Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak for deling af denne information og det gravearbejde, der ligger forud for samme; stærkt arbejde. Dette understreger jo med al tydelighed, at TG platformen fortsat er et vigtigt aktiv for selskabet, selv om man af økonomiske årsager har måtte prioritere vira frem for peptider.

Der ligger formentligt gode muligheder forude for at kapitalisere på den massive investering (og håb, ikke mindst), som TG platformen repræsenterer, men jfr. fokus fra selskabet føler jeg, at det er svært at se præcis hvor stort et potentiale peptider har på den korte og mellemlange bane.

Afvises søgsmålet i sin helhed til april, 2021, da må aktøren sandsynligvis søge et samarbejde via økonomisk kompensation - eller alternativt nedlægge hele eller dele af deres egen platform.

Bliver i øvrigt interessant at se om markedet er i stand til at etablere aktien over 8,00 i den kommende uge; ser ud til at volumen denne eftermiddag tangerer gårsdagens stærke omsætning.

6 Likes

Den kortsiktige ulempen er kanskje fremdrift i avtalen med IOVaxis og Kina ?

Hehe kan jo være di som prøver å overta deler av patenten :man_shrugging: Idk stoler ikkje veldig mye på Kina akkurat nå kjenner eg :joy:

Husk at dette gjelder kun det Europeiske patentet.

Svar fra selskapet: IOVaxis ønsker å utvikle TG plattformen i Kina og Singapore, så de har ingen interesse av europeiske patent. Videre har IOVaxis interesse i at teknologien er godt patentbeskyttet i aktuell geografi, ellers så vil det ikke lønne seg å finansiere en klinisk utvikling.

Edit: Må jo også ta med det faktum at disse innsigelsene var offentlig kjent lenge før IOVaxis signerte avtalen. Vi får tro at de har gjort ett stykke forarbeid før de signerte :stuck_out_tongue:

11 Likes

Lurer på hvem som står bak dette. Boehringer Ingelheim om jeg skulle gjette…

Eller Mirati (a peptide having a G12C mutation).

Interressant nok lanserte de overnevnte selskapene et samarbeid igår…

2 Likes

Stikkordet kan være Parker!

Takker. Da var det bordet ryddet :smiley:

1 Like

En viss relevans mens vi venter på melanomdata.

1 Like
4 Likes

Sig mig har TRVX udvidet aktiekapitalen med ca. 14 mio. nye aktier? Det ser ud som om, at udvidelsen blev foretaget i går? Noget jeg har misforstået?

https://newsweb.oslobors.no/message/499892

30.03.2020 er aksjeantallet 76,087,492.

https://newsweb.oslobors.no/message/513926

18.09.2020 er aksjeantallet 76,175,764.

Differensen er: 88 272.

Dette skyldes:

https://newsweb.oslobors.no/message/512509

In total were 88,272 RSUs settled

Jeg vet ikke hva du tenker på og ser på, men du har misforstått i hvert fall :slight_smile:

1 Like
1 Like

Merck mangler fortsat et virus for at kunne behandle en bredere population eller fastholde tidl. refraktive patienter i behandling.

Mon ikke der er et norsk biotekselskab, der arbejder med denne problemstilling? :slight_smile:

4 Likes

Du har ret👍. Tak for afklaringen…Ved ikke hvad jeg havde fået galt i halsen, men læste om aktieudvidelsen på hjemmesiden

Se for deg at kommende resultater viser at Oncos-102 gir den boosten som vist hittil eller bedre, og at det kan tyde på at dette også vil gjelde for langt flere kreftformer enn hva som det går studier på nå. Og samme resultater uavhengig av hvilken CPI man benytter. Budkrig mellom AZ og Merck hadde vært en sinnsyk våt drøm. Bare sjansen for noe slikt burde sende kursen langt oppover. Og i dette tilfellet er det duket for det med begge parter langt inne i pågående studier. Haus med Leidos i tillegg som vil sikre sitt Next-gen CPI, så er vi der.

Alt avhenger av resultatene som kommer innen relativt kort tid. Alle funn hittil peker i samme retning. Teorien bak og funnene går overens. Dette blir vanvittig spennende.

4 Likes

I tillegg har man RAS-plattformen som isolert sett kan redde stumpene dersom Oncos-102 mot formodning går fløyten. Next-gen Oncos kan muligens korrigere feil ved 102 ved ev. mindre tilfredsstillende resultater i pågående studier. Poenget er at nedsiden er noe begrenset, oppsiden er intet mindre enn enorm. Ja, det er hausete, men samtidig sant. Jeg hadde ikke turt å vente til en emisjon for billigere inngang, men har økt hele veien. Det er ikke sikkert at det rekker å komme en emisjon en gang. Ledelsen er en sindig gjeng, men ved siste presentasjoner oser det selvtillit. Enten har de fått beskjed om å vise dette av ny styreleder eller så har de blitt overbevist av de vitenskaplige funnene.

2 Likes

Om dataene fra melanom er gode og gir grunnlag for fase 3. Kan de da bare fortsette dagens studieoppsett med flere pasienter eller må der lages nytt oppsett og godkjenning. Noen som vet?

1 Like

Sannsynligvis vil de forsøke en fase 2 med mellom 50-100 pasienter, har vel Soug uttalt, hvis melanomadataene viser det de tror. Da må populasjonen velges nøye så statistikken holder hvis dataene er gode nok til å file.

Det må lages en ny protokoll og godkjenninger fra regulatoriske myndigheter må innhentes. Protokollen jobber de nok med allerede, slik at det går så raskt som mulig når de får dataene nå snart.

Targovax kan være et selskap med to fase 2-studier med registreringsmuligheter innen 12 måneder.

Blir jo Norges nest største prekommersielle biotek, det da :grin:

5 Likes

+TG :grin:

6 Likes

Selvfølgelig!

Det er jo like før de er den største av dem alle. :money_mouth_face: