Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Opplevde det problemfritt også her. Gjorde alt via vps.no med DnB.

1 Like

Krysser fingrene for at den tar rennefart under 1.72 i morgen! Da blir det virkelig billig å være long :gem::open_hands: men samtidlig er det og noe som sier meg at det er mange som ikke kommer til å selge under emi kurs :money_with_wings:

Hehe. Forholdsvis usympatisk innlegg, mtp. at du håper alle eksisterende aksjonærer går på en 20% minus.

…og er du long om du har det utgangspunktet? :eyes:

NB! Brevet sier “… and be tradable on the Oslo Stock Exchange on or about 22 December 2021.”

“On or about” er juridisk sett en antatt dato med en mulig varianse på et par dager. Tror de planlegger for 22., men har åpnet for å kunne være forsinket dersom det skulle skje.

1 Like

Jeg kan jo ikke holde på andre sine aksjer, at aksjene står i minus 20% er ikke ensbetydende at det er blitt et tap på minus 20%. :wink:

Jeg føler heller sympati om verdien dems ble under 20% og de ikke kjøpte mer og aksjekursen er 2-3 ganger mer om noe måneder.

Og om de i så fall selger på minus 20% i morgen, så er jo det en risiko dem har tatt når dem ikke selger i dag…

Var mer en påpekelse av at du eksplisitt håper at kursen skal droppe 20%, noe som direkte betyr at du håper eksisterende aksjonærer opplever et større kursfall.

Har du noen aksjer jeg kan håpe går i minus, så jeg potensielt får en bedre inngang enn deg?

1 Like

voldsomt som aksjen rundjules…nå er jeg i minusklubben jeg og.

Så du sier at ingen skal gå og håpe på gode investeringscaser fordi det er usympatisk?

Jeg er allerede i minus på Targo idag og solgt med tap, så kanskje du allerede er i pluss :wink:

Men om Targo detter under 1.95 i morgen, så har du hvertfall sjansen til å vinne denne interne konkurransen vår :1st_place_medal::grinning:

Jeg ligger også i minus på Nordic Nanovector, og unner virkelig alle som kommer inn der den er i dag, inkludert deg! :relaxed:

1 Like

Jeg har ikke blitt trukket. Har DnB, og fikk bekreftelse på bestilling og tildeling fra VPS.

1 Like

Hehe. Enten så er du troll eller så misforstår du veldig.

Jeg unner alle å finne gode investeringscaser.
Å finne investeringscase basert på et håp om mulig 20% fall i kursen, samtidig som du mumler noe om å skulle være long er det jeg reagerte på.

Her er bedre fundament for investering i T:

:white_check_mark:Tildelt innovasjonsmidler på 9.8 mnok fra forskningsrådet
:white_check_mark:25 mnd mOS overlevelse mesotheliom
Oppstart og detaljer om partnere i melanom
Oppstart klinisk cRNA (?)
Oppstart av TG i vesten
Oppstart av TG i Kina (?)
Avlesning neste fase med Astra

1 Like

25 mnd mOS er vel riktig

1 Like

Kan det være noen store har fått aksjer i dag?
Ingen fornuft at så mye salg skjer i dag. De kunne jo ha solgt for mye mer siste 3-4 dagene ?
Men det er jo lave volumer.
Ellerer det bare panikk for morgendagen.

Husk og ikke få panikk i morgen er mitt tips. Bestem deg i dag om du skal selge eller ei og unngå starten den er vanskelig.

Spennende dag. Men ikke sikkert alle får aksjer i morgen.

1 Like

Som jeg har nevnt tidligere har de store tydeligvis tilgang på short, og kan selge short i dag og betale shorten med emi aksjer de får senere. Ikke rart med fall. Det som er rart var at den gikk til 3kr/aksje.

2 Likes

Ja, jeg ser nå hva du mener, var meg som ikke fikk med meg helt at det bare var mitt long game du tvilte på :eyes:

Men for meg, som har flere investeringcaser, så ønsker jeg helst å kunne komme billigst inn. Da har jeg mere midler til å spre risikoen min eller midler som ikke er låst som jeg trenger lengre ned i veien og samtidlig (forhåpentligvis) ende opp med en større gevinst.

Det er et “Numbers game” for meg, enkelt forklart. :blush:

1 Like

Det er en stund siden en slik emi-form har blitt brukt. Om man skal time markedet ville jeg avventet til vi ser positivitet i aksjen igjen. Akkurat nå er det uavklart hvor langt ned kursen skal de neste dagene. Det blir flaks for de som treffer bunn. Naturlige tall å tenke på er jo området rundt 2,27 som var der Targo var priset sånn ca. i marketcap før emisjonen, men også 2,00 og 1,72-1,82 området.

Logisk sett burde kursen holdt seg over 2,27 verdimessig, men siden det er så mange nye aksjer og ikke nok kjøpere(Det er en antakelse) tror jeg kursen vil falle til kjøperne er villige til å bære kursen igjen. Hvor det blir er vanskelig å si. Kanskje 2, kanskje 1,7, kanskje lavere. Det finner vi ut av de neste dagene/ukene.

Tror den på en måneds sikt vil stabilisere seg rundt 2,20-2,40 området, med mindre det kommer case-endrende nyheter eller kjøpersiden styrkes betraktelig. Vi har jo TG-triggeren vi venter på som kan ha god effekt oppover.

1 Like

Feil. MCAP var høyere enn ved kurs på 2,27 nå, særlig mtp at cashbeholdning var 150 mnok lavere.

Tenker kurs på 3,3-3,5 er tilsvarende kurs før emi, og ila 2021 har den vært enda høyere (9-10 pre emi = 4-4,5 post emi), og da uten dataslipp, cRNA og med mindre cash.

2 Likes

Kanskje vi kan bidra til god steming. Mye kan sies uten å være konfronterende; vi har hatt en del konfronterende meldinger i det siste.

5 Likes

Kanskje vi får en god del nye aksjonærer i dag ut av de over 1 million besøkende pr. mnd til BioSpace? :eyes:

1 Like

Håper ikke vi blir “best in class” igjen - da vet man jo hvordan det går! :slight_smile:

Ny shorter inne også - Liontrust investment Details - Short Sale Register

1 Like