Trvx 16.aug.2020
«Vi har oppdatert topp 20 aksjonærliste på nettsiden, men det vil være noe forsinkelse. Sannsynligvis i løpet av én uke vil de nye komme opp på aksjonærlisten».
Trvx 16.aug.2020
«Vi har oppdatert topp 20 aksjonærliste på nettsiden, men det vil være noe forsinkelse. Sannsynligvis i løpet av én uke vil de nye komme opp på aksjonærlisten».
Info fra Trvx mottatt 16.aug
Det er jo ikke relevant for spørsmålet mitt. Jeg henter dessuten tall fra oppdateringer fra VPS.
Kanskje reg tar litt lenger tid … ikke vet jeg.
Har du sjekket idag ?
Ja, har sjekket tall fra VPS pr i dag og de siste dagene, som omfatter bevegelser 14-16. oktober.
Hva hvis man har lånt aksjer og selger de med en gang. Ville det vises på aksjonærlister? De taes på et bestemt tidspunkt og hvis man er ute før aksjonærdata samles inn så vises det ikke???
Det med lånte aksjer har jeg også tenkt litt på, men vet ikke hvordan dette henger sammen. Grunnen til at jeg spør er at det var en UK basert tilrettelegger med på lasset denne gangen, og jeg lurer derfor på om det finnes deltakere som enda ikke er synlige pga manglende VPS-konto. Men da skulle disse kanskje stå på en konto hos DnB eller annen nominee på topp50. Men ingen tegn på det heller.
En aksjonærliste viser ikke den fulle sannheten. Man kan jo kjøpe et stort antall aksjer og selge dem rett etterpå og man vil aldri se det på aksjonærlister.
Aksjene gikk jo ut fra DNB, så da burde de jo være registrert hos noen andre? Ellers så burde de vel fortsatt være hos DNB til kontoene er i orden?
Ser den, men at PI eller mindre aktører har tatt unna 50% av samtlige nye aksjer ?
De som deltok i emisjonen kan også selge seg ned (altså ikke helt ut)før aksjonærliste-data samles inn går jeg ut i fra.
Da må de ha gjort det samme dag da…og da var det med tap…tror høyeste etter emisjonen har vært 7,24…skulle tro de hadde litt tålmodighet…
Uansett hvordan man snur og vender på det så finner man kun halvparten av emi-aksjene på topp50 ved close fredag 16. oktober. Og det synes jeg er merkelig.
Hva om ledelsen kommuniserte litt med markedet og sine aksjonærer - ja, det skulle ha tatt seg ut!
Synes du har gjort en fin jobb med å undersøke og reise dette spørsmålet . Kansje CFO mr Furuseth kan svare deg/oss her…Han er etter min erfaring veldig hyggelig og imøtekommende overfor oss aksjonærer!!!
Er det norsk eller utenlandsk adresse på de du finner ?
Du mener adressen på emi-aksjene som jeg mener jeg har funnet ?
Hvor mange aksjer måtte man ha for å være på topp 50 før emisjonen?
Det er riktig