Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hehe, det er ikke mye uklart du :wink:

CPI R/R melanoma

1 Like

De som har reagert på PD1-terapi, men sluttet å reagere, samt de som ikke reagerte.

1 Like

Det positive er vel at den ser teknisk interessant ut nå og den er over støtte på 7 kroner. Denne aksjen må jo være et greit “bevis” på at det ikke bare er news som styrer kursene i biotek-aksjer.

5 Likes

Tenker motsatt jeg. Kan være meget strategisk å faktisk inkludere alle pasientpopulasjoner og kanskje ikke ta så mye hensyn til BMS da Merck skal lese ut chemo + keytruda i 2021. Merck sitter trolig også på data fra 1st line chemo + keytruda i andre små meso studier nå så en grei partner å ha med på laget :). AZ er foreløpig best in class her på mOS, så det blir nok de som må holdes unna 1st line i fremtiden og løsningen blir trolig oncos+keytruda+chemo.

3 Likes

Dessverre sliter selskapet med tillit i markedet etter at avtaler med Parker, Zelluna og vinglingen med TG. Selskapet kan vise til lovende data, men virker ikke som investorene har tro på at selskapet vil få produktene ut i markedet. I denne bransjen er det lett å bli nummer to eller tre og det er dessverre ikke godt nok. Vil de bli forbikjørt på oppløpssiden av eks. Persontilpasset behandling. Rart at de måtte gi så stor rabatt i emisjonen når de hevder at interessen fra utlandet er stor. I tillegg det er nesten fravær av innsidekjøp i selskapet og når de fleste styremedlemmene har valgt 2/3 kontanter og 1/3 opsjoner og den nye styrelederen har vel heller ikke vist så stor kjøpsvilje. Summen av disse tingene får det dessverre til å skurre i mitt hode.

1 Like

(Deleted)

1 Like

Oppgitt er vel en bedre beskrivelse

1 Like

Jeg har nok noen flere aksjer å holde rede på en du tydeligvis

Jeg tror det er mulig for de fleste å kjenne på at det er tynn linje om dagen mellom frustrasjon og det å bli oppfattet som baisser eller en som prøver å prate kursen ned.

Noen gruer seg til melanom-data fordi de har tolket uttalelser som at det vil skuffe når det kommer, andre har lest / tolket seg til det motsatte. Begge grunner er vel legitime, alle er ikke optimister og vice versa. Fakta har vi uansett ikke før meldingen kommer, og en av partene vil få feil i sine antakelser :wink:

Det er også innafor å kjenne på litt uro grunnet “fersk” historikk. Vi så noen rare, men kanskje også forståelige vurderinger rundt TG, og vi har flere av oss dårlige erfaringer med samarbeid som skulle kunne gi bra med cash. Zelluna er et godt eksempel, sluppet en uke i forkant av emisjon. I følge selskapet jobber de med emisjoner flere uker i forkant, da er det lov til å mene at dette var en ren haussenyhet for å dra opp kursen. I alle fall når man i ettertid ser at dette har gitt nada verdi, men det kan endre seg.

Med dette bakteppet kan man fort tenke at Iovaxis-dealen blir samme storyen…
Dealen kan vært verdt milliarder frem i tid, men det er kun 1 mnd til opsjonen løper ut.

Blir det en ny no-event, eller er det faktisk mye mulig at TG får en lovende fremtid i Asia gjennom samarbeidet?
Blir det et ja er dette en betydelig gamechanger for TG og opplevd historikk på hva som meldes og hva som blir utfallet.

