Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Bra innlegg - oppfatter det på samme måte!

Bra innlegg!
Ser på nedsalget fra tirsdagen så er det nesten bare de utenlandske kontoene som solgte endel.

1 Like

Som dessuten deltok i emisjonen og solgte seg ned med +350K samme dag - altså tirsdag 24. november. Mer enn 50% av dagsomsetningen om jeg ikke husker helt feil. Motivene kan være så mange, både når det gjelder deltakelse i emi og bevegelsesmønster i etterkant, men til syvende og sist så sitter selskapet igjen med et problem når det gjelder tilrettelegging og gjennomføring av emisjoner.

Men ellers enig i det @TheObserver skriver. God analyse.

1 Like

Ikke den siste, men ved forrige emisjon ble jeg oppringt av en megler rundt 17.00 på ettermiddagen. Jeg kunne få kjøpt aksjer for min. 1 million, fristen var til 20.00 samme kveld. Da jeg spurte hva emisjonskursen var svarte han at det visste han ikke, det var visstnok ikke bestemt. Vanskelig å sitte igjen med godfølelsen etter en slik opplevelse.

1 Like

Det er ikke så rart at han ikke kunne oppgi kurs. Det er snakk om book-building, da settes kursen som et resultat av etterspørselen. Det man gjør som investor da er å sette max-kurs som betingelse i tegningen.

Siste tegning var avtalt på 7.25 NOK så der var alt forhåndsbestemt, men runden før stengte vel aksjen på 9 kroner, og den ble gjort på 7 kroner. Hadde man satt limit på tegningen på 6.5 hadde man selvsagt ikke fått aksjer, og hadde man satt limit på 7.50 hadde man fått på 7 kroner hvis tilrettelegger og selskapet ville tildele aksjer til tegner. Det hender at mange får tildelt en minstetegning som ligger på 50 % av minimumsordren på 100 000 Euro ved god interesse, eller de ønsker å allokere mer til større investorer.

Faktum er uansett at i book-building er man kun bare med som liten investor. Det er institusjonene som setter prisen siden de er kapitalen som veier noe. Så megler kunne ikke ha gjort noe annet enn å si at kursen fortsatt er i det blå, selv om de kan ha indikasjoner på prisen allerede da. Meglerhusene får klar beskjed om å ikke guide på pris før kursen er annonsert via børsmeldinger. Likefullt er det flere kunder som blir guidet på cirka kurs, men det er kunder som uansett ikke lager noe bråk hvis kursen skulle ende opp på annet nivå enn hva tidlig indikasjoner viser.

10 Likes

I q3 2020 presentajonen uttaler Soug at " we hope and believe that Iovaxis will execute the option". Soug er en nøktern CEO som ikke overselger. Vil derfor bli overrasket dersom det ikke blir noe av avtalen med Iovaxis.

12 Likes

Takk - det var avklarende!

Ja, håper da virkelig det. Etter at FOMO på readout av Meso ble hamret ned av emi-kameratene, så trenger vi neppe en påminnelse nummer 3 som undergraver verdien av TG.

1 Like

Jeg tror selskapet og aksjonærer sliter med å skaffe nye investorer pga lite engasjement på andre fora en tekinvestor og lite fremoverlent holdning. Jeg som reisende olje service mann, møter mange som investerer og ser at de fleste jeg snakker med rundt vil ha enkle aksjer med «halleluja» stemning dessverre. Noen må rett og slett tørre å snakke/ hause opp aksjen og vise potensialet så mannen i gata også får med seg at det finnes en aksje som heter Targovax.

2 Likes

Det er lite tvil om at denne aksjen har gjort det overaskende dårlig i forhold til hva de har levert, etter min mening da. Men den har en tendens til å gjøre det ganske bra i slutten av året og etter årsskiftet. Så vi får håpe på samme trend i år :crossed_fingers:

2 Likes

I og med at de har fått unnagjort emisjon, og tydeligvis flere av deltagerene også, så ligger vel alt til rette for et kjempehopp ved neste nyhetsutslipp. Satser på at Melanoma cohort 2 blir tidenes julegave :santa:

11 Likes

Nyttårsrakettene 2020 :rocket: - Annet - TekInvestor Aksjeforum

1 Like

Grei ledelse til targo på pollen der ja :grin:

For dere som ev. kjører bil til jobb, sykler, går eller bare generelt har litt tid til overs så er siste episode i Rekommandert sin podcast ganske interessant. Den er ikke spesifikk opp mot Targovax men tar for seg kreft generelt, inkludert forskjellige behandlingsmetoder.

Enjoy!

4 Likes

Håper boken «oversettes» til bokmål så skal jeg lese den.

Resultatet fra Poll av 217 stemmer.

4 Likes

Er ikke dette 2019 pollen da?

Nei, fra fredag, bare gammel tråd

1 Like

Ser ganske fjernt ut dette akkurat nå…

Targovax

2 Likes