Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

En ting er sikkert: En haug med folk vil tenke at aksjer ex. rett til 3,36 er billigere enn aksjer inkl. rett til 4,1. Som altså er feil.

11 Likes

Hva om ett eller flere BP bestemmer seg for å bruke oncos som brevdue for sin checkpointhemmer?

Da er det mulig å ri på godkjenningen til checkpointhemmeren. Bedrer denne måten å levere CPI på bivirkningsprofilen til CPIen, da blir det lett å være aksjonærer i Targovax.

Slik jeg leser patentet på CPI og adenovirus i kreftbehandling som Targovax innehar dekkes dette, og plasserer selskapet i en fantastisk posisjon. Nå må jeg si at her er andre mye mer kompetente til å vurdere enn meg, men det er følelsen jeg sitter med.

Det er mer aktuelt og mye mer verdifullt enn å være legemiddel i ensom majestet.

Det er nyheter som dette vi vil høre om fremover, og som kommer til å være kursdrivende, fordi inntekter kan komme før, og det er lav kostnad på utviklingen.

6 Likes
1 Like

Ja vi er “best in class”, men det åpner dessverre ingen dører - se bare på Vaccibody. Hva er galt med TRVX, har de skakkjørt det så til de grader at toget er gått?

Terrible emisjon. About 80m new shares coming in…going to be lots of loose shares in the months to follow. Of course i will pony up for my share as I think targo is very exciting (and very cheap), but they definitely dont understand market sentiment. I’m wagering they are better with the science than with the financing…or here’s hoping.

Just going to take a nice warm bath and smør myself all over with tålmodighetskrem.

9 Likes

Har fulgt denne med et halvt øye de siste ukene, og har forstått at det er en emisjon i nær fremtid. Kan noen oppsummere de relevante datoene og hendelsene her? Når er siste frist for å handle aksjen med rettigheter? Når kommer tegningsrettene på børs? Hva er siste handelsdato for disse?

1 Like

Last day including right: 25 November 2021

Ex-date: 26 November 2021

Record Date: 29 November 2021

Date of approval: 25 November 2021

Maximum number of new shares: 350,000,000

Subscription price: Minimum NOK 0.50 and maximum NOK 10.00

Ratio preferential rights: To be announced when final number of new shares is
determined

Subscription ratio: To be announced when final number of new shares is
determined

2 Likes

Last day including right: 25 November 2021
Ex-date: 26 November 2021

Litt mer om tilknyttede hendelser:

The proposed Rights Issue is subject to a shareholder approval at an extraordinary general meeting of the Company (the “EGM”) to be held on 25 November 2021 at 09:00 hours (Oslo time) at the Company’s offices at Vollsveien 19, 1366 Lysaker, Norway.

Targovax has the pleasure of inviting investors, analysts and the press to a live webcast presentation held by the company’s CEO Erik Digman Wiklund on Thursday 25 November at 12:00 CEST.
The webcast will be held in Norwegian.
The presentation will be followed by a Q&A session. Webcast viewers are welcome to submit questions in advance or during the presentation to renate.birkeli@targovax.com.

The shareholders of the Company at the date of the EGM will be granted a preferential right to subscribe for and be allocated the new shares in proportion to the number of shares in the Company they own as of that date.

The subscription period for the Rights Issue will commence on 30 November 2021 and expire on 14 December 2021 at 16:30 hours (Oslo time).

Oppsummert:

· 25 November 2021: Extraordinary general meeting
· 25 November 2021: Last day of trading in the shares including subscription
rights
· 26 November 2021: First day of trading in the shares excluding subscription
rights
· 29 November 2021: Record date for determination of the right to receive
subscription rights
· On or around 29 November 2021: Publication of the prospectus
· 30 November 2021: Commencement of the subscription period and first day of
trading in the subscription rights
· On or around 10 December 2021: Last day of trading in the subscription
rights
· On or around 14 December 2021: Last day of the subscription period
· On or around 15 December 2021: Allocation of the offer shares
· On or around 17 December 2021: Payment of the offer shares
· On or around 21 December 2021: Registration of the share capital increase
with the Norwegian Register of Business Enterprises

5 Likes

Om emi skulle bli langt under 4 kr, så vet man jo av erfaring at markedet er enda billigere. Så jeg forstår at noen selger her når situasjonen er slik…

Jeg skal stille opp på EGF og foreslå 90% rabatt, så får vi vasket ut en del aksjonærer som ikke burde være det.

Tegningskurs 40 øre, fem tegningsretter per aksje og TERP på 1 blank. 524 millioner aksjer post emi. Fullt mulig, og ikke noe problem for de som forstår dette.

3 Likes

Tegningskursen er minimum 50 øre, så den får du ikke gjennom

1 Like

Det hadde nok funket bedre i tidligere tider, før aksjekreditt og belåning. :sweat_smile:

Ja sånn var det ja. Får si 85% da.

Og jeg må fremdeles betale det samme beløpet jeg allerede har satt av til å fulltegne.
Forstå det den som kan :wink:


Polygon wrote: “så får vi vasket ut en del aksjonærer som ikke burde være det”

Lurer på om vi ikke har fått gjort en del av julevasken her allerede. :soap:
Men, som du skriver, ser jeg heller ikke bort fra at om vi får kursen enda litt ned, så er det kanskje enda noen flere som selger aksjer til de langsiktige, med enda større tap. :money_with_wings:

1 Like

Når tror dere kursen vil snu på TRVX.
En kan jo kritisere selskapet men valgte fremferd sikrer selskapets videre eksistens og det er nok i alles interresse.
Kursen vil kanskje fortsette å falle etter denne emisjonen eller kanskje vi får et kraftig løft grunnet optimisme , som der ikke er mye av p tross av gode resultater.

Kommer der litt vedvarende optimisme i dette selskapet så er der mye oppbygd energi som skal frigjørs og det vil jeg være med på.

dessuten , selger du nå så er tapet altfor høyt.

her kan alt skje

helsing frå ein ensom optimist

1 Like

Noen som vil spekulere ? Hva slags scenario kan vi forvente post gjennomføring dersom garantistene må ta 20-30% ?

the subscription price in the Rights Issue shall be based on the
theoretical ex rights price (TERP) based on the volume-weighted average price
(VWAP) of the Company’s shares on the Oslo Stock Exchange on the last trading
day prior to the date of the extraordinary general meeting
, less a discount of
at least 35%.

Vil det si 24 eller 25? Egm er den 25 nov

Jeg håper ikke vi får noe større utvanning av antall aksjer enn det ser ut til pr.dd. En emisjonskurs på rundt kr 2,50 er greit nok. Blir det i størrelsesorden under krona så blir det fryktelig langt opp til noen kroner for aksjen og samtidig pulveriseres den egenkapital vi har i aksjen idag.

vel, det må jo bety 24 nov., m.a.o i morgen

Ikke godt å si. Hva hvis emisjonen blir overtegnet av eksisterende aksjonærer og det kommer noen meget gode nyheter samtidig. Kan jo spekulere i det også.

1 Like