Med andre ord; jeg mener det er lov til å være reservert hva angår Targovax. Ting blir ikke alltid som vi håper på, og her kan vi dra inn Parker og TG også. Intet nytt under solen derfra…

Men hva er nytt i det siste? Det konkrete er selvsagt veldig lovende data på mesothelioma, og jeg vil takke alle som finner relevante artikler og peersstudier som setter dette i perspektiv. Vi snakker her om et 1L-studie, og selv om 15 % av markedet skal være under “attack” fra ny kombo, gir det plenty av rom for TRVX og Merck til å komme i pole position i indikasjonen. Studiet må bare settes opp riktig, og med de sterke data vi har sett skjønner jeg at det gir verdi å vente 6 mnd til for å se hvordan pasientene utvikler seg. Dette er et studie som kan gi AA, og alt som kan underbygge effekt og optimalisere studieoppsettet vil ha vesentlig verdi når approval skal gis. 100 pasienter i studiet burde også være ganske lett tilgjengelig med så sterke data og bred populasjon.

Vi så også at ASCO-news ble non-event, det hjelper lite at KOLS og AstraZeneca kjører dette videre i neste fase. Targovax-investorene er ikke som andre investorer, her er det show me the money som gjelder, ikke løpende data. Så kan det jo være at historikken med kursdrepende emisjoner straks vi ser oppgang gjør at folk ikke kjenner på FOMO, og heller det motsatte; sell on news, det kommer snart noe som stikker hull på oppgangen.

Jeg tror at flere er redd det samme vil skje ved gode melanom-data.
Det hjelper ikke å være best in class; aksjonærene vil ut…
Caset er litt trøblete om dagen når man har denne balansen mellom gode nyheter, emisjoner og aksjonærer som ser at “ingenting” løfter aksjen. Hva blir medisinen da?

Eneste selvvaksineringen man kan gjøre er å beholde troen og sitte rolig til markedet til slutt oppdager caset. Man kan ikke levere best in class på melanom og meso uten å til slutt bli et gullcase.

Hva som vil trigge interessen synes pr i dag ut til å kun være et bud eller en rettet emisjon mot Merck. De vil gå i kombo med Oncos på begge indikasjoner, og de ser godt at det er ikke hastverk med å inngå avtaler med Targovax når selskapet prises til 600 MNOK.
Det blir ikke dyrt å lokke aksjonærene med en god deal her når de er vant med en laber prising.
Vi kan stå overfor et “landeveisrøveri” litt frem i tid, og så er vel skylden at OSE + biotek er svake greier, ledelsen har klønet en del underveis og aksjonærene er brente og tør ikke helt å prise caset på gode nyheter.

Selv er jeg optimist! Jeg tror Oncos i økt dosering vil gi oppsiktsvekkende gode data, jeg velger å tro på selskapet når de er så spesifikke på at de er i samtaler om samarbeid med TG for Vesten, og jeg tror Victor med sin innsikt og nettverk kan løfte plattformene på flere måter. Både den kliniske effekten kan bedres, og jeg tror han kan åpne dører til samarbeid som frem til nå har vært stengt.
Victor synes å være en viktig ressurs for selskapet, og han påpeker flere muligheter for forbedringer av dagens Targovax, det er en innstilling jeg liker. Det er også et åpenbart fakta når selskapet prises til 600 MNOK til tross for data og særdeles gode avtaler med ulike aktører i bransjen. Noe er galt, men det kan rettes opp i.

Styreformannen er meget mulig en god ansettelse, men vi har ikke sett et sekund til han. Vi får håpe han gjør jobben godt i kulissene og åpner dører som tidligere har vært stengt.

Vi går noen spennende uker i møte, og triggerlisten er, så vidt jeg kan se:

  1. Iovaxis-delen blir formalisert, og TG får et springbrett ut i Asia. Det skal være av vesentlig betydning.
  2. Melanom-data. MJ mener at ORR over 25 % vil være bra, her på TI forventer man høyere tall skal det bli applaus…
  3. Avtale på TG i Vesten
  4. Nye muligheter for plattformene skal lanseres, ledet av Victor og scientific advisory board.

Gleder meg til den kommende måneden, selskapet er i farta, det er bare kursen som ikke har respondert på det :sunglasses:

34 Likes

Bra innlegg - oppfatter det på samme måte!

Bra innlegg!
Ser på nedsalget fra tirsdagen så er det nesten bare de utenlandske kontoene som solgte endel.

