Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hva mener du?

mOS er jo å fortrekke, men tar ofte lengre tid å måle. mPFS brukes som som substitutt for OS for de man kan korte ned avløsningstiden.

Men jeg har sett veldig mange tilfeller der bedre mPFS ikke nødvendigvis gir bedre mOS. Så mPFS er et usikkert primærendepunkt, men bruks for å speede opp avlesninger

3 Likes

Dataene var ikke en skuffelse. Det er nok bare litt for mange ‘tålmodige’ og ‘langsiktige’ aksjonærer som alle vil ha betalt med en gang det skjer noe positivt.

3 Likes

Targovax har jo tidligere (før bms data) hatt mpfs som primærendepunkt som mål med Merck, hvertfall det som er presentert så langt.

Ville likt å se om disse gir mening (translert til lengere overlevelse) med oncos ettersom dette ikke var tilfelle for BMS (placebo gruppen hadde best mpfs).

Til info så har de frem til idag rapportert mpfs basert på:

mPFS may change: Experimental group 11 patients (3 censored)

3 Likes

Dataene vi fikk i dag er veldig sterke etter min forståelse.

At the 18-month follow-up, more than half of the patients in the first-line ONCOS-102-treated group were still alive, and the mOS was not yet reached. Based on current survival data the mOS will be 18.2 months or longer. For the first-line SoC-only control group, less than half of the patients were alive, and mOS will be 14.2 months or less.

Recently, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved the combination of ipilimumab and nivolumab (Yervoy and Opdivo) for the first-line treatment of MPM based on mOS of 18.1 months (Baas 2020)

Jeg har ihvertfall veldig store forhåpninger når vi legger til Keytruda også.

Hvorfor ikke kursen ikke går mere på dagens melding, skjønner jeg også lite av. Teorien min er at noen vil ut med emisjonsaksjene sine

5 Likes

Det blir vel kanskje mer av akademisk interesse? Tipper FDA er mindre villige til å godkjenne noe på mpfs etter BMS sine data. Eller er det så stor forbedring på livskvalitet ved utsatt sykdomsforløp at det er ‘verdt like mye’ som litt lenger overlevelse?

2 Likes

Men all den tid OS trumfer PFS, så blir det som busk1 sier av akademisk interesse.

Bedre PFS er jo irrelevant hvis det ikke medfører økt OS.

Edit; med mindre PFS skulle føre til økt QoL da

1 Like

Redd for det. Hadde håpet på conditional approval basert på noe annet enn overlevelse. :slight_smile: vi får se hvordan Trvx og Merck nå re-designer kommende studie.

1 Like

Men BMS hadde vel også OS som primær endepunkt i sin studie?

Mulig de kan få på ORR, men nå er nå en gang OS gullstandarden, og ORR og PFS potensielle snarveier.

Men siden OS og forsåvidt også PFS er såpass lav i meso, så spiller det ikke så stor rolle hva som er primærendepunkt heller.

Får de FT, PR eller andre fordeler, så kan jo avlesing gjøres underveis også

1 Like

Synes du bør høre podkasten en gang til om hvem som var med på emien. Har mer tro på at det er småsparerne som endelig vil nytte høve til å redusere.

2 Likes

Skal man håpe på kjapp approval så tror jeg håpet ligger i melanoma.

Viser de at Oncos en en generell behandling som gir god effekt i R\R CPI pasienter Så tror jeg veien til mål kan bli rimelig kort og med ORR som primærendepunkt.

1 Like

… hurtig opdatering fra dagens auktion; videre opgang indikeres.

Det er første dag siden emissionen @ 7,25 at aktien har close over dette niveau, endda med baggrund i auktionen som set ovenfor. MPM data understøtter ONCOS-102 berettigelse og hvért positive bidrag af data er et trin nærmere godkendelse i markedet. Næste VIP er 2. cohorte melanoma m. 12 ONCOS-102 injektioner.

6 Likes

Overrasket positivt i sluttauksjonen i dag.

