Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det ville være god timing, hvis EW kunne fremtrylle en ny sponsoraftale med BP i dag. Og gerne inden børsåbning🤞

1 Like

Ingen nye aksjer hos meg.

Ikke på vps heller.

1 Like

ikke her heller …

‘’ The Offer Shares are expected to be tradable on the Oslo Stock Exchange from and including
22 December 2021.’’

1 Like

Samme her, fikk det bekreftet fra DnB at de skulle komme inn på konto i dag🤷‍♂️

1 Like

Kommer i morgen ifølge børsmelding nå

1 Like

Skulle nesten tro at noen fikk ta i noen idag, eller er det kanskje shorteaksjer som lempes ut?

1 Like

however trading in the
Offer Shares on the Oslo Stock Exchange with ordinary T+2 settlement may
accordingly commence now.

1 Like

Dette er en av ulempene ved å være liten og internettmeglerbasert. Man får ikke solgt, selv om man i prinsippet kan selge.

Delivery of the Offer Shares in the Norwegian Central Securities Depository (the
VPS) to the subscribers having been allocated Offer Shares in the Rights Issue
is expected to take place tomorrow, on 23 December 2021, however trading in the
Offer Shares on the Oslo Stock Exchange with ordinary T+2 settlement may
accordingly commence now.

Edit: Mulig det er mulig å ringe meglerdesken for å legge inn salgsordre på innkommende aksjer innen for T+2. Har aldri prøvd.

Edit2: Dette er ikke en anbefaling om å kaste ut aksjer bare fordi de er over 1.72kr.

1 Like

Synes det er fint jeg. Da blir vi kvitt de kortsiktige allerede fra idag.

Der slo de av roboten også. Var tydeligvis en som bestilte ganske stort salg.

2 Likes

188,326,591*2,27 = 427,5M Market cap

427,5M/86M= 4,97 kr per aksje før emi = 2,27 kr per aksje etter emi

Hvor er feilen? MCAP var ikke høyere enn ved 2,27kr i kurs nå dagene før emi ble meldt. 11. oktober tangerer den samme market cap.

1 Like

Var ikke kursen kr 5,50 da emi ble meldt? (dagen før q3)

2 Likes

Som i praksis er naken short. Er jo helt nyyyydelig med forskjellige regler. Skulle vert jeg som gjorde noe slikt

2 Likes

Nei, det var 4. november som jeg har markert over. Kursen var under 4kr/aksje og nede på 3 ila dagen.

Det stemmer ikke, grafen på nordnet er feil. De har gjort noen justeringer der med antal aksjer.

De bruker 105 868 029 aksjer, men det var kun 85mill så hvis du justerer for det så ser du at kursen var 5,50 3. november.

2 Likes

Min feil, DN har heldigvis graf man kan skru av alle justeringer på:
Uten justeringer


Med justeringer

5 Likes

Det er jeg ikke helt enig i. Det er jo det samme som å kjøpe og selge en aksje intradag. Da selger du videre aksjer du ikke har mottatt ennå. Forskjellen er bare at internettmegleren vet om at aksjene kommer og har satt opp systemet så du får lov å selge dem.

Det er i all praksis naken short. Ggrunnen til at man slipper unna er nettopp det du skriver der.

For du selger jo noe som du pr nå ikke har, men snart skal få.

1 Like

Smartingene som skulle selge før alle andre og kastet ut ned mot kr 1,90 har ikke tjent så mye på det ser det ut til.

2 Likes

Det de gjorde var vel å sikre ca. 10% flere aksjer gratis mot at de ikke kunne selge før etter at emi-aksjene var mottatt? For alle som ikke ville selge i vakuumperioden var det en god deal uavhengig av kursutviklingen.

Tja, det beste er jo å selge til høyest mulig kurs uavhengig hva du har gitt for aksjene. Resten er bare teori.

1 Like