1 Like

Som dessuten deltok i emisjonen og solgte seg ned med +350K samme dag - altså tirsdag 24. november. Mer enn 50% av dagsomsetningen om jeg ikke husker helt feil. Motivene kan være så mange, både når det gjelder deltakelse i emi og bevegelsesmønster i etterkant, men til syvende og sist så sitter selskapet igjen med et problem når det gjelder tilrettelegging og gjennomføring av emisjoner.

Men ellers enig i det @TheObserver skriver. God analyse.

1 Like

Ikke den siste, men ved forrige emisjon ble jeg oppringt av en megler rundt 17.00 på ettermiddagen. Jeg kunne få kjøpt aksjer for min. 1 million, fristen var til 20.00 samme kveld. Da jeg spurte hva emisjonskursen var svarte han at det visste han ikke, det var visstnok ikke bestemt. Vanskelig å sitte igjen med godfølelsen etter en slik opplevelse.

1 Like

Det er ikke så rart at han ikke kunne oppgi kurs. Det er snakk om book-building, da settes kursen som et resultat av etterspørselen. Det man gjør som investor da er å sette max-kurs som betingelse i tegningen.

Siste tegning var avtalt på 7.25 NOK så der var alt forhåndsbestemt, men runden før stengte vel aksjen på 9 kroner, og den ble gjort på 7 kroner. Hadde man satt limit på tegningen på 6.5 hadde man selvsagt ikke fått aksjer, og hadde man satt limit på 7.50 hadde man fått på 7 kroner hvis tilrettelegger og selskapet ville tildele aksjer til tegner. Det hender at mange får tildelt en minstetegning som ligger på 50 % av minimumsordren på 100 000 Euro ved god interesse, eller de ønsker å allokere mer til større investorer.

Faktum er uansett at i book-building er man kun bare med som liten investor. Det er institusjonene som setter prisen siden de er kapitalen som veier noe. Så megler kunne ikke ha gjort noe annet enn å si at kursen fortsatt er i det blå, selv om de kan ha indikasjoner på prisen allerede da. Meglerhusene får klar beskjed om å ikke guide på pris før kursen er annonsert via børsmeldinger. Likefullt er det flere kunder som blir guidet på cirka kurs, men det er kunder som uansett ikke lager noe bråk hvis kursen skulle ende opp på annet nivå enn hva tidlig indikasjoner viser.

10 Likes

I q3 2020 presentajonen uttaler Soug at " we hope and believe that Iovaxis will execute the option". Soug er en nøktern CEO som ikke overselger. Vil derfor bli overrasket dersom det ikke blir noe av avtalen med Iovaxis.

12 Likes

Takk - det var avklarende!

Ja, håper da virkelig det. Etter at FOMO på readout av Meso ble hamret ned av emi-kameratene, så trenger vi neppe en påminnelse nummer 3 som undergraver verdien av TG.

1 Like

Jeg tror selskapet og aksjonærer sliter med å skaffe nye investorer pga lite engasjement på andre fora en tekinvestor og lite fremoverlent holdning. Jeg som reisende olje service mann, møter mange som investerer og ser at de fleste jeg snakker med rundt vil ha enkle aksjer med «halleluja» stemning dessverre. Noen må rett og slett tørre å snakke/ hause opp aksjen og vise potensialet så mannen i gata også får med seg at det finnes en aksje som heter Targovax.

2 Likes

Det er lite tvil om at denne aksjen har gjort det overaskende dårlig i forhold til hva de har levert, etter min mening da. Men den har en tendens til å gjøre det ganske bra i slutten av året og etter årsskiftet. Så vi får håpe på samme trend i år :crossed_fingers:

2 Likes

I og med at de har fått unnagjort emisjon, og tydeligvis flere av deltagerene også, så ligger vel alt til rette for et kjempehopp ved neste nyhetsutslipp. Satser på at Melanoma cohort 2 blir tidenes julegave :santa:

11 Likes