Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Håper jeg tar feil, men jeg har en dårlig magefølelse. Den siste presentasjonen var vel selskapets beste, men likevel virker ikke den påståtte interessen fra utlandet å gi seg utslag i aksjekursen. Forventningen til dataene virker å være fraværende og selskapet er fortsatt avhengig av finansiering for å komme videre med evt. studier. Jeg forventer at dataene som vi venter på er gode, men vil de være gode nok til å dra kursen oppover. I melanom synes jeg selskapet er passiv og virker å være fornøyd med å vise god imunrespons - Savner at selskapet er mer på hugget. Virker som om pengene fra emisjonen skal sikre selskapet til høsten og neste gen. Oncos. Håpet er vel at TG kan dra kursen et lite stykke oppover.

1 Like

Synes det mest interessante var opplysningen om hvem som ble med på emien.
Forøvrig, avlesing av resultatene i desember og analyse av disse i januar.
God helg.

1 Like

Jeg vil gjerne ha en buffer fra Kina-opsjonen før readouts. Greit å ha noe å tære på. Just in case.

1 Like

Er det 31.12 som er fristen for Kinamann?

Nope, 8.januar.

4 Likes

Passive in melanoma? I dont get that impression at all. They are waiting for the data. Not too much they can say other than, ok we have very good data in the first cohort with a sub optimal oncos dose and a very limited N. I think the opposite actually. I think they have been quite punchy saying they have best data out there, especially considering N.

10 Likes

8 januar…

Edit: observer oppdaterte :slight_smile:

Selv håper jeg på no deal med “iovaxis” hvis noen andre skal sponse TG i Europa + US.

2 Likes

Kan det være noe oppside i opphør av denne opsjonen?

1 Like

Enig. Jeg har aldri opplevd ledelsen så selvsikre som nå!

1 Like

IOVaxis har enerett i deler av Asia.

Dersom TG lykkes der vil dette bli lagt merke til i andre deler av verden også. Dette må da være fordelaktig for Targovax.

Hva tror dere ?

1 Like

Mulig jeg tar feil, men jeg kan ikke huske at “being reviewed by NMPA” har vært brukt tidligere. Tidligere har det vært “pending IND applications”. Eller tar jeg feil ?

Vet dessverre ikke om det er noen direkte sammenheng mellom IOV03 og IOV04 og TG, men det må det jo være grunn til å anta ?

2 Likes

Mener at det sto “pending IND applications” tidligere jeg også😊

1 Like

Til info:

To encourage innovation and investment into the creation of new drugs, the Chinese National Medicinal Products Administration (NMPA) implemented its new 60-working day IND review system in July 2018. Under its new process, the Chinese Center for Drug Evaluation (CDE) has 60 days to review a clinical trial application from the date of acceptance and payment. If the CDE does not issue a rejection or seek additional information within that 60 days, then the application is considered approved and the clinical trial may proceed according to the submitted plan.

2 Likes

Ja, dette stemmer bra med det jeg fikk bekreftet tidligere i år fra en CRO representant i Kina (ref pkt 7). “This should give a clearer picture of the timeline”:

  1. Pre-submission/dossier preparation: This really depends on the capability of the medical team of each company. Usually takes several months .

a. Animal trial results
b. Clinical trial plan and protocol. If it’s phase 1 and 2, it should be in details. If it’s phase 3, a high-level one should work

  1. Fill-in the form at CDE and request for CDE expert discussion

  2. CDE feedback about the request : takes 10 days .

  3. Meeting with CDE experts: usually 3 months after CDE feedback

  4. If the CDE experts are okay with the protocol and the plan, the applicant can submit paper dossier.

  5. CDE will send acceptant letter to the applicant in 5 days .

  6. The applicant will need to pay the fee. If no deny or questions received after that, 60 days after submission, the applicant can start its trial as designed right away and register at the trial in the database.

  7. However, trials usually start 6 months later because a lot of preparations (people, sites, communications, etc.) need to be done.

2 Likes

Du må gjerne utdype hva du mener med dette ? Hvorfor er ikke en avtale med IOVaxis kompatibel med annen/andre partnere for TG i Europa+US ? Det kan jo tenkes at deal/no deal med IOVaxis er mer beroende på finansiering enn det regulatoriske, og at IOVaxis må ha en partner med på laget for å gjennomføre. Hvem eller hvor denne kommer fra spiller kanskje ikke så stor rolle ?

1 Like

Ser positivt på det, gitt at TG først gjør suksess i Asia.

“Problemet” er dersom de kommende TG fase II–> studiene gjør det bra i andre deler av verden, for da sitter lille IOvaxis på TG retrighetene i Asia som kun koster 30mnok idag.

3 Likes

De rettighetene mister de pr 8.januar dersom de ikke legger 30 MNOK på bordet.

Da er posisjonen up for grabs, og RAS er hottere nå enn for 12 mnd siden, så hadde vært helt OK om en større og mer rutinert aktør tok over TG-utrullingen i Asia.

2 Likes

Et de så små da …

IOVaxis is the leading Chinese domestic company that works at cancer therapeutic vaccines, including personal therapeutic cancer and vaccines …

Ikke vet jeg.

1 Like

Ikke sikkert at vi leser alt ved IOVaxis på riktig måte når der gjelder posisjon og/eller tilgang til kapital. Selskapet er f.eks eid med 43% av et selskap registrert på BVI. CEO var i mange år en expatriate i det akademiske miljøet i USA, og har også registrert et selskap med samme navn i USA. Vi kjenner ikke detaljene i avtalen, og hans og selskapets rolle kan jo ha noen overraskende nyanser.

2 Likes

Det er vel bare Kina og Singapore de har rettigheter?