Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Sitter med ett glass i solen og heier på close tett på EMI kurs🥴. Ønsker alle en god helg👍

5 Likes

Ja på sikt er det mulig denne emisjonen faktisk er genialt timet. Tidligere så holder man pusten ved gode nyheter eller sikrer gevinst for man vet at emi er like rundt hjørnet. Men ved kommende eventuelt gode nyheter så kan kursen fortsette uten den frykten, samt penger på bok som gir rom og ro til å forhandle.

8 Likes

Hvis kommende oppdateringer fra studier gir oss en fundamental “proof of concept” på oncos-102 - da vil jeg si at denne emisjonen er genial.

Data kommer som sagt uten emi-spøkelse. I tillegg virker det foreløpig som at sentimentet rundt aksjen har snudd i det siste. Til litt langsiktig positivitet.

Mest overrasket over tidspunkt emi, men blir mer og mer positiv etter litt grubling :slightly_smiling_face:

God helg! Magefølelsen sier at kommende uke forhåpentligvis også blir det.

19 Likes

Ja, det er denne situasjonen jeg har ønsket og kommunisert overfor Wiklund mange ganger.

1, EMI
2, News
3, Kursen kan stige, og aksjonærer kan slippe seg løs uten emi frykt.


Dette er helt sikkert en strategi selskapet har kommet fram til og konkludert med selv, men det skader helt sikkert ikke at eierne (aksjonærer) gir beskjed om dette heller.

6 Likes

Har også brugt rigeligt med porto til e-post med samme budskab.

3 Likes

Nå har jo alle klaget over fremgangsmåten ved tidligere emisjoner. Nå har selskapet gjort annerledes, og så er det enda klaging?

Jeg har stor tro på at kommende data er gode. Enten like gode som første cohort, eller bedre. Det ble jo sagt av behandler at de ønsket de kunne sette flere doser. Det gir også mening ut fra virkemåten at gjentatte doseringer skulle gi lik eller økt effekt. Når data så kommer, er det ingen som trenger å frykte at emi blir satt umiddelbart etter, og vi får kanskje endelig den kursutviklingen vi håper på.

2 Likes

Topp 20 aksjonærliste er midlertidig oppdatert på Trvx nettside.

Nå ligger DNB høyt oppe, men det er fordi de har lånt aksjene fra Health Cap som skal deles til de som deltok i emisjonen.

Ajour liste trolig i løpet av 1 uke.

Noen av fondene som deltok kan ligge bak nominee-kontoer og navn vil derfor ikke komme fram.

Vi får satse på at det er nye investorer som har is i magen og ser verdiene i Trvx.

3 Likes

Må jo være mer attraktivt å være med i denne emisjonen, enn tidligere emisjoner! Caset er jo kraftig derisket🚀

3 Likes

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/triple-meeting-mirati-needs-kras-responses-hold-steady

Ganske spennende (og kanskje relevant) å lese om Cansino biologics.

Ad5-nCoV vaccine is based on an adenoviral vector platform and carries the S-protein of the coronavirus. The vector acts as a delivery vehicle and the S-protein provides genetic information to potentially elicit an immune response.

https://www.nature.com/articles/d42473-018-00219-5

CEO of CanSinoBIO, points out that from a concept to an approved product, the development of Ad5-EBOV vaccine took just a little more than three years

Targovax sitt samarbeid med Leidos kunne jeg gjerne tenkt meg å få vite mer detaljer om.

Men skuffende emisjonen til «verdens beste» virus gjøres med så stor rabatt. Tilfeldig eller ikke, men hadde dataene fra Ludwig blitt bedre mottatt og ført prisen til over 10, så hadde vi hatt akkurat samme scenarioet som ved forrige emisjon. Klarer vi å komme over 10 kroner før jul???

Ehm, ja, så klart kan vi det. Stating the obvious. Det er jo livet innen bioteknologi aksjer.

Poenget er vel at om data er veldig gode, er ikke neste emisjon på 7kr.

2 Likes

Det kommer sikkert flere emisjoner, og det er sånn biotek fungerer. Det som er målet for selskapene er å kunne ha disse på høyere og høyere nivåer, etterhvert som de får resultater de tidligere emisjonene har finansiert.
Det er også mulig med utlisensiering av teknologi, men det reduserer også mulighetene til selskapet i fremtiden, og er ikke nødvendigvis positivt på lang sikt for selskapet.

Hvis du ikke ønsker emisjoner må du investere i selskaper som har lønnsom drift :slight_smile:

3 Likes

Det blir klaging uansett ved emisjoner. Etter gode resultater har mange blitt lei av emisjoner, så nå velger de en annen vri. En gigantisk emisjon som pcib hadde ville nok ikke vært så mye bedre, kanskje bedre på langsikt da. Men stemningen i pcib var laber lenge etter den emisjonen.

Ref gigantemisjoner.

Det var en genistrek av BGBIO å sette en emisjon på 500 MNOK mens Covid19-hysteriet var på topp. Markedet var faktisk i så fyr og flamme at CEO’n valgte å selge 80 % av beholdningen sin i emisjonen. Det er bull det :wink:

Poenget er; selv om de fikk inn enormt mye kapital i denne emisjonen, så handles fortsatt aksjen betydelig under emisjonskursen, selv om de er fullfinansiert ca neste to år.

Emisjoner er sjeldent godt nytt i biotek, men det er helt klart viktig at gode nyheter får lov til å forplante seg i ulike miljøer for en potensiell reprising. Dette har ikke vært mulig i Targovax de siste to årene; gode nyheter har bestandig vært forvarselet på nær emi.

Nå kan erklæring av TG-avtale, melanom og meso-data få lov til å «stå i fred» uten at de må hente kapital innen dagen er omme.

De trenger mest sannsynlig påfyll igjen i Q2 2021, men innen den tid kan mcap ha steget voldsomt på godt nytt. Jeg tror de har hørt på investorene og også erkjent selv at de kommer ikke godt ut av det tillitsmessig å komme med «nyheter» bare for å hente kapital. Vi husker jo alle avtalen med det norske selskapet Zelluna som kunne være verdt 100 MNOK, men der har det jo ikke skjedd en eneste ting. Fremstår i ettertid som ren haussing for mange hvor hensikten utelukkende var å løfte kursen.

Ser personlig frem til newsflow før jul, vi kan potensielt se både 15 og 20-tallet på melanom-data. Vi kan også se 5-tallet, så ikke pantsett huset for å kjøpe aksjer!

7 Likes

Emisjoner er trygd for selskaper som ikke tjener penger.

1 Like

Kursmålet før emisjonen var vel 21. Om vi havner på 15-20 kroner etter melanom, så er er vel ikke resultatet så mye å juble for…

Nei, 300 % stigning hadde sikkert ikke gledet aksjonærene det nei…

9 Likes

Jeg for min del gir meg ikke før vi er på 5000.

2 Likes

Når tid blir rep emisjonen gjennomført, og hvor mange aksjer kan man tegne seg for i forhold til hva man eier?

1 Like