Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Som jeg har nevnt tidligere har de store tydeligvis tilgang på short, og kan selge short i dag og betale shorten med emi aksjer de får senere. Ikke rart med fall. Det som er rart var at den gikk til 3kr/aksje.

2 Likes

Ja, jeg ser nå hva du mener, var meg som ikke fikk med meg helt at det bare var mitt long game du tvilte på :eyes:

Men for meg, som har flere investeringcaser, så ønsker jeg helst å kunne komme billigst inn. Da har jeg mere midler til å spre risikoen min eller midler som ikke er låst som jeg trenger lengre ned i veien og samtidlig (forhåpentligvis) ende opp med en større gevinst.

Det er et “Numbers game” for meg, enkelt forklart. :blush:

1 Like

Det er en stund siden en slik emi-form har blitt brukt. Om man skal time markedet ville jeg avventet til vi ser positivitet i aksjen igjen. Akkurat nå er det uavklart hvor langt ned kursen skal de neste dagene. Det blir flaks for de som treffer bunn. Naturlige tall å tenke på er jo området rundt 2,27 som var der Targo var priset sånn ca. i marketcap før emisjonen, men også 2,00 og 1,72-1,82 området.

Logisk sett burde kursen holdt seg over 2,27 verdimessig, men siden det er så mange nye aksjer og ikke nok kjøpere(Det er en antakelse) tror jeg kursen vil falle til kjøperne er villige til å bære kursen igjen. Hvor det blir er vanskelig å si. Kanskje 2, kanskje 1,7, kanskje lavere. Det finner vi ut av de neste dagene/ukene.

Tror den på en måneds sikt vil stabilisere seg rundt 2,20-2,40 området, med mindre det kommer case-endrende nyheter eller kjøpersiden styrkes betraktelig. Vi har jo TG-triggeren vi venter på som kan ha god effekt oppover.

1 Like

Feil. MCAP var høyere enn ved kurs på 2,27 nå, særlig mtp at cashbeholdning var 150 mnok lavere.

Tenker kurs på 3,3-3,5 er tilsvarende kurs før emi, og ila 2021 har den vært enda høyere (9-10 pre emi = 4-4,5 post emi), og da uten dataslipp, cRNA og med mindre cash.

2 Likes

Kanskje vi kan bidra til god steming. Mye kan sies uten å være konfronterende; vi har hatt en del konfronterende meldinger i det siste.

5 Likes

Kanskje vi får en god del nye aksjonærer i dag ut av de over 1 million besøkende pr. mnd til BioSpace? :eyes:

1 Like

Håper ikke vi blir “best in class” igjen - da vet man jo hvordan det går! :slight_smile:

Ny shorter inne også - Liontrust investment Details - Short Sale Register

1 Like

Det ville være god timing, hvis EW kunne fremtrylle en ny sponsoraftale med BP i dag. Og gerne inden børsåbning🤞

1 Like

Ingen nye aksjer hos meg.

Ikke på vps heller.

1 Like

ikke her heller …

‘’ The Offer Shares are expected to be tradable on the Oslo Stock Exchange from and including
22 December 2021.’’

1 Like

Samme her, fikk det bekreftet fra DnB at de skulle komme inn på konto i dag🤷‍♂️

1 Like

Kommer i morgen ifølge børsmelding nå

1 Like

Skulle nesten tro at noen fikk ta i noen idag, eller er det kanskje shorteaksjer som lempes ut?

1 Like

however trading in the
Offer Shares on the Oslo Stock Exchange with ordinary T+2 settlement may
accordingly commence now.

1 Like

Dette er en av ulempene ved å være liten og internettmeglerbasert. Man får ikke solgt, selv om man i prinsippet kan selge.

Delivery of the Offer Shares in the Norwegian Central Securities Depository (the
VPS) to the subscribers having been allocated Offer Shares in the Rights Issue
is expected to take place tomorrow, on 23 December 2021, however trading in the
Offer Shares on the Oslo Stock Exchange with ordinary T+2 settlement may
accordingly commence now.

Edit: Mulig det er mulig å ringe meglerdesken for å legge inn salgsordre på innkommende aksjer innen for T+2. Har aldri prøvd.

Edit2: Dette er ikke en anbefaling om å kaste ut aksjer bare fordi de er over 1.72kr.

1 Like

Synes det er fint jeg. Da blir vi kvitt de kortsiktige allerede fra idag.

Der slo de av roboten også. Var tydeligvis en som bestilte ganske stort salg.

2 Likes

188,326,591*2,27 = 427,5M Market cap

427,5M/86M= 4,97 kr per aksje før emi = 2,27 kr per aksje etter emi

Hvor er feilen? MCAP var ikke høyere enn ved 2,27kr i kurs nå dagene før emi ble meldt. 11. oktober tangerer den samme market cap.

1 Like

Var ikke kursen kr 5,50 da emi ble meldt? (dagen før q3)

2 Likes

Som i praksis er naken short. Er jo helt nyyyydelig med forskjellige regler. Skulle vert jeg som gjorde noe slikt

2 Likes