Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Er helt med på at ting instinktivt kan føles ganske traust nå. Ofte er det slik at en kjøpsmulighet sjeldent oppleves som en kjøpsmulighet når tallene er blodrøde.

De fleste av oss har et snitt som ligger substansielt over dagens kurs på så vidt over NOK 2. Denne emisjonen gir oss mulighet til å ta dette snittet godt ned.

Mye har vært sagt om kommunikasjonen fra selskapet den siste tiden - og kritikk har med rette vært presentert, men husk av trvx gikk for like under NOK 8 for et år siden. Siden da har kursen gått ned samtidig som styrken og kvaliteten rundt teknologien har økt.

De som ikke har strategi om kortsiktig gevinst bør anse dagens status og kurs som lukrativ; prisen er ikke en objektiv gjenspeiling av hva selskapet er verdt, pipeline dikterer en svært spennende retning for selskapet og bygger videre på meget gode vitenskapelige resultater, selskapet har vært gjennom en re-orientering som understøtter retningen og gir god mening relativ til internasjonal kontekst, og sist men ikke minst, Targovax 2022 er styrket (økonomisk- og kompetansemessig) sammenlignet med Targovax 2021. Jeg klarer ikke å se at dette er priset inn i dagens kurs.

I værste fall går jeg i torva fattig, men vel vitende om at jeg delfinansierte R&D som kunne endret behandlingsregime, livskvalitet og overlevelse til svært mange. Vinn-vinn i min bok.

Forbeholdet er likevel at biotech er risky og at Oslo Børs er bingo, men jeg sover meget godt etter overtegning i denne emisjonen og en investeringshorisont som strekker seg noe mer enn 14 dager.

18 Likes

Ja, dette er dødsspiralen og det er helt nødvendig med handling.

Som tidligere nevnt. De neste dagene er avgjørende for å få emien i penga. Da er det litt tilfredsstillende at de som har solgt seg ut har gjort det til småpenger først.

Håper EDW leser litt på forumet her. Kom igjen!! Kjør på!!

1 Like

Jeg forstår ikke denne forventningen om at selskapet skal «gjøre noe» i løpet av tegningsperioden. Mener dere at de skulle holdt tilbake informasjon fra prospektet for å ha noe å komme med en uke senere?

Det var vel “fremover” h*n mente. Ikke i løpet av tegningsperioden.

1 Like

Ok, det skjønner jeg bedre.

Kan gjerne begynne med en gang, men fremover er tanken.

Tillegg: undertegnede foretrekker å tiltales og omtales med hannkjønnspronomen.

5 Likes

Har ståltro på EDW, men håper han rådfører seg litt med noen som forstår kommunikasjon før han gjør neste kommentar om finansiering.
(Radium 196 29:30 på spørsmålet til Elisabeth. Goddag mann økseskaft)

4 Likes

Ok, men hvem tar TR’ene til RHF og HC … ?

1 Like

Garantistene, småinvestorene eller framtidig BP som lusker i buskene. Take your pick.

2 Likes

Jaja…, du fikk nå rett ohvertfall :slight_smile:

2 Likes

Håper de forklarer strategiskifte og hvordan oncos skal være leveringsmetode for nye rna konsepter ala https://youtu.be/K_PfmBpa38A
Og det kan umulig skade å understreke at Targovax HAR en klinisk validert plattform som virker (Selvom kursen ikke ser ut til å bry seg om det)!

4 Likes


8 Likes
3 Likes

Triste greier.

Kursmessig …

1 Like

Ja der kom dommen, har ikke lykkes!

1 Like

Der kom du ja, slår ikke feil.

4 Likes

Måten Health Cap og Radforsk agerer her er vel egentlig ikke noe godt tegn.

Det er lite poeng i å legge mykje vekt på kva HC og Radforsk gjer her, so lenge du ikkje veit kva mandat dei invistera etter. Kan vere dei ikkje er i ein posisjon kor dei vil ta meir risk/auke insvisteringane sine før årsslutt?

1 Like

DN hadde gjennom sin podcast Finansredaksjonen fokus på biotech den 24. november. Overordnet tematikk var risikomomentet i å investere i biotech, og mulighetene for selskaper å faktisk lykkes. Som en generell børskommentar er det innholdsmessig OK, men det var tydelig gjennom podcasten at dybdekunnskapene om selskapene de omtalte var forholdsvis små. Dette får jeg inntrykk av gjennom kommentaren til Jensen her også, som for øvrig er én av tre programledere i Finansredaksjonen.

Targovax er nok dessverre mer et eksempel på hvordan hverdagen er for de fleste slik utviklingsselskaper innen farmasi. Noen svært få lykkes, de aller fleste lykkes ikke.

Med mindre Jensen sitter på informasjon om at Targovax har sendt konkursmelding til Brreg er det vil litt tidlig å konkludere med at de ikke har lyktes. Har de lyktes med emisjonen? Tja, de får inn pengene de skulle få inn, selv om det p.t. er et shitshow på børsen. Har de lyktes med teknologiutviklingen? Tja, de evner å orientere seg i markedet og leverer samtidig lovende resultater.

Om Targovax lykkes long-term eller ikke, blir ikke avgjort av denne emisjonen.

Hvorfor skal da menigmann tegne aksjer i emisjonen?

Fordi man i motsetning til Jensen kjenner selskapet og har trua? :man_shrugging:

Du avla vel din dom allerede for lenge siden, gjentatte ganger? Anbefaler deg å sjekke hvor godt Jensen ligger an i DNs Fantasyfond før du lar han være dommer over investeringene dine.

8 Likes