Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ja, har sjekket tall fra VPS pr i dag og de siste dagene, som omfatter bevegelser 14-16. oktober.

Hva hvis man har lånt aksjer og selger de med en gang. Ville det vises på aksjonærlister? De taes på et bestemt tidspunkt og hvis man er ute før aksjonærdata samles inn så vises det ikke???

1 Like

Det med lånte aksjer har jeg også tenkt litt på, men vet ikke hvordan dette henger sammen. Grunnen til at jeg spør er at det var en UK basert tilrettelegger med på lasset denne gangen, og jeg lurer derfor på om det finnes deltakere som enda ikke er synlige pga manglende VPS-konto. Men da skulle disse kanskje stå på en konto hos DnB eller annen nominee på topp50. Men ingen tegn på det heller.

1 Like

En aksjonærliste viser ikke den fulle sannheten. Man kan jo kjøpe et stort antall aksjer og selge dem rett etterpå og man vil aldri se det på aksjonærlister.

1 Like

Aksjene gikk jo ut fra DNB, så da burde de jo være registrert hos noen andre? Ellers så burde de vel fortsatt være hos DNB til kontoene er i orden?

1 Like

Ser den, men at PI eller mindre aktører har tatt unna 50% av samtlige nye aksjer ?

1 Like

De som deltok i emisjonen kan også selge seg ned (altså ikke helt ut)før aksjonærliste-data samles inn går jeg ut i fra.

1 Like

Da må de ha gjort det samme dag da…og da var det med tap…tror høyeste etter emisjonen har vært 7,24…skulle tro de hadde litt tålmodighet…

1 Like

Uansett hvordan man snur og vender på det så finner man kun halvparten av emi-aksjene på topp50 ved close fredag 16. oktober. Og det synes jeg er merkelig.

1 Like

Hva om ledelsen kommuniserte litt med markedet og sine aksjonærer - ja, det skulle ha tatt seg ut!

3 Likes

Synes du har gjort en fin jobb med å undersøke og reise dette spørsmålet :+1:. Kansje CFO mr Furuseth kan svare deg/oss her…Han er etter min erfaring veldig hyggelig og imøtekommende overfor oss aksjonærer!!!

2 Likes

Er det norsk eller utenlandsk adresse på de du finner ?

Du mener adressen på emi-aksjene som jeg mener jeg har funnet ?

Hvor mange aksjer måtte man ha for å være på topp 50 før emisjonen?

1 Like

Det er riktig

Det er begge deler. F,eks State Street Bank/USA, Fjarde Fonden/SWE, Forte/NOR og GEC Holding/NOR. Den siste er jeg litt usikker på egentlig.

1 Like

Plass 50 close onsdag 14. oktober var 199.746 (MLI EQUITIES STOCK ACCT)

1 Like

Da trenger du bare 25-30 investorer som tar 190k aksjer hver. Såpass mange er det vel som kan putte inn 1,4 mill på en ettermiddag. Og som ikke dukker opp på topp 50

1 Like

I teorien ja, men i praksis ? De fleste med noe erfaring vet jo at kursen gjør et svalestup langt under tegningskurs om man bruker litt tid. Og blir slike mindre aktører i alminnelighet invitert ? I motsatt fall så sier det mye om selskapets omdømme og muligheter til å hente kapital.

1 Like

Tildeldingen av de nye aksjene kom 20.10.20 og vps top 50 er ca 3 dager forsinket

3 Likes