Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

En ting er å lage vektoren og få dette til å fungere in vitro i celler, men tror du ikke man trenger å vise PoC i dyr/dyremodeller?

2 Likes

Man må jo vise det i dyr før man går i klinikk, men spm er om de bredder ut på in vitro før de går in vivo.

Men jeg klarer ikke å forstå om det gir mening.

Enlighten me!

1 Like

Personlig ser jeg ikke noe deal (fantasillioner eller Combigene nivå) hvis man som et minimum ikke har vist effekt i relevante dyremodeller.

Å vise at konseptet fungerer in vitro er et første steg.

(Combigene viste in vivo PoC i 2018)

3 Likes

Ikke noe vei utenom dyremodeller. Det var ikke det jeg mente.

Det er mye arbeid som kan gjøres før dyremodeller, det var det jeg mente. Spesielt når det kommer til en eventuell utvidelse av anvendelse.

Når det kommer til bekreftelse som vektor tenker jeg det forarbeidet med dyremodeller er i gang allerede.

2 Likes

Ja, det er nok endel optimalisering som gjøres før man kjører dyremodeller. Blir spennende å se hvilken modeller og hvilke indikasjoner de tenker er best for denne teknologien.

2 Likes

I all ærbødighet; jeg tror ikke man må gå in vivo for å lande en deal. Laronde er fortsatt på in vitro, de startet i 2018, og har utviklet plattformen siden da. De landet $ 440 M for et drøyt år siden.

Jeg tror de har kommet et godt stykke på vei med CMC, og hvordan de skal klare målet om 100 «medisiner» på 10 år. Så de er nå mer en scale-up enn en start-up på akkurat det de nå driver med.

Targo representerer en helt annen approach, som jeg som lekmann ser skiller seg dramatisk fra Laronde i positiv forstand.

Husk:

Targo skal ikke produsere syntetisk circRNA. De skal ikke pakke det inn i LNP.

Targo skal finne et optimalt construct. En vektor som kan ta med seg kode for at kroppen selv produserer circRNA.

Så alle årene f. eks. LaRonde har brukt på nettopp dette er allerede passert av Targo.

Sier som Musk:

https://images.app.goo.gl/UijCFxA2Vijr9LSEA

Edit etter påpekt feil: Combi hadde PoC i dyr, men var ikke over på testing i dyr når Spark-dealen kom, ser det ut til:

5 Likes

Edit:
Så lite hadde jeg satt meg inn i Combi. Men hele dealen med Spark er basert på genterapi ved hjelp av AAV. :man_facepalming:t3:

Combi er for øvrig også partner i et konsortium som skal utforske genterapi basert på AAV:

https://combigene.com/mfn_news/genenova-collaboration-to-develop-adeno-associated-virus-based-gene-therapies/

2 Likes

Jeg sier ikke at det er noe absolutt å ha in vivo data, men det er ofte er minimum. BP vil se at teknologien virker i relevante modeller. Og hvis man mener man har noe fantastisk så burde ikke in vivo være noe man skyr unna, er med på å øke verdien tross alt. Uten relevant in vivo så er det også vanskelig å få IND.

Kjenner ikke Laronde. Så jeg vet ikke hva de hadde i sin konfidensielle datapakke når de fikk deal. Det er som regel underlagt en NDA/CDA. Tviler på at de legge ut alt public.

Combigene jobbet med toxstudier i dyr, men de hadde PoC i relevant dyremodell (se bilde under fra hjemmesiden). Tox gjøres i friske dyr og i to ulike arter. PoC in vivo dyremodeller er studier hvor dyrene mimikerer sykdommen som man ønsker å behandle pasienter.

For all del, en deal kan komme før in vivo PoC, men ser ikke at å få gjort en PoC skal være noe hurdle. Ikke bare har BP høyere terskel når vitenskapen ikke kommer fra Boston eller en med flere Nature/Science artikler, men når man ikke har vist at man har effekt i dyr så blir terskelen høy for et lite selskap fra Norge.

7 Likes

BP ønsker vel så mye data som mulig, men her er det snakk om å gjøre en avtale på preklinisk nivå og det er det TRVX har ambisjoner om.

Om de må vente til museforsøk for å fange interessen for cRNA så er de avhengig av å hente penger på en annen måte. Så la oss håpe at EW lander en avtale nå som han prioriterer svært høyt.

3 Likes

Jeg snakket også om en potensielt preklinisk deal. Har ikke peil på hvor mye penger selskapet har, men skal de få en preklinisk deal så må de trolig bruke litt penger.

1 Like

Jeg skjønner det, men slik jeg har forstått det så håper de å få til noe basert det de har til nå og 3-4 mnd frem i tid. De snakker om at de håper å få til en avtale neste år og slik jeg leser det så er det før de får pengeproblemer neste sommer.

1 Like

OK, jeg kjenner ikke selskapet så forbehold om hva slags data de sitter på og hvor langt de har kommet med BD dialogen, men hvis selskapet bare har runway til 3-4 eller 6 mndr så høres det ikke ut som en fin situasjon å være i. Da tror jeg emisjon er det mest sannsynlige.

1 Like

Ja, markedet er vel enig med deg idet og derfor er Mcap og kursen der den er. Emisjonen på dagens nivå blir lite lukrativt for selskapet. Noen av oss har trua og håper på at EW får til det han signaliserer.

1 Like

Den er god, da blir spennende å følge med videre :blush: Får EW det til så er det særs imponerende.

Biotekmarkedet, spesielt på å hente penger, men også M&A har vært nokså labert siste tid, så kjedelig tid å gå tom for penger nå. Når det er sagt så er det nå klinten skilles fra hveten og de beste prosjektene får deals eller spesialistpenger.

10 Likes

December 6-8, 2022 Boston

3 Likes

Ved utgangen av Q3 har de runway i 9 måneder. Den lille dealen sist uke pluss forventet/mulig TG-betaling fra Iovaxis kan evt utvide dette til 10-13 måneder

6 Likes

Apropos IOvaxis. Har søkt om patent på en Covid vaksine - Multivalent fusion protein vaccines based on new coronavirus neutralizing epitopes

(Jiangsu Xinshengyuan Biotechnology Co., Ltd er IOvaxis, og Immuon er overdragende selskap i en tidligere fisjon om jeg husker rett). Uansett, dette kan jo være med på å forklare det lange tidsforløpet som vi har sett ifm opsjonen.

3 Likes

Så er det bare å trekke fra min et kvartal siden selskapet ikke kan vente til siste liten og da er man på +/- på 6mnd. Det er bra betaling fra Iovaxis kan forlenge med noen mnd. Targo trenger virkelig hver eneste dag de kan få. At salg av cRNA skal redde selskapet mener jeg er lite sannsynlig. Det blir fort kort tid og en posisjon hvor selskapet er bunnskrapet er en særdeles uheldig forhandlingsposisjon å være i.

5 Likes

De virker å ha troen på, ikke salg, men samarbeidsavtale, på CircRNA. Så får vi se utpå nyåret om dette slår til.

3 Likes

Klart selskapet må ha troen. Det er de forpliktet til. En avtale med upfront vil være forløsende, men jeg er fremdeles der at jeg tror det er for kort tid til å få inn avtale med cash for cRNA. Men muligheten er der, klart.

2 Likes