Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Kunne vært verre, men siden de heller ikke deltok så kan det tenkes at kortsiktige dermed har tatt en større andel i emien enn det vi liker å se.

1 Like

TARGOVAX ASA - APPROVAL AND PUBLICATION OF PROSPECTUS

5 Likes

Takk, bra artikkel. Veldig interessant å lese referatet fra fagfellevurderingen. Skjønner at det kan ta litt tid å bli klar for publisering.

1 Like

Noen som har en sånn ca formening i hvor langt emisjonskameratene har kommet i nedsalget sitt?

Foreløpig så er det kun omsatt ca 4,8 mill aksjer.

Antar at rep-emi avlyses på fredag denne uka, eller mandag neste uke.

Ok, takk for svar :+1:

Er jo så håpløst med samme opplegg i emisjonene hver gang. Emisjonene gis med god rabatt og i tillegg så selger de som deltar i emisjonen seg ned under emisjonskurs i perioden etterpå…gøy å være langsiktig…

3 Likes

Hvem er disse emisjonskameratene ?

Sitter rolig i båten, fyller på med noen ekstra når prisen går ned. Venter på en spennende tid fremover😎

1 Like

Me too. But its definitely a challenge.

Mulig noen her inne vet eller mistenker hvem som deltok. Jeg for min del har ikke forsøkt å sjekke. Har vært med på emi etterspill her før og ville egentlig bare få frem hvor langt de er kommet i nedsalget (med tap). Sånn det har vært før så har det snudd opp når de er ferdige og rep emi avlyses. Dessuten venter vi på en opsjonsavklaring og noen spennende data.

Dette er jo bare kortsiktig støy, poenget er jo at selskapet fikk inn midler.
Om de såkalte “emisjonskameratene” (veldig konspiratorisk) velger å selge for 0,50 pr. aksje, spiller nada rolle.

Hvis man er langsiktig da vel og merke…

Hva er det som svekker tilitten? Selskapet trenger penger og de har denne gangen valgt en annen strategi enn tidligere. Mange som har ønsket en endring og nå gjorde de det. Så er det galt også??? :stuck_out_tongue:

5 Likes

“… de som deltar i emisjonen selger seg ned under emisjonskurs i perioden etterpå …”

Hvordan vet du at de gjør det ?

Vi har sett det tidligere, både i Trvx, Pcib og Nano

Er jo bare å se på aksjonærlistene det. De som kommer inn i emisjonene er ganske raskt ute igjen etterpå og det før kursen har vært over emisjonskursen.

1 Like

Det er så slett håndverk at det er en skam, og lærekurven er like flat!

Jeg sitter veldig godt lastet, ellers hadde jeg ikke brydd meg.

Så du mener at som stor aksjonær har man ikke rett til å kritisere ledelsen, men hylle ukritisk så ingen blir lei seg her på forumet.

Ny emisjon ved gode data kan fort være en realitet.
Ta en titt på Hofseth BioCare - mange måter å gjøre dette på.

Selv med veldig gode resultater kan vi fort få en emisjon til.

Jeg er ikke i mot fornuftig satte emisjoner, men jeg registrerer på forumet her at flere er lettet over at den er gjennomført, for da vil gode resultater ikke bli forstyrret av en ny emisjon.

Stor bekymring rundt emisjonen og selskapets strategi - virker uforståelig på mange.

Kall det gjerne “kortsiktig støy”, men dessverre sliter dette videre på en allerede svekket tillit. Dette er noe som kommer til å svekke selskapet på sikt.

Hva er det som svekker tilliten, jo det er en ledelse og spesielt Soug som ikke har den kompetansen en leder i et børsnotert selskap må ha. Og svekkelsen og mangel på tillit gjenspeiles her kraftig i prisingen av selskapet.

Hva er dette for rør?

Omsider kan man hide brukere for alltid

3 Likes