Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det er her forvirringen både starter og slutter for min del. Som deltaker i emisjonen så får du tilgang til lånte aksjer og kan handle allerede dag 1. Oppgjør for aksjene kommer etter +2 dager om jeg har forstått dette riktig. Allerede samme dag som emisjonen gjennomføres står de emitterte/lånte aksjene på en handlekonto i DnB. Altså pr 14. oktober. Dette fremgår av tilgjengelige lister fra VPS. Ved børsslutt 16. oktober så er denne kontoen tom og ute av lista, mens kun halvparten av de lånte/nye aksjene kan spores i andre posisjoner på topp50. Jeg hadde forventet at mye mer enn 50% var synlige på topp50, og forstår enda ikke hvordan dette henger sammen. Forutsetningen er jo liksom at det i alminnelighet er finansielle/institusjonelle aktører som deltar i emisjonen. Ikke mindre og mer flyktige deltakere.

1 Like

Kursen vil nok dessverre bli liggende nede til det kommer en endelig avklaring på videre finansiering og selskapets økonomiske situasjon. De 75 millionene fra emisjonen er jo bare en dråpe i havet av det selskapet trenger. Det måtte jo ha vært mye bedre å latt forventningene dra kursen litt opp for deretter å ha emisjonen etter at data var presentert. Gode data ville ha forsvart en langt mindre rabatt enn den vi så og emisjonen kunne kanskje vært gjennomført på en vesentlig høyere kurs.

1 Like

Det er jo det de har prøvd før. Det har jo resultert i akkurat det samme. Økning rett etter nyhet for deretter å falle mye i frykt for emisjon. Nå hentet de kun ca 1/4 av det de kunne i emisjonen. Så det kan jo være et hint om at de har planer om andre finansieringsmuligheter i tiden fremover.

6 Likes

Markedet sender kursen i en eller annen retning. Opp, ned eller sidelengs. Jeg forsøker å finne en forklaring på hvor 50% av de emitterte/lånte aksjene har tatt veien. Ikke om emisjonen som sådan var en god og fornuftig vurdering i forhold til omstendighetene. Det finnes sikkert en enkel forklaring som jeg dessverre ikke evner å se. Og kanskje den kan forklare hvorfor kursen sendes sydover og langt under emisjonskurs etter gjennomføring.

2 Likes

Nei, de nye aksjene er ikke på listene dine enda. Du har totalt 76 millioner aksjer, ikke sant?

1 Like

Det kan jeg sjekke, men for å ta et eksempel. State Street Bank og Forte som dukker opp på topp50 15 og 16. oktober med ca 3 mill aksjer. Er dette emitterte/lånte aksjer, eller kjøpt i markedet i samme periode ?

1 Like
1 Like

State Street kjøpte før emisjonen i følge listen på Targovaxs hjemmeside.

Som du kan se i bunn av listen er det 76 mill aksjer. Hvis du leser prospektet som ble publisert i går ble det laget 10 mill aksjer i den rettede emisjonen og den totale aksjemengde er nå 86 mill aksjer. Er som regel 3 dagers forsinkelse på disse listene og de nye aksjene kom på markedet i går morgen.

2 Likes

Lista som Targovax har lagt ut, og som er datert 20. oktober, er vel pr close torsdag 15. oktober. Altså dag 1 etter tegningen. Verken State Street eller Forte - som eksempler - var notert med aksjer på topp50 ved close 14. oktober.

Ta kontakt med Torbjørn, så får du nok svar relativt fort🙃

1 Like

Tegningen var 14. okt ja, men man får ikke aksjene før 20. okt. Derfor ser du bare 76 mill aksjer i bunn av listen. En av de kommende dagene står det 86 mill i bunn av listen og da kan vi studere top 20 for å se hvem som kjøpte/ikke kjøpte i emisjonen.

Jeg skjønner hva du mener, og det er også totalt 76 mill aksjer på listene som jeg har fra Arena/VPS. Grunnen til det er jo at de/den største aksjonæren har lånt bort sine aksjer til den/de som tegnet 10,3 mill nye aksjer. Så når nye lister legges ut, så vil de lånte aksjene være levert tilbake og vi har en ny total på 86 mill.

Flott podcast med MJ, han røper jo ut både Sites,PI, når første pasient skal doseres og noe protokoll detaljer (oncos dosering over 1 år) og ikke minst dette med conditional approval ved interim som de tydeligvis nå diskuterer med FDA.

15 Likes

Blir det ala melanom?

Vet ikke. Er spent på doseringsregimet og designet når det er snakk om cocktail (trippelkombinasjon), men kanskje tanken bak å forlenge med oncos doseringer i meso har noe med cohort 2 melanoma å gjøre. Samtidig så har både AZ og BMS rapportert gode overlevelses tall her, så forlenget oncos med keytruda og chemo gir forhåpentligvis ytterligere økt pfs og lengere OS enn alle andre kombinasjoner.

7 Likes

TARGOVAX ASA - REGISTRATION OF SHARE CAPITAL INCREASE FOLLOWING THE PRIVATE PLACEMENT

1 Like

Rettelse: 22. okt får man de nya aksjene

Fra TV2. dk nyheder idag.
Tænker dette er lidt interesant i forhold til TRVX.

Flere lungekræftpatienter kan få middel der giver ekstra levetid

Flere lungekræftpatienter anbefales nu i kombination med kemoterapi at få lægemidlet Keytruda. Det fremgår af nye anbefalinger fra Medicinrådet, som rådgiver regionerne om brug af medicin på sygehusene. Rådet lægger vægt på, at midlet kan give i gennemsnit syv måneders længere levetid. Og flere patienter er fortsat i live efter 18 måneder.

IMG_4742.PNG

Fandt også denne, lidt interesant også.


medicinrådets_lægemiddelrek-_og_beh-vejl-_vedr-nsclc-_vers-_1-3_adlegacy.pdf

7 Likes

Indlægget et blev desværre lidt rodet, da det blev lavet fra telefonen, her er linket til anbefalingen fra medicin rådet. Håber anbefalingen med tiden kommer til at blive: Kemo i kombination med Keytruda+ Oncos 102 :grinning:

https://medicinraadet.dk/media/1uigqz2m/medicinrådets_lægemiddelrek-_og_beh-vejl-_vedr-nsclc-_vers-_1-3_adlegacy.pdf

17 Likes

Posteren (plakaten) er tilgjengelig gjennom hele konferansen

A randomised open-label phase I/II study adding ONCOS-102 to pemetrexed/cisplatin in patients with unresectable malignant pleural mesothelioma – 12-month analysis of biomarkers and clinical outcomes

7 Likes