Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ja. Jeg skriver sjelden her og skal ikke skrive mer i dag.

Jeg har TRVX siden Februar 2017. Kom inn altfor tidlig og tapte god del penger her. Fordel at jeg lærte litt om medisinsk forskning. Jeg er en av de som jobber hjemme og kjeder seg i litt i mellom. Generelt er jeg veldig positivt til slike selskaper og hva de driver med men Oslo Børs er ikke beste sted for slike selskaper. TRVX lider av bestandig pengemangel for å fullføre noe fra sin pipeline på egen hånd.

Vaccibody med superstjerne Agnette er eneste som skiller seg ut her.

Eksempel: hvorfor Ultimovacs med lignende pipeline er priset 1mrd (2,5 ganger høyre) høyre enn TRVX. Kan noen her klarer å forklare om forskjell i pris har fundamental grunnlag.

NANO -10% i dag. Jefferies kutter kursmål. En ekspert våknet plutselig en deg og bestemte å justere NANO kursmål fra 50 til 15. Han/hun viste ikke for 6 måneder siden at Corona skaper problemer i rekrutering.

PCIB – AstraZaneca skiftet mening, bang 50% ned.

Altfor mye her er avhengig av andre faktorer som har ingenting å gjøre med potensialet.

7,4 kan være ikke verst inngang heller. I 2017 var jeg dumt nok å tenk at kurs under 20NOK var røverkjøp. Jeg bare prøver å trade litt her nå på slike dager som i dag. Ellers er det ikke så my å følge her mellom meldinger.

Litt fra meg: Jeg bruker dette forum som en del skriftlig Norsk opplæring.

18 Likes

Du setter fingeren på et veldig relevant problem her :100:

Godt innlegg :+1:

Du har helt klart noen treffende poenger med det du skriver her. Fint og nyansert innlegg. Jeg for min del har selv kommet frem til at selskapets potensialet ikke reflekteres i aksjekursen via de som handler på OB. Det faglige og forskningsmessige går i riktig retning og mitt mål for investeringen er kun rettet mot oppkjøp fra BP. Så kan man argumentere for om det er sannsynlig eller ikke. Vel, går den inn så blir det tidenes happy hour :sweat_smile:

3 Likes

Dårlig betalt for å ta risiko i denne aksjen. Kursen kunne fint halvert seg på en dårlig melding i dag, men god melding gjør at vi som tok risk er opp ca. 5 % idag.

5 Likes

Så langt idag - både deprimerende og lite oppmuntrende med tanke på å opprettholde en lang posisjon i selskapet. Uten tvil bio-teks Prügelknabe på OSX. Biter tenna sammen.

Fordelen er at vi får luket ut mange til de andre VIP’ene kommer. Da spesielt mtp melanomdata og TG opsjonen.

8 Likes

Disse refractory melanoma dataene har lenge vært kommunisert som veldig viktige da de kan sammenlignes med konkurrenter. Men idag kan vi endelig sammenligne mesothelioma også grunnet overlevelsesdata. Jeg er veldig spent på mpfs da flere av pasientene ved forrige utlesning var sensorert og vil tippe at mpfs nå kostes under teppet da mOS trolig er veien å gå sammen med Merck.

Vil tro at det åpner seg en del muligheter for oncos-102 hvis cohort2 melanoma også leverer godt nå de nærmeste ukene.

5 Likes

Aksjekursen, er faen meg en tolmodighetsprøve👺

2 Likes

Igennem mange år er den faldet på gode nyheder, da kunne den stige 15-20% fra start for at lukke i minus, det kan den så nå endnu, men det er lige gyldigt hvad dagskursen er med mindre man trader den.

Måske jeg har misset noget her, men de data der blev frigivet i morges var de en skuffelse i forhold til det markedet forventede, og hvilke andre data kan for alvor rykke juraen nordpå???

I mot hode så var dataene som ble sluppet i dag, meget gode! Melanom dataene som slippes i løpet av dager og uker, forventes det nok ennå mer av.

1 Like

Hva mener du?

mOS er jo å fortrekke, men tar ofte lengre tid å måle. mPFS brukes som som substitutt for OS for de man kan korte ned avløsningstiden.

Men jeg har sett veldig mange tilfeller der bedre mPFS ikke nødvendigvis gir bedre mOS. Så mPFS er et usikkert primærendepunkt, men bruks for å speede opp avlesninger

3 Likes

Dataene var ikke en skuffelse. Det er nok bare litt for mange ‘tålmodige’ og ‘langsiktige’ aksjonærer som alle vil ha betalt med en gang det skjer noe positivt.

3 Likes

Targovax har jo tidligere (før bms data) hatt mpfs som primærendepunkt som mål med Merck, hvertfall det som er presentert så langt.

Ville likt å se om disse gir mening (translert til lengere overlevelse) med oncos ettersom dette ikke var tilfelle for BMS (placebo gruppen hadde best mpfs).

Til info så har de frem til idag rapportert mpfs basert på:

mPFS may change: Experimental group 11 patients (3 censored)

3 Likes

Dataene vi fikk i dag er veldig sterke etter min forståelse.

At the 18-month follow-up, more than half of the patients in the first-line ONCOS-102-treated group were still alive, and the mOS was not yet reached. Based on current survival data the mOS will be 18.2 months or longer. For the first-line SoC-only control group, less than half of the patients were alive, and mOS will be 14.2 months or less.

Recently, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved the combination of ipilimumab and nivolumab (Yervoy and Opdivo) for the first-line treatment of MPM based on mOS of 18.1 months (Baas 2020)

Jeg har ihvertfall veldig store forhåpninger når vi legger til Keytruda også.

Hvorfor ikke kursen ikke går mere på dagens melding, skjønner jeg også lite av. Teorien min er at noen vil ut med emisjonsaksjene sine

5 Likes

Det blir vel kanskje mer av akademisk interesse? Tipper FDA er mindre villige til å godkjenne noe på mpfs etter BMS sine data. Eller er det så stor forbedring på livskvalitet ved utsatt sykdomsforløp at det er ‘verdt like mye’ som litt lenger overlevelse?

2 Likes

Men all den tid OS trumfer PFS, så blir det som busk1 sier av akademisk interesse.

Bedre PFS er jo irrelevant hvis det ikke medfører økt OS.

Edit; med mindre PFS skulle føre til økt QoL da

1 Like

Redd for det. Hadde håpet på conditional approval basert på noe annet enn overlevelse. :slight_smile: vi får se hvordan Trvx og Merck nå re-designer kommende studie.

1 Like

Men BMS hadde vel også OS som primær endepunkt i sin studie?

Mulig de kan få på ORR, men nå er nå en gang OS gullstandarden, og ORR og PFS potensielle snarveier.

Men siden OS og forsåvidt også PFS er såpass lav i meso, så spiller det ikke så stor rolle hva som er primærendepunkt heller.

Får de FT, PR eller andre fordeler, så kan jo avlesing gjøres underveis også

1 Like

Synes du bør høre podkasten en gang til om hvem som var med på emien. Har mer tro på at det er småsparerne som endelig vil nytte høve til å redusere.

2 Likes