Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Skjønner det, men det visste vel også EW/styret i T. Lurer på hva planen var for de x-antall millioner tegningsrettene de visste måtte selges i markedet.

Blir fint når de er ferdige, og snart er vel 30 mill t-retter omsatt også :slight_smile:

1 Like

+30 mill er liksom der omkring jeg har et håp om at tilbudssiden kanskje tørker ut.

1 Like

HC kunne ha solgt/overført sine TR gjennom et meglerhus, selge gjennom børsen gav ca. 2 mil og det er lommepenger for dem. HC har vært på bærtur ganske lenge.

2 Likes

Radforsk…? Hvor har du det fra?

3 Likes

Ah. De har ikke solgt/meldt salg enda nei, så tar selvkritikk på det.

1 Like

Etter å ha fulgt selskapet tett (og vert investert) siden IPO så kan jeg tørr jeg påstå at det har vert lett å lese kroppsspråket til Soug gjennom opp og nedturer. Hans kommentarer i forbindelse med den siste presentasjonen til selskapet vedrørende HC og antall styremedlemmer etter emisjonen sier meg veldig mye. Her er det noen som ikke er særlig fornøyd med drahjelpe fra sin størtseeier.

Om man så tror på hypotesen angående partner diskusjoner som ikke har kommet i mål og dermed tvuget frem denne emisjonen så er det ikke utenkelig at HC kan har vert inressert i en avtale som de andre i styre og stell ikke har vert så intressert i. HC nedsalg indikerer for meg at det er uenighet i styrerommet.

3 Likes

Interessant avslutning på auksjonen i dag. Det var vel flere som fikk med seg en stor salgspost som ble trukket under ett minutt før slutt? Noen forsøker å presse kursen ned, men tør ikke legge ut så store poster utenfor auksjon. De postene er ikke til salgs. Det bunnfiskes, og fisken må holdes nede. Ingen grunn til å syte. Bare benytte anledningen til å laste opp litt. :fish:

1 Like

Det er for å få presset ned kursen så mye som mulig ved stenging, men uten å selge alt tydeligvis.

1 Like

Krieghoff. Den tanken har streifet meg også. Blir spennende å se fremover. EDW som CEO og Soug som CFO endringen er det unaturlig timing på.

Mangel tillit som CEO etter så mange år resulterer gjerne i umiddelbar avgang. Takk for innsatsen og ha det bra.

Bare så jeg ikke blir misforstått. Jeg har tillit til managementet. Håper det ligger en overraskelse foran oss i styrket eierstruktur.

2 Likes

Soug begynte som CFO i TRVX. Han tok så over når CEO sluttet. At han fremdeles er i selskapet er ett pluss. Det gir mer troverdighet til det faktum at det er ett strategisk bytte av leder. Eirik har også sagt at Soug og styreleder spurte han om han vil ta over.

5 Likes

MERCK hviler ikke på laubærene :slight_smile: Nok en godkjenning innen Melanoma

8 Likes

«Radforsk has consequently crossed the 5%».
Det hadde smakt fryktelig godt med en knall bull melding i forbindelse med 30 måneders Mesothelioma nå. Helt vanvittig at vi faktisk ser ut til å kjøre kursen i grus. Det ble hentet penger alt for seint, men dette blir for dumt. Noteres som nok en dyrkjøpt erfaring 🥸

7 Likes

I know Radforsk says they are really there for seed capital and as the company grows they take less and less a share, but it would have been a very nice sign of support for a company that has been smashed of late. Its not like Radforsk doesnt have the 9m or so it would have required to fully subscribe. More fun tomorrow i guess for targo holders…

7 Likes

Det er vel nedfelt i vedtektene og forsåvidt et ikke tema? Men mr radforsk får vel noen sinte mailer denne gangen også :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

Kan ikke se at det står noe om at de tegner for resten i flaggemeldinga. Har de sagt det et annet sted? Står bare hvor mange retter de solgte på fredag og hvor mange de har igjen.

4 Likes

Håper managementet leverer på

  1. Planene det neste året
  2. Synliggjøring av verdiene i selskapet
  3. Styrking av eierstrukturen

Det er liksom litt underdog følelse på hele greia, og om (lyst til å skrive når) Targovax leverer kommer det til å være glede over mer enn kursutviklingen.

3 Likes

Following the sale of subscription rights, Radforsk’s number of shares and
subscription rights in Targovax is 4,427,255 shares and 2,824,121 subscription
rights, in aggregate 7,251,376 shares and subscription rights, equal to
approximately 3.85 of the total number of shares and voting rights in Targovax
after completion of the Rights Issue.

Radforsk reduserer eierandelen fra 5,11 til 3,85% … after completion of the Rights Issue.

3 Likes

Ja, det var den meldingen jeg mente. Står at de har solgt seg ned til under 5% av det nye antall aksjer. Står ikke at de vil tegne for resten av rettene sine.

2 Likes

Ja noe må skje, ellers vill en emisjon på bare 175 000,- kroner bli tøff å gjennomføre senere.