Er helt med på at ting instinktivt kan føles ganske traust nå. Ofte er det slik at en kjøpsmulighet sjeldent oppleves som en kjøpsmulighet når tallene er blodrøde.
De fleste av oss har et snitt som ligger substansielt over dagens kurs på så vidt over NOK 2. Denne emisjonen gir oss mulighet til å ta dette snittet godt ned.
Mye har vært sagt om kommunikasjonen fra selskapet den siste tiden - og kritikk har med rette vært presentert, men husk av trvx gikk for like under NOK 8 for et år siden. Siden da har kursen gått ned samtidig som styrken og kvaliteten rundt teknologien har økt.
De som ikke har strategi om kortsiktig gevinst bør anse dagens status og kurs som lukrativ; prisen er ikke en objektiv gjenspeiling av hva selskapet er verdt, pipeline dikterer en svært spennende retning for selskapet og bygger videre på meget gode vitenskapelige resultater, selskapet har vært gjennom en re-orientering som understøtter retningen og gir god mening relativ til internasjonal kontekst, og sist men ikke minst, Targovax 2022 er styrket (økonomisk- og kompetansemessig) sammenlignet med Targovax 2021. Jeg klarer ikke å se at dette er priset inn i dagens kurs.
I værste fall går jeg i torva fattig, men vel vitende om at jeg delfinansierte R&D som kunne endret behandlingsregime, livskvalitet og overlevelse til svært mange. Vinn-vinn i min bok.
Forbeholdet er likevel at biotech er risky og at Oslo Børs er bingo, men jeg sover meget godt etter overtegning i denne emisjonen og en investeringshorisont som strekker seg noe mer enn 14 dager.