Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ja, jeg mener altså noe annet enn deg, for en rabatt på TERP blir rabatt på rabatten. For TERP uten rabatt er altså det samme som kursen inkl. rett. og verdiløse retter.

Men ja, resultatet av din (mer kompliserte) utregning blir bare en høyere rabatt ja.

2 Likes

Hei! Jeg er en stakkar som har hevet sparepenger inn i aksjemarkedet og gått på en grei smell in Targovax. Nokså dyrekjøpt livsvisdom, vil jeg si (jeg og mine brødre og søstre i Luksusfellen). Om jeg var forvirret av disse greiene i utgangspunktet er jeg veldig forvirret nå – henvender meg her i håp om at noen ser i nåde og kan spandere litt visdom på en stadig mindre bemidlet småsparer.

Jeg har skjønt det sånn at aksjonærer per 25.11 (til og med småfolk som meg) blir tildelt en opsjon på å kjøpe et nytt antall aksjer (nok til at det er mulig å opprettholde sin totale aksjeandel verd emisjonen) til rabattert pris. Jeg har litt kapital tilgjengelig og vurderer å benytte meg av denne muligheten, avhengig av hva den endelige prisen blir. Har også skjønt at det er mulig å omsette disse kjøpsrettighetene på børsen. Skjønner imidlertid fint lite av hvordan noe av dette faktisk vil fungere i praksis, og ble ikke nevneverdig klokere av å lese dokumentasjonen fra selskapet. Håper noen her kan hjelpe meg med å forstå følgende (hvem vet, kanskje leses dette også av andre tomsinger som er like forvirret som meg)

  • Disse opsjonene – registreres de noe sted av seg selv? Altså, vil jeg ha mulighet til å handle aksjer til rabattert pris der jeg vanligvis handler (ASK i min bank), eller må dette gjøres på en annen måte?

  • I samme gate: Hvordan i alle dager går man frem dersom man vil selge disse rettighetene? Omsettes de på samme måter som aksjer? Er de i det hele tatt synlige noe sted?

4 Likes

Tegningsrettene dukker automatisk opp hos nettmegeleren din og vises som andre aksjer 30. november. Da kan du selge dem eller kjøpe fler på samme måte som en aksje. Om du vil selge dem, så må du for all del gjøre det før 10. desember. Og de du sitter med den 10. desember må du for all del benytte deg av og tegne aksjer for innen 14. desember.

5 Likes

Noen kommer nok også til å skrive mer detaljerte forklaringer på hvordan man gjør selve tegningen, som man typisk vil gjøre en dag mellom 10. og 14. des, dvs etter at handelen med retter er ferdig, men innen fristen for å benytte dem til å tegne aksjer.

I første omgang må man denne uken bare ta stilling til hvor mange aksjer man vil ha, med tegningsretter. Det bestemmer man på torsdag.
Men så kan man altså både kjøpe og selge retter 30/11-10/12. Så alt kan gjøres om.
Det viktige spørsmålet å stille seg er om man har tro på selskapet fremover eller ikke.

2 Likes

Selskapet skal ha inn to kroner pr eksisterende aksje før emisjonen (dvs din beholdning i dag).

Hvis du ikke vil skyte inn dette beløpet bør du selge rettighetene, eller selge et antall aksjer som gjør at du kan være med på emisjonen slik at du sitter igjen med det antall aksjer du har mulighet til å eie. Evt selge deg helt ut.

2 Likes

Mens langsiktige aksjonærer uten mulighet til å bidra blir f*cked som takk for år av tro tjeneste gjennom emisjon etter emisjon. :expressionless: Joda, man kan selge aksjer nå for å få råd til å delta, eller man kan selge nok tegningsretter til å få råd til å bruke de resterende. Uansett så ender man med mer eller mindre utvanning sammenlignet med de som kan spytte inn friske penger og bruke alle sine tegningsretter.

2 Likes

Det finnes vel ikke en mer aksjonær vennlig modell en den som er valgt nå. Rart å være bitter.

14 Likes

Det hadde du blitt om det var en rettet emisjon også.

Nå har du i all fall muligheten til å opprette din andel av selskapet (selv om du ikke har praktisk mulighet til det, -som jeg skjønner du synes er kjipt)

1 Like
Nå er jeg ikke spesielt fornøyd med hvordan det har blitt gjort, for det føles som at de har satt en pistol til hodet mitt for at jeg skal delta.

Jeg kommer til å delta + overtegning, for jeg har ikke noe annet valg på dagens prising - for så langt har de ikke evnet å skape aksjonærverdier.

Det at de kjører det på denne måten, spesielt at de inkluderer treskofolket er jeg enda mindre fornøyd med. Det at treskofolket lånte aksjer FØR dette ble allment kjent vitner om “kvalitetsinvestorer” de har fått på laget.

Det at de har k*ket det til på det finansielle får så være, for de medisinske resultatene er eksepsjonelle!
Forhåpentligvis blir de like gode på det finansielle som det medisinske, da blir det bare å nyte!

17 Likes

Pistol mot hode høres riktig ut mtp å være med/ikke være med.
Tidligere har man kunnet sitte gjennom, med tilhørende kursfall, men uten å behøve å foreta seg noe aktivt som kan eller ikke kan føre til økonomisk tap. Uten å være sikker på hva som fører til hva.
Nå siger kursen sakte ned, og noen påstår at det er bra, for da får jeg mer aksjer i emien. For egenkapitalen kan det vel ikke være bra, og det er den summen jeg tenker er den som betyr noe. Er det feil?

