Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

hei jeg har 23682 aksjer får jeg da 23682 retter?

du får 27829 t-retter

1 Like

takker for svar;-)

Ikke helt riktig. :slight_smile: Du kan selge tegningsretten til det markedet har lyst å kjøpe den for, og det blir i utgangspunktet 87 øre, hvis verden ikke forandrer seg i tegningsperioden. Men den kan også bli verdt mindre, hvis folk dumper tegningsretter isteden for å delta, eller den kan bli verdt vesentlig mer, hvis det kommer nyheter som gjør at markedet tror på en høyere kurs etter at støvet har lagt seg.

2 Likes

Ref gårsdagens presentasjon, så virker det tydelig at noe har pågått bak kulissene, men utrolig kjipt at man ikke får mer info ettersom alle må ta stilling til tegningsretter.

Ifølge Soug vil man i dagens prospekt se hvem som allerede har bestemt seg for å tegne, det blir spennende!

5 Likes

(Deleted)

1 Like

Vanskelig å få tak i aksjer nå? Ingen gidder å selge. Tegningsperioden blir spennende og mye kan skje.

3 Likes

TRVX eneste trygge havn i dag:-) En av børsens beste aksjer i dag. Ser at nordnett, pareto, dnb alle bruker TERP som ref kurs for close i går, i motsetning til kurstjenester som trading view, dn investor og finansavisen hvor den topper taperlisten…

1 Like

Når kommer prospektet?

29 November

1 Like

(Deleted)

Fortsetter denne kursutviklingen vi ser nå, så blir nok emisjonen heftig overtegnet :rocket:

4 Likes

Verdien på tegningsrettene har steget over 30% i dag.

4 Likes

Har vi nå en dreining fra at det var småsparerne som solgte ned kursen før vi gikk ex. T-retter. Nå ser vi de profesjonelle posisjonerer seg?

Kan være pump for å dumpe t-retter med større gevinst. De er vel i praksis gira.

1 Like

Poenget var ganske enkelt hvorfor kursen er så “lav”. Jeg svarte på:

Som hørtes ut som det var fra noen som ikke visste at kursen har falt pga. utdeling av tegningsrettene og at det vil komme en utvanning med aksjer med emikurs 1,72kr. Vi vet ikke hva det vil koste på toppen enda i markedet når disse kommer inn.

Hvis du tar den tonen der med meg så bare slutter jeg med kommentarer igjen. Klovnefjes og ilegging av agenda til folk har ikke noe her å gjøre. Nå har vi endelig hatt et års tid med god kommunikasjon i denne tråden, vær så snill å ikke starte med det igjen. Ser flere har begynt med det igjen nå…

Du er jo helt klart klar over at det er mange her som synes dette er forvirrende:

Som alltid bruker jeg det vi vet i dag i mitt eksempel. Det eneste vi vet er hva de eksisterende betalte for en tegningsrett + hva emi-kursen er på 1,72. Å anta at det de eksisterende betalte for tengingsrettene blir prisen for en ny aksjonær/den endelige prisen er feil. Vet at du sa “hva prisen gikk inn med”, men jeg snakket ikke om hva prisen gikk inn med, men hva som ville skje til slutt i emien.

Her er min “agenda” eller strategi for hva jeg skal gjøre, som jeg postet i går. Post gjerne din så vi får full transparens her i stedet for å anta ting om folk.

Flere enn meg har solgt endel aksjer mellom 4 og 5 kr for vi så denne emisjon var ventet. Det som er overraskende at denne skulle bli på bare 1,72 kr
Er nesten helt sikker på at markedet skal ned dit, kanskje lengre. Mange vil selge tegningsrettene og få gratispenger til å eventuelt vente til kursraset er endelig ferdig…Det er brutalt men slik er det.

Så småsparere bruker ikke ASK, er det det du sier?

Skal man utnytte et tap må man i så fall stenge ASK-konto og åpne en ny. Det tviler jeg på at folk gidder pga 3 % skattedifferanse.

Flere som forsøker et narrativ om at emikursen er 1,72.
Det stemmer ikke. Emikursen ble i praksis 2,59.

T-retten har en verdi på 0,87, og må legges til kursen på tegningsretten.

7 Likes

Tegningsrettene er ikke gratispenger - aksjonærene har betalt for dem ved kursfallet i dag. Og SÅ MÅ nå folk forstå at det ikke er noen logikk i at kursen skal ned til emi-kursen i denne typen emisjon.

8 Likes