Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ja ser de justerer for ex dag på samme måte som ved utbytter.

Har vært i Targo lenge, og blir en stund til :sweat_smile: Har blitt mange spådommer om aksjekurs og mye tall, så det jeg ikke har fått med meg: Når kan man benytte seg av T-retten man får tildelt?

Er det noe spesielt man må forholde seg til når man har aksjene på IKZ? Har kun deltatt i emisjoner via VPS tidligere.

Den viser styrke idag :muscle: stiger 2,12% opp til 2,65 :sweat_smile::rocket:

2 Likes

Når får man tegningsrettighetene? Jeg ser ikke noe til dem på min dnb konto🤔

30.november

2 Likes

Ja, altså, det viste det seg jo at de var i dette tilfellet. Midt i kaoset ellers på børsen i morgentimene, så verdsetter markedet Targovax til det samme som i går, eller bittelitt mer.

1 Like

@KRAH Kommer under corporate actions på nordnet, fyll ut skjema og ha pengene klar. (måtte ha pengene på ikz’en som det var før, det er ei stund siden)

@Aune89 Sannsynligvis 30nov, og omsettelige i 2 uker som en vanlig aksje.

Det skal komme et prospekt i dag, som spikrer alle detaljene rundt dette. Anbefaler dere å ta dere tid til å bla gjennom den og se om dere finner noe spennende, selv om den sikkert er både stor og tung.

2 Likes

Godt de justerte til TERP i Nordnet. TRVX er grønn idag, lenge siden. Hjalp litt på humøret :grinning: Håper det varer ut dagen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Har 22500 Aksjer. Fordelt på Zero og ASK konto.

Da får jeg muligheten til å kjøpe 26 400 aksjer til 1.72 kroner per stykk ?

Den muligheten har jeg i 2 uker etter 30 November ? Kan velge å kjøpe aksjene selv. Eller å selge selve tegningsretten til 1.72 kroner ?

Har jeg forstått det riktig ? :shushing_face:

Du får T-rett på 26440 aksjer, og du kan selge disse i perioden 30.nov-14.des. Etter det må du løse de inn eller miste verdien av T-rettene uten å få kjøpt aksjer til rabattert pris (hvis den fortsatt er rabattert 14.desember).

1 Like

For å utløse penger tilbake på skatten :smiley: Bare å kjøpe igjen etterpå, men kommer an på hvordan du har satt opp konto/selskap/privatperson etc. da. :slight_smile:

Usikker på om Zero og ASK gir rett til emisjonsdeltakelse, det bør du sjekke/burde sjekket i forkant. Har hørt tidligere om problemer med det fra andre, men er usikker. Har ingen av delene selv.

1 Like

Du får samme mulighet i Zero/ASK. Dine aksjer er dine aksjer :slight_smile:

1 Like

kk, det er godt å vite. Trodde man ikke kunne eie aksjene direkte om man skulle utsette skatten.

Kam jeg kjøpe targovax aksjer i dag til denne prisen selvom jeg ikke eier noen fra før?

Hvilken pris?
Du får kjøpt aksjer til prisen på børsen, og T-rettene får du ikke kjøpt før på tirsdag 30.nov. Prisen på T-retter er ikke satt, men er indikert til ca. 0,87. Men det er igjen avhengig av hva folk vil betale/selge for.

Hver 10-øring som TRVX stiger idag er verdt mer enn det dobbelte av en 10-øring stigning igår.

markedsprisen nå er 2,65, du kan kjøpe disse ja. Men det kommer 100M+ aksjer inn til 1,72kr per stykk om litt, så det er greit å være klar over.

@Martins Feil. Aksjene kommer inn til 1,72 + diffen fra igår til idag, dvs. 1,72 + 0,87 = 2,59 koster de 100M+ aksjene.
T-rettene har en verdi, og den må legges til tegningskursen.

Dette tror jeg du har gnagd på litt tidligere i tråden, så du får en klovn av meg neste gang du “misforstår” i negativ retning.

14 Likes

(Deleted)

1 Like