Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Vil passe meg bra om AZ sluker Targo og blir tildelt 10% av Pcib ved en rettet emisjon.

2 Likes

Ikke helt Up2Date på TRVX, men planlegges det en ny og større Phase II studie for Mesothelioma i 2021?? Hvorfor går man ikke direkte fra nåværende Phase II til Phase III?

Og forventes det ny emisjon i kjent TRVX stil? Kanskje etter gode Melanoma data?

Også sist, synspunkter på hvorfor kursen enda er her nede på 7 tallet med tilsynelatende snarlige gode triggere?? Er det et “tillits” issue til selskapet?

1 Like

Hva mener, går direkte fra nåværende fase 2 til fase 3?

Det forventes at de henter penger til å finansiere det kliniske løpet, men hvordan det gjøres vet vi ikke enda. Det gir mening for meg at de venter med å finansiere neste runde før de har melanomadataene om noen måneder. Det gir også mening at Merck kan være villig til å betale en del for viruset hvis det virker å være overlegent deres eget virus. Finansieringsmetoden kan med andre ord se helt annerledes ut enn de to tidligere.

Selskapet var et selskap med gode mDOR-resultater i fase 2 med TG, nå har de forholdsvis lite data på deres lead assett. Men det endres jo ganske mye de neste månedene, samtidig som TG kan bli gjenopplivet i Europa (gi meg TG + CPI i randomisert fase2).

Vil tro tidligere prising og over burde være realistisk de neste ni månedene.

6 Likes

Det pågår allerede et Phase II studie for Mesothelioma med Merck, også planlegges det enda ett Phase II studie for Mesothelioma 2021 hvis jeg har dette rett. Det blir vel forskjellig setup på disse, men vet ikke om jeg skjønte helt hvorfor det trengs ett nytt Phase II studie.

1 Like

Jeg mener fase 1, 2 og 3 relaterer til omfanget af studiet, dvs. antallet af patienter og de kritierier, patienterne rekrutteres under samt målbare endepunkter. Uden at være ekspert på området, så mener jeg at (randomiserede) fase 3 studier ofte indbefatter svært mange patienter (250+).

Der er en vigtig detalje omkring den officielle klassificering af hhv. fase 2 og 3 (hvor man jfr. nedenstående link for fase 2 forsøg ikke nødvendigvis antager, at behandlingen har effekt), der gør at selskabet med de aktuelle data, statistisk set kan argumentere for at der ér effekt af behandlingen (og således står i et fase 2/3 forsøg, eller videregående fase 2 der kan tjene som registreringsstudie).

Der er en relativt god forklaring på emnet @ https://en.wikipedia.org/wiki/Phases_of_clinical_research

1 Like

Så må man også se på indikasjonene de går etter, stadier (sen) og alternativer (ofte ingen). Non responders (melanoma/peritoneal) og ineffektive behandlinger (inoperabel pancreas/ mesothelioma) vil nok enklere gi conditional approval grunnet etikken.

Nei. Targovax kjøpte keytruda selv i sin ferdigrekruterte refractory Melanoma studie.

Samarbeid med Merck (nye ptotokoller og nytt studieoppsett) der de for første gang skal mikse chemo+keytruda+virus vil skje i 2021. Fra før har de selv sponset og kun testet oncos + chemo i mesothelioma.

Det foregår ikke noe fase 2 med Merck i Mesoteliom, men de undersøker nå om et høyere antall injeksjoner med virus gir bedre effekt sammen med Merck i melanoma.

Men uansett om det skulle vært som du skisserer, så måtte de jo startet en ny studie. Det er helt vanlig å ha slappere innrulleringskriterier i fase 1/2, og det er både for å raskt få tak i pasienter, men også fordi man da har mindre sjanse for å gå glipp av en gruppe pasienter som responderer godt.

Til mitt forrige poeng: selv om selskapet enda er kommet forholdsvis kort i forløpet med Oncos-102, så er de faktisk selverklært markedsledende på onkolytiske virus og er på nippet til å gjøre “kalde tumorer varme”. Onkolytiske virus har f.eks vært basis for flere milliarddeals de siste årene.

At de er priset til 550mill fremstår helt sprøtt, og KAN være tidenes gavepakke til de som kjøper på disse nivåene.

Disclaimer: Jeg har per tid kun aksjer for en halv månedslønn i selskapet.

2 Likes

Mye av poenget med trvx nå er at selskapet KAN være verdt mye mer etter melanomdata HVIS melanomdata er gode.

Det er også noen andre triggere de neste månedene:

  • Oppdaterte data på mesothelioma.
  • Benyttelse av TG opsjon Kina.
  • Potensiell ny avtale på TG med vestlig aktør.
  • Eventuelle andre samarbeid, patentmeldinger, osv.
  • Eventuell avtale etter melanomdata (Merck avtalen kom dagen etter mesothelioma data).
  • Emisjon (selskapet har ett åpenbart kapitalbehov for å starte opp 1 eller 2 registreringsstudier neste år i mesothelioma og potensielt melanoma).

