Ja ser de justerer for ex dag på samme måte som ved utbytter.
Har vært i Targo lenge, og blir en stund til Har blitt mange spådommer om aksjekurs og mye tall, så det jeg ikke har fått med meg: Når kan man benytte seg av T-retten man får tildelt?
Er det noe spesielt man må forholde seg til når man har aksjene på IKZ? Har kun deltatt i emisjoner via VPS tidligere.
Den viser styrke idag stiger 2,12% opp til 2,65
Når får man tegningsrettighetene? Jeg ser ikke noe til dem på min dnb konto🤔
30.november
Ja, altså, det viste det seg jo at de var i dette tilfellet. Midt i kaoset ellers på børsen i morgentimene, så verdsetter markedet Targovax til det samme som i går, eller bittelitt mer.
@KRAH Kommer under corporate actions på nordnet, fyll ut skjema og ha pengene klar. (måtte ha pengene på ikz’en som det var før, det er ei stund siden)
@Aune89 Sannsynligvis 30nov, og omsettelige i 2 uker som en vanlig aksje.
Det skal komme et prospekt i dag, som spikrer alle detaljene rundt dette. Anbefaler dere å ta dere tid til å bla gjennom den og se om dere finner noe spennende, selv om den sikkert er både stor og tung.
Godt de justerte til TERP i Nordnet. TRVX er grønn idag, lenge siden. Hjalp litt på humøret Håper det varer ut dagen
Har 22500 Aksjer. Fordelt på Zero og ASK konto.
Da får jeg muligheten til å kjøpe 26 400 aksjer til 1.72 kroner per stykk ?
Den muligheten har jeg i 2 uker etter 30 November ? Kan velge å kjøpe aksjene selv. Eller å selge selve tegningsretten til 1.72 kroner ?
Har jeg forstått det riktig ?
Du får T-rett på 26440 aksjer, og du kan selge disse i perioden 30.nov-14.des. Etter det må du løse de inn eller miste verdien av T-rettene uten å få kjøpt aksjer til rabattert pris (hvis den fortsatt er rabattert 14.desember).
Et poeng man ikke må glemme er rasjonalet for å selge aksjen ned en krone i dag. Gi meg en grunn til hvorfor jeg skal skulle ønske å selge aksjer til 2,69 NOK?
For å utløse penger tilbake på skatten Bare å kjøpe igjen etterpå, men kommer an på hvordan du har satt opp konto/selskap/privatperson etc. da.
Usikker på om Zero og ASK gir rett til emisjonsdeltakelse, det bør du sjekke/burde sjekket i forkant. Har hørt tidligere om problemer med det fra andre, men er usikker. Har ingen av delene selv.
Du får samme mulighet i Zero/ASK. Dine aksjer er dine aksjer
kk, det er godt å vite. Trodde man ikke kunne eie aksjene direkte om man skulle utsette skatten.
Kam jeg kjøpe targovax aksjer i dag til denne prisen selvom jeg ikke eier noen fra før?
Hvilken pris?
Du får kjøpt aksjer til prisen på børsen, og T-rettene får du ikke kjøpt før på tirsdag 30.nov. Prisen på T-retter er ikke satt, men er indikert til ca. 0,87. Men det er igjen avhengig av hva folk vil betale/selge for.
Hver 10-øring som TRVX stiger idag er verdt mer enn det dobbelte av en 10-øring stigning igår.
markedsprisen nå er 2,65, du kan kjøpe disse ja. Men det kommer 100M+ aksjer inn til 1,72kr per stykk om litt, så det er greit å være klar over.
@Martins Feil. Aksjene kommer inn til 1,72 + diffen fra igår til idag, dvs. 1,72 + 0,87 = 2,59 koster de 100M+ aksjene.
T-rettene har en verdi, og den må legges til tegningskursen.
Dette tror jeg du har gnagd på litt tidligere i tråden, så du får en klovn av meg neste gang du “misforstår” i negativ retning.
(Deleted)