1 Like

Enig i den. Raskere avlesning men potensielt lengere tid å rekrutere. Får håpe de lisensierer ut, selger eller får inn en partner slik at de får kjørt oncos i begge indikasjoner parallelet

1 Like

Recently, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved the combination of ipilimumab and nivolumab (Yervoy and Opdivo) for the first-line treatment of MPM based on mOS of 18.1 months (Baas 2020)

Jasså! Markedet lar seg ikke imponere av at et modifisert forkjølelsesvirus fra en liten biotek-knøtt notert på nissebørsen oppnår bedre overlevelse i svært syke Mesotheliom-pasienter enn gullkalven til BMS? Eller er de kanskje bare LITT TREGE i oppfattelsen? Jeg satser på det siste.

26 Likes

Vil jo tro Merck melder seg på her ved gode data fra 2 cohort.

Kan nok gå rimelig kjapt ved gode data og Merck som medspiller

7 Likes

Sjelden vare fra Targo: 10% av dagsomsetningen gikk i sluttauksjonen. På stigende kurs.
La flere egg i kurven på 7,13.

3 Likes

Gode bekreftelsen på at Oncos-102 virker det gir en god trygghet for å investere videre i TRVX

ONCOS-102-treated patients show broad and powerful immune activation, associated with better survival outcome

12 Likes

Kjenner det på gikta, targo er solgt innen desember.

2 Likes

Mitt tips er at aksjekursen vil ligge mellom 7-8 kr. til det evt. kommer en avklaring på videre finansiering evt. nytt ang. TG-plattformen

2 Likes

Mesatheliom indikasjonen

Phase 1

  • Strikingly, one of the patients had a 47% reduction in tumor volume 6 WEEKS AFTER completing the trial and went on to live for 18 months, far longer than expected. As a next step, the effect of combining ONCOS-102 and Pem-Cis was assessed in an MPM mouse model, demonstrating synergistic anti-tumor activity of the combination (Kuryk et al. 2016).

Phase 1/2

    • Treatment with the chemotherapy combination of pemetrexed and cisplatin (Pem-Cis) is the only widely recognized standard of care (SoC) for UNRESECTABLE MPM, but the median progression-free survival (PFS) is only 6 months and median overall survival (mOS) 12 months from the initiation of treatment. Therefore, there is a high unmet medical need for patients suffering from this difficult-to-treat cancer.
    • Vi vet derfor at SoC sin standard på denne indikasjonen er på ca 6mnd (PFS) og 12mnd på overlevelse (mOS)
    • Targovax har i denne indikasjonen hatt lovende musedata, og har tatt dette videre til en fase 1/2 klinisk randomisert trail med 31 pasienter, hvor de har sett på å kombinere ONCOS 102 med SoC (Pem-cis). Denne studien er delt inn i 20 pasienter som skal få ONCOS + SoC, og 11 pasienter i en kontroll gruppe som bare skal få SoC.
    • De første dataen fra denne studiene ble målt etter 5mnd for prøvegruppen og 4 mnd for SoC. Resultatene viste: Bra tolleranse for all deltagere, og ingen urovekkende bieffekter. Gruppen som fikk ONCOS + SoC viste en median pregression free survival (mPFS) på 8.4mnd vs kontrollgruppen som viste 6.8mnd med å bare få SoC.
    • Dette viser seg å være bedre en historiske data, som har vist mellom 5.7mnd og 7.3 på høyeste. (Vogelzang 2003, Ceresoli 2006, Zalcman 2016).
    • Et annet viktig tegn, var at ONCOS viste robust immun aktivering hos pasientene, noe som er kanskje den viktigste kliniske signalet på virkning av ONCOS. Også det at hos 10/15 hadde økning i tumor infiltrerte CD8+ T-celler.
    • Professor Luis Paz-Ares, som er chair of medical Oncology avd Hospital Doce de Octubre I Madrid, sa dette:
    • “Mesothelioma remains a challenging disease with generally poor prognosis, and there is a large unmet medical need for new, … The ORR in first line patients is as expected relative to historical control, whereas the DCR is higher than we normally see. We are continuing to follow the patients and it will be very interesting to track how the data matures over time.”
    • Om vi ser videre på det Pr Luis sa ville bli avgjørende fremover, så var det hvordan dataene ville utvikle seg over tid. Targo har siden dette komme med 12mnd overlevelsedata, som viste at pasientene i som fikk ONCOS + SoC fortsetter å overleve, og har nå økt til 8.9mnd overlevelse fra 8.4 (5 mnd siden første avlesning). Dette betyr at ingen andre deltagere har død etter første avlesningspunkt 5mnd etter dosering, og nå gir 12mnd etter behandling en 64% overlevelses rate. (survival rate). Det er verdt å igjen trekke frem at chemoterapi gruppen bare ga 7.6 mnd og 50% overlevelse rate, og historisk har gitt ca 6mnd.
    • Så var dette bra? I mine øyne må jeg si ja, da de klarer å demonstrere økt celle aktivering og faktisk kliniske data som er bedre enn SoC og historiske data. Er så få måneder så bra da? Hmm, vond sykdom å behandle, og 6 mnd overlevelse historisk gir vel svaret på det spørsmålet.
    • Video om data 10 min fra Wiklund på norsk! Ligger på Youtube, fikk ikke postet linken her siden det ikke var lov.
    • Husk data er en ting, men det var aktivering av celler som var målet til targovax i denne studien og det virker utrolig lovende ref video.
    • La oss se på hva som er sagt av vår egen Magnus Jadeberg CMO:
    • Importantly, profound innate and adaptive immune activation is observed in the ONCOS-102 treated patients compared to the control group,
    • This powerfully demonstrates the immune activation potential of ONCOS-102 far beyond what is achieved by chemotherapy alone

