også blitt lengre og enn så lenge går de den uten partner. Som jeg har sagt før, kan det se ut som om tiden har gått ifra både Mesothelioma og Melanom. Hvis selskapet skal nå markedet, så tror jeg det blir i Colorektal. Dataene er guidet å komme rett over nyttår, men ikke umulig at de kommer allerede før jul. Rekruteringen gikk kjapt og det ble også antydet på presentasjonen i mars.

Ja det ser virkelig slik ut - alt er bare fryd og gammen, beroligende!

Skulle Targovax få omsetning vil de kunne belønne eierene ved å kapitalnedsette.

Bare skattefordelen dette gir for private eiere er av høyere verdi enn aksjen prises til i dag.

1 Like

Stille i båten her idag.

Kasta inn håndkle her ser ut til at robotene vil har prisene enda lenger ned :chart_with_downwards_trend: :man_shrugging: paperhands :roll_of_toilet_paper: :palms_up_together:

Spent hvor dette ender ved ukeslutt…

1 Like

Ser ut til at det kan bli billige aksjer!!

Flotte bidrag til diskusjonen her nå, fra olebolle og christobal. :roll_eyes: Latterlig.

Keep calm and carry on. Mye støy og forvirring/usikkerhet, og dessverre mange med sin egen agenda som ønsker å bidra til å forsterke dette.

Dette blir en spennende uke, og jeg tror den ender meget godt. :slightly_smiling_face::crossed_fingers:

9 Likes

ser tung ut targovax, med kommende emisjon på 30-35% rabatt på kurs her nede så ender det vel på 2-3 tallet. Dette jeg fryktet når de drøyde med emisjon som jeg mener burde kommet mye før, og da uten det tullet her som tar livet av kursen. Skulle vært satt på 7-8 kr når kursen var opp på 10+. SÅ hadde ting sett helt annerledes ut, Soug som ble svarteper her og “gamblet” på feil hest dessverre.

2 Likes

For den som kjøper nå og kan forsvare sin posisjon i emisjonen ser dette bra ut.

Jeg ser heller ikke bort fra at presentasjonen vil inneholde nyheter som setter emisjonen i et bedre lys.

1 Like

Ja håper det for deres del som sitter igjen rolig i båten, jeg gikk litt i minus men orker ikke å ta sjansen på enda mer devaluering av aksjen siden jeg heller ikke har noen planer om å gå videre i emisjonen da jeg ikke har ønsker om å selge andre aksjer jeg sitter på nå for å delta.

Igjen dette kan gå begge veier for se hva det blir ved ukeslutt 🤷

Er det hos Norges Forskningsråd du fant denne ? Prøvde å lete litt i søknader til behandling men klarte ikke å finne den igjen.

Nå som det ser ut til at ABN AMRO har begynt å selge litt. Hva er tankene rundt Storebrand, JPM og tilbakekalling av mulige utlånte aksjer ? Avhengig av emisjonskurs så vil det vel potensielt innebære stor utvanning for Storebrand og JPM dersom de ikke får tegningsrettene sine (?)

2 Likes

https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--970141669--9998--2021#

3 Likes

Tar gjerne imot en eneste god grunn til hvorfor selskapet skulle vente til rett oppunder før de eventuelt dro opp en kanin av hatten.

Hadde de hatt noe godt å komme med som skulle tilsi en forventet økning av verdi eller bedret sentiment så ville de neppe ha sittet og sett på kursen falle slik den gjør uten å meddele det de hadde.
Noe annet ville ikke være noe annet enn ett svik mot aksjonærene som har blødd og fortsetter å blø på vei nedover.

Jeg tror de er offer for noe så enkelt som at på tross av at de har, etter eget utsagn, ett veldig godt produkt, så befinner de seg i en situasjon som best kan beskrives som in limbo. De venter litt på det som har skjedd samtidig som de venter litt med det som skal skje. Og så trenger de sårt penger.
Er ikke veldig sexy det.

9 Likes

Det aller kjipeste for både aksjonærer og selskapet er om tegningsrettene i tegningsperioden går i null, og garantistene må steppe inn å ta alle aksjene i emisjonen. Det som da vil skje er at veldig mange av disse aksjene blir dumpet i markedet igjen, og da gjerne til enda lavere kurs. Derfor kan det absolutt være i selskapets interesse å komme med noen oppmuntrende meldinger i tegningsperioden (men nettopp ikke før). Men de kan selvfølgelig ikke bryte informasjonsplikten heller.

4 Likes

tragisk å sitte som aksjonær i en synkende skute;-(

1 Like

Du sitter som aksjonær i et selskap som er priset lavt, ikke en synkende skute. Targovax vil være rustet for å seile videre om noen uker - og det var de ikke for noen uker siden. Hva er mest verdt?

12 Likes

Flere ting taler imot det.
Den viktigste er nok at de ikke kan sitte på kursdrivende nyheter uten å slippe de. Aksjonærene har krav på informasjon når den er tilgjengelig (ser du har tatt det med nå :slight_smile: )
Videre vil en sen nyhet treffe færre som vil være villige til å kjøpe seg inn i selskapet på ren impuls og skape eufori rett i forkant av en emisjon.
En sen nyhet i en aksje med så raskt fallende kurs kan også ende opp med å ikke kunne få kursen opp igjen til “start” hvor man hadde mulighet til å dra nytte av en god nyhet.

Mitt bet er ingen stor nyhet før emisjon.

1 Like

Det er vel først når tegningsperioden er i gang og prospektet er ute at all info skal ut.

1 Like

Eneste endringen jeg gjorde var å føye til “nettopp”, så her leste tydeligvis ikke du alt. Når aksjen går ex-rett på fredag, så synker kursen uansett til TERP (som med 40% rabatt i emisjonen til dagens kurs er 3,36). DET er “restarten” som kommer uansett, og det er HERFRA kursen helst bør stige, og i hvert fall ikke synke til 2,46 (som er kursen som gir verdiløse tegninsretter).

2 Likes

ja håper da d,er grunn til at jeg ikke har solgt meg ut,sitter med 55% tap så får briste eller bære;-)

Da leste jeg nok litt fort :slight_smile: og beklager å ha satt deg i ett urettmessig søkelys :laughing:

Jeg håper det ender godt for alle som sitter inne i dag. Jeg står utenfor og prøver å finne beste tidspunkt å gå inn på for jeg er enig i at potensialet ser bra ut for en god reise her, gitt litt medvind i 2022.
Derfor setter jeg pris på alle argumenter for og mot hva som kan skje i forkant nå, men jeg er nok bestemt på å vente og se hvordan landskapet ser ut “kort tid” etterpå.