Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Skal man late som om ting er negativt igjen nå da, før folk engang har fått lyttet til podcasten.

Skulle ønske de kunne ventet til etter børsslutt med å legge den ut.
Selv om det ikke er børssensitiv info, så reagerer markedet på det likevel.

Det er ikke negativt. Men hvis du leser innleggene her inne så ser du at mange klamrer seg til en kanin ut av hatten siden børsklimaet og aksjekursen ikke tillater en aksjonærvennlig emisjon. Dagens podcast mer eller mindre avkrefter en slik kanin.

Han kan jo ikke si noe om “kaniner” og har selvfølgelig ikke avkreftet noe som helst.

1 Like

Kaninen er cRNA slik jeg ser det. Timingen ser ikke ut til å være i aksjoneres favør.

Oncos-102: de sier rett ut at BP vil se mer data her.

TG: De sier rett ut at den ikke er klar for utlisensiering.

1 Like

De har snakket om dialog med ekspertinvestorer lenge, en vakker dag så blir det nok billig nok for de også. En pakke med aksjer + kapital for å sikre fremtiden hadde vært noe.

1 Like

En grundig og god gjennomgang, med svar på en rekke spørsmål.
Oppfordrer til at alle hører på podcasten selv og gjør seg opp sin mening.
Ulike kommentatorer vil vinkle ulike poenger etter hva som passer deres agenda