Nylig ble det også sendt ut en melding fra Targovax om at et big pharma hadde kontaktet dem, og ville sette opp et trail med dem rundt Mesotheliom og denne indikasjonen. I etterkant har det nå vist seg at dette er BP Merck! Vil bare kort nevne at Merck ikke er nye ovenfor Targovax, de viste sammen tilbake i årene i mus at indikasjonen Melanoma hvor ONCOS og keytruda i kombinasjon viste ca 70% reduksjon i tumor størrelse, og ONCOS alene ca 52% og Keytruda alene viste 0%.

Må innrømme det er LITT spennende at Merck også kommer inn i Mesotheliom – da jeg syntes de med dette viser større interesse i plattformen ONCOS kan gi og vise til. Samt at de overlevelsesdataene vi da kanskje kan forvente av ONCOS + keytruda vs SoC kan vises seg skikkelig overbevisende.

De to selskapene har nå sammen satt opp en studie hvor de skal behandle samme type pasienter, men hvor de skal legge til Checkpoint inhibitoren Keytruda som Merck eier i studien. Dette må vel bety at Merck selv syntes dataene som targovax har produsert er gode, og tror nok at de i kombinasjon med sin CH kan gi enda bedre effekt.

    • Fra ASCO 2020 viste en poster at SoC i kombinasjon med chekpoint hemmeren durvalumab gav 70% på 12 mnd avlesningspunkt, noe som targovax alene med SoC klarte å vise til 64%. Merck må nok tro (som jeg?) at om vi kan bruke Keytruda i kombinasjon med ONCOS + SoC, vil vi kunne overgå både targovax sine 64% og durvalumab + SoC sine 70%?
    • «newsweb: durvalumab showed a 70% 12 -month survival rate. This suggests that ONCOS-102 alone plus SoC chemotherapy may already achieve a level of benefit close to that observed with checkpoint inhibition plus SoC chemotherapy”
    • Whats next?

Phase 2

    • Merck og Targovax har initiert en stor randomisert studie i fase 2 med opptil 100 pasienter. Dette blir utrolig spennende, da datagrunnlaget er stort.
    • 18 mnd data readout kommer nå før jul, dette kan gi oss utrolig spennende informasjon, da det nylig ble gitt en FDA godkjenning til et annet produkt som hadde 18.1mnd overlevelse! Targovax refererer til dem som BDM data ( Baas 2020, checkmate – se bilde nedenfor)
    • De kom med mOS på 18.1mnd vs chemo på 14.1, og så «liten» forskjell kan noen tenke, men det gav altså FDA approval. Targovax får nå før jul sine 18mnd data, noe som blir utrolig spennende å sammenligne.
  • Sammen skal Targovax og Merck I H1 sy sammen trailen på 100 pasienter. Spennende det også da det kommer ta targo til et helt nytt nivå.

For ikke å nevne dagens dagen fra targo som i mine øyne slår “det siste” fra en av våre konkurrenter:

  • The new BMS data
    mOS 18.1 months vs chemo 14.1 months led to FDA approval
34 Likes