Men i mine øyne har i hele år den store triggeren vært melanomdata, og det er det fortsatt.

Jeg tror ikke det er for sent å kjøpe aksjer i trvx etter gode melanomdata hvis man vil vente på det. Det vil være en massiv derisk av selskapet, og som vi alle vet er det alltid mange aktører som ønsker å selge når nyheter kommer uavhengig av hvor gode eller dårlige nyheter er.

Går man inn før melanomdata så gambler man enten på en hype fram mot data, eller at data er gode. Går man inn i etterkant så vet man jo i mye større grad hva man kjøper.

6 Likes

Er ikke helt lett å knekke den KRAS koden

1 Like

Nå tar jeg ting på husken her, men er det ikke slik at TRVX har sagt at måten oppsettet for kommende mesotheliom-studie er satt opp på, med trippel kombi Oncos 102, CPI og chemo så regner de med marketapproval ved gode nok data på de 100 pas som skal delta i studiet?

Dette skal være et randomisert studie hvor kontrollarmen får SoC, den andre halvparten trippelkomboen. Ved sterke nok data kan de søke markedsgodkjennelse. Dette mener jeg ØS gjorde rede for på Radforsk-episoden DNB hadde før jul (type radforsk 104, 105 eller 106).

Ergo trengs ikke et fase III for å kunne få status som SoC.

9 Likes

Dette er fra børsmeldingen i juni «The trial will be a randomized phase II of up to 100 patients comparing this investigational triple combination against Keytruda and SoC» Keytruda har gjennomgått en phase 3 studie « Keytruda did not improve progression-free survival for mesothelioma patients who progressed after first-line chemotherapy» ORR var bedre, men ikke PFS! Skal den ene armen få trippelkombinasjon, og den andre soc+Keytruda, eller sammmeligner de kun mot soc, evnt Keytruda sin egen studie?

Blir jo veldig spennende å se PFS på soc og oncos nå ved 18 mnd!!!

2 Likes

This latest FDA approval is for the treatment of adult and pediatric cancers with unresectable disease and high mutational burden that have progressed following prior treatment and have no alternative treatment options.

Spesielt lovende for Oncos dersom de gir ytterligere boost/ overlevelse i kombo med keytruda/chemo. (Og selvsagt også i refractory melanoma)…

Stemmer :slight_smile:

8 Likes

The two firms will jointly investigate the technical and clinical feasibility of using Oncos oncolytic adenoviruses to deliver Abiprot antibodies to mutant RAS genes, which tend to be hard to reach.

“If successful, this would provide a first-in-class oncolytic virus candidate directly targeting RAS and demonstrate proof-of-concept for Oncos-Abiprot as a new technology platform,”

4 Likes

Noen som tror at MERCK har store forventninger til trippel studiet?

4 Likes

Spørsmål: dersom Oncos-102 + Keytruda viser seg å fungere bra sammen i melanom og meso, er det noen grunn til å tro at samme kombinasjon ikke vil virke på de andre typene av kreft som man behandler med Keytruda pr. i dag?

Det er jo det vi håper på. Vi vet at Keytruda bare virker i sånn ca 40% av tilfellene. Vi vet at keytruda er avhengig av imunaktivitet og vi vet at Oncos skaper imunaktivtet så det holder.

Pasienten som sluttet å respondere på keytruda var mer eller mindre dødsdømt. Han fikk noen runder med oncos og keytruda fikk på ny gjort jobben sin. Denne personen ble til slutt complete response.

8 Likes

Interessant. Har du linken til dette?

1 Like

Viktig å ta i betraktning at oncos (sannsynligvis) får keytruda til å fungere igjen i sen fase refractory melanoma. I mesothelioma må de fungere sammen i tidlig fase.

Fra melanoma meldingen i sommer var dette forøvrig høydepunktet for meg:
Examples of increased T-cell infiltration into lesions not injected with ONCOS-102 were also observed.

Så får vi se om vi også får flere og mere langvarige responser med 12 injeksjoner nå før jul.

3 Likes

Ja. Så om jeg tar på haussehatten igjen (den er sjeldent av), så vil best case scenario tilsi Oncos-102 + Keytruda som SoC der bruk av Keytruda er aktuelt? Dersom det altså viser seg det vi håper på, dvs. Oncos-102 virker positivt med Keytruda “all over” og ikke bare i meso og melanom.

Hvordan stiller Oncos-102 seg mot de andre virusene i markedet? Er nedslagsfeltet i disse i teorien like bredt? ØS snakker jo om class leading virus her.

1 Like