Absolutt. Resultater fra melanom kommer innen kort tid. Bekrefter disse funnene fra del 1, vil det være bra og dagens kurs bør lett kunne forsvares. Så vidt jeg kan se er nevnte funn allerede klasseledende, men det på få pasienter. Disse var gamle, syke og hadde vært gjennom ulike behandlinger tidligere uten at det hjalp, så del 1 viser hva Oncos-102 er i stand til å utrette i motbakke. Alle fikk immunrespons, og det er dette man vil ha. Det samme er bekreftet i meso-studiet.
Ut ifra uttalelser fra PI i sin tid om frustrasjon over at man ikke fikk gi flere injeksjoner i del 1 og at man skulle spise hatten sin om ikke økt dosering ga bedre resultater, samt nye positive toner fra ledelsen i de siste presentasjonene (og merk at ledelsen har tilgang til datene som ikke er offentliggjort), bør det være gode muligheter for å få bekreftet funnene i del 1 eller bedre. Da bør kursen kunne nå gamle høyder eller beyond. Hvis man skulle oppleve flere CR, bør det kunne eksplodere.
Om resultatene blir dårligere enn del 1, noe som i utgangspunktet virker mindre sannsynlig med et mer optimalt doseregime (4 x Oncos), blir det naturlig nok rufsete. Etter min mening er likevel nedturen noe begrenset da kursen har vært lav over tid. Selskapet har flere kort enn Oncos-102, men det er samtidig her den store oppturen kan ligge nær i tid.
Alt kan skje i studier. Nedturen kan bli stor. Selskapet har vært i en lang dvale kursmessig sett. Det kan komme en emisjon. Men ser man på de vitenskaplige funnene, peker alle i samme retning. Oncos gir immunrepons, Oncos får CPI til å virke igjen, så nå dreier det seg om å få bekreftet hvor bra det virker med et mer optimalt doseregime. Signalene fra ledelsen er utvetydige, og disse har ikke hatt til vane å hausse. Jeg hadde ikke hatt problemer med å kjøpe en bruktbil fra Soug for å si det slik.