2 Likes

Synes selv det har gått alt for langt før de gikk ut for å hente penger. Har personlig ikke noe tro på at det var noen avtale med BP eller lignende som gikk i vasken for at det ble slik. Men kommer ingen vei med å bære nag…

Liker at vi faktisk får være med som småfolk. Det har ikke vært mulig i NANOV som gjør at vi som ikke kan stille med store midler blir vannet ut gjennom endeløse emisjoner.

Det jeg er skeptisk til er hva denne emisjonen faktisk gir dem mulighet til uten om å dekke kostnader til videre drift. Det er mye skryt fra eget selskap, men som har vist seg å gi lite uttelling. Best in class hjelper ikke stort om de med de store pengene ikke har trua. Hadde det vært en gullgruve hadde ikke denne emisjonen på dette nivået funnet sted.

1 Like

Fasit får man ikke før det nesten er Jul, så det er umulig å konkludere før det.

Det skal bli deilig når denne seigpiningen er over, og vi forhåpentligvis kan se opp og fremover igjen.

Er det én ting jeg er ekstremt skuffet over er det at man har invitert kjeltringpakket fra Nyenburg ombord. Det er f@%* meg helt utrolig, gitt deres historie og track-record i andre Radforsk-selskaper!

7 Likes

Så lenge de ikke kjøper aksjer den 25nov og aksjonærene tegner 100% så slipper vi Nyenburg, eller er de inne idag?

Kan man få status om garantistene må trå til før man tegner/overtegner? :sweat_smile:

1 Like

det kan man trygt si at man ikke får … da ville påvirkningen bli uholdbar

men som du antyder så får vi håpe at vi slipper hollenderne som garantister - de ville kastet seg ut ved første anledning, ikke pga TRVX og situasjonen på oppnådde resultater, men fordi dette er deres forretningside som garantist - de har fått sine millioner og så ut …

1 Like

Jeg tror det er hell i uhell at det ikke har blitt gjort noe avtale for nå.

For ca 12mnd siden på DNBs konferanse fikk Soug spørsmål om verdien på markedet om oncos fungerte sammen med cpi. Han svarte - Det tørr jeg ikke tenke på!!

Utover våren ble det kommunisert at det er skjedd mye spennende med Next-oncos. Samtidig ble de fysiologiske prosessene identifisert og dokumentert godt.

Det planlagte studiet utsatt fra jan 22 til H2. Selv om TheObserver fikk bekreftet det første i samtale med ØS, så sent som i slutten av august. Nå sist sier ny leder EDW at det skal fokuseres på ulike kombinasjoner og hvordan oncos fungerer sammen her.

Det planlegges oppskalering av produksjon og IV administrasjon samt å lade oncos med annen behandling som CPI. Videre fokus på oRNA.

De er i dialog med samarbeidspartner (e).

Selv med markedsposisjonen til CPIene trenger de å bedre respondentprosenten og bivirkningsprofil. Kan oncos som brevdue bidra til dosereduksjon for CPI?

Det er ikke sikkert det blir gjort deal på behandling i melanoma eller mesotelioma, men for oncos som CPI delivery vehicle. Da snakker vi volum.

Sist vil jeg igjen minne om den gode skatteposisjonen aksjen gir om det kapitalnedsettes om pengene hoper seg opp. Og beklage for mange innlegg.

4 Likes

Jeg var inn og ut et par ganger i TRVX. I begynnelse trodde jeg var langsiktig men dette endret seg når de annonserte stop av TG. Jeg tror fortsatt det er god potensiale og ser på resultatene når meldinger kommer men også lurer om er det noe fundamentalt feil her. Jeg vet ikke hva det er, kanskje teknologi, kanskje ledelse men en ting er jeg helt sikker på – mitt kunnskap om teknologi her er for dårlig for å se om dette var riktig valg.

For eksempel, kan noen her fortelle hvorfor Ultimovacs er verdt 4.000 mill NOK og Targo er verdt mindre enn 400 mill. NOK. Pipeline til Utimovacs er større nå men det var ikke det når jeg så på det sist for noen år siden. Og har snakker jeg ikke om Vaccibody som i dag steget 2.848 mill. til 21,7 mrd.

Når Targo henter penger de vil, er det ikke nok uansett å kjøre phase II studie. Dette selskap ser ganske svakt. Ledelse klarer ikke å skape vinner rykte i markedet og penger som følger. Resultat er at alt skal gå sakte de får ikke utvide pipeline mens andre suser forbi. Jeg kjøpte en del aksjer før sommer med håp på partner avtale men det var for stille for lenge og solgte alt på en hopp dag (med liten tap). Det viste seg riktig. Jeg tror det tar et stund til jeg trykker på kjøp knapp.

2 Likes

Ja. .

1 Like

Det er bra for nye aksjonærer med lavest mulig kurs som kommer inn nå rett før emien :+1:

2 Likes

Nettopp derfor har man fått inn nye personer i selskapet, og har byttet CEO. :slightly_smiling_face:
EW har en helt annen faglig tyngde enn Soug. Forskjellen er så enorm at det knapt går an å sammenligne dem.

1 Like

Er ikke rart det her går litt trått, med dette nivået på aksjonærbasen… Vent til etter rep emi’en folkens :cowboy_hat_face::joy: Ikke meningen å henge ut personer her altså, men blir bare litt oppgitt…

2 Likes