Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Joa, men det er vel få biotek selskaper som har finansiering på ikke-avklarte studier klare, så det blir vel litt feil å skulle ta de på?

3 Likes

Blir mye hvis her ja. Jeg forholder meg til hva selskapet sier. Det kan også skje at Merck ønsker et utvidet samarbeid.

1 Like

Helt enig i det, prøver ikke å ta dem. Prøver bare å snakke åpent om hva som skal finansieres og når jeg tror de skal gjøre det siden jeg synes selskapet ikke er spesielt god på å kommunisere det. Vi er ikke tjent med at mange aksjonærer blir skuffet/overrasket 2 ganger i året.

1 Like

Jepp!

Jeg tror Trvx kan tillate seg å være litt hard i klypen nå som Meso viste knallgode data.

Og hvis melnoma leverer i tillegg, ja da kan de nok klemme til. Men jeg tror Merck kjøper butikken hvis det blir solide data

13 Likes

Det er kun uker siden pengene fra siste emisjon var på konto og få dager siden en sterk børsmelding om gode resultater kom.

Så er det noen som finner det meget interessant å starte en diskusjon om når Trvx skal finansiere en eventuell framtidig ny studie.

Man kan jo spekulere hva slags personer dette er og motivet de har.

8 Likes

(Deleted)

5 Likes

Fra dagens Radium:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-151#t=0:51

3 Likes

I juni sa de dette om den planlagte studien:

Following these efficacy and mechanistic findings, Targovax and MSD have agreed
to initiate a collaboration trial evaluating the combination of ONCOS-102,
KEYTRUDA and SoC in first line mesothelioma patients. The trial will be a
randomized phase II of up to 100 patients comparing this investigational triple
combination against Keytruda and SoC. There is strong interest to participate in
the trial among key opinion leaders and investigators, and multiple centers in
both the USA and EU will be participating. The aim is to start enrolling
patients into the trial within twelve months.

Øystein Soug, CEO of Targovax, said: “We believe the clinical immune activation
data we have seen so far provide a strong scientific rationale for adding anti
-PD1 checkpoint blockade to the ONCOS-102 and chemotherapy combination in
mesothelioma. Therefore, we are delighted that MSD has agreed to support us in
exploring this hypothesis by providing KEYTRUDA supply for our next trial.
KEYTRUDA is the market-leading checkpoint inhibitor and thus our preferred
choice of partner. We are hopeful that the combination of ONCOS-102,
pembrolizumab and chemotherapy will lead to improved outcomes for patients with
this challenging disease who currently have few treatment alternatives”.

  • 18-månedersdataene viser tydeligere forskjell til kontrollgruppen enn ved 12-månedersdataene på mPFS. Det taler for at de ikke trenger like mange for å vise effekt forbedring.

  • BMS sine data for ipi + nivo har kommet ut i etterkant og har lagt listen høyere (for deler av pasientpopulasjonen). Det taler for at de trenger flere pasienter for å vise forbedret effekt.

Hvor stor må mesostudien være? Tror det kommer an på om de er fornøyd med å slå gammel SoC på de resterende 85% som ikke ipi+nivo er godkjent for, eller om de vil prøve å ta hele potten.

Angående spons fra Merck/MSD så var Soug i juni henrykt over å få gratis Keytruda til studien. Hvis de skal få dem til å stille med penger også så er det kanskje naturlig å tenke på en større kommersiell avtale i stedet?

(Deleted)

1 Like

Det er fordi det trengs flere pasienter for å bli sikker på at en behandling er bedre enn en annen hvis forskjellen er liten enn hvis den er stor. Derfor trenger de færre pasienter for å prøve å slå 14mnd mOS enn hvis de skal slå 18,1mnd mOS.

1 Like

Det er også min antakelse. Peker bare på at selskapet anser gratis Keytruda som ‘spons’. MErck gir ikke nødvendigvis noe bidrag til andre kostnader med studien, med mindre de reforhandler avtalen som de allerede har inngått.

Edit: Som @sjog påpeker så kaller de det ikke registreringsstudie, men en fase 2. Mulig de har håp om å kunne be om conditional approval om det går veldig bra. Da er det igjen viktig å ha nok pasienter i studien…

Har de inngått avtale med Merck om registreringsstudie?

Hvordan studien blir designet vet vi ikke enda, men dette sa de på q4:

And after a smaller safety lead-in, where we’re combining ONCOS-102 with chemotherapy and the checkpoint inhibitor, so triple therapy, we will go into randomized phase where the experimental arm will have that triple therapy. And the control arm would have chemotherapy plus a checkpoint inhibitor. As you can see here from the slide, we’re talking roughly 100 patients to go into this trial. And I should also say that this trial is set up in such a way that if we get good signals during the trial, we’re able to escalate the trial into a pivotal program. So clearly, we are now on the path towards the registration program for ONCOS-102 in mesothelioma.

Limer for ordens skyld inn det MJ sa nå på Q3 også:

What’s the plan now? Well, because there is a new shift of standard care, we, of course, with Merck have to reconsider the trial design that we’re going to pursue. So we’re now talking to Merck. We’re talking to investigators. We will, of course, also wait for the 18-month data. That will also provide some additional information. And my expectation is that instead of, therefore, as we reported earlier on, recruit the first patient in the spring of next year, that there will be a delay and that we should be able to get back to you with more precise information of how we’re going to take this further with Merck sometime beginning of next year.

10 Likes

Interessant liste:

2 Likes

Her omtales også Targovax!

19 Likes

Ipi+nivo er altså første godkjente behandling for denne indikasjonen de siste 15 årene, hvilket betyr at det er rom for flere behandlinger, og særlig mtp at behandlingen kun er effektiv på en subpopulasjon (non-epitheloid mesothelioma) som utgjør ca. 15%. Jeg mener det er lite strategisk å selektere for denne populasjonen i studiet Targovax og Merck planlegger. Da må de mest sannsynlig, som DNB’s analytiker foreslo, inkludere enda en kontrollgruppe (med ipo+nivo), noe som altså krever flere pasienter, og i tillegg øker sjansen for komplikasjoner. I tillegg vil 3 testgrupper føre til at enten høyere antall pasienter eller større effekt er nødvendig for å oppnå statistisk signifikans.

Etter min mening er det bedre å enten utelukke non-epitheloid gruppen, eller inkludere alle mesotheliom pasienter (dvs. som de har gjort til nå). Dersom de ikke kan få godkjent behandling i non-epitheloid uten å kjøre kontrollgruppe med ipi-nivo, så ekskluder heller disse og fokuser på øvrig populasjon. Alle som har jobbet med forskning vil nok være enige i at man nødig vil inkludere enda en kontrollgruppe dersom dette ikke er absolutt nødvendig.

85% av en kake, er nok kake for meg.

13 Likes

BMS will have a harder time convincing regulators and payers that the burdensome combination is indeed worth it. Such was the case in mesothelioma, where the combination also received an FDA approval, but with the comparator being chemotherapy rather than Opdivo.

Enda en grunn for Merck til å hugge til her

13 Likes

Jaja, så var den lille oppgangen fra tirs spist opp. Livet er herlig, dere.

1 Like

Livsfarlig med gode nyheter :upside_down_face:

3 Likes

Jøsses… uklarheten ligger vel hos deg høres det ut som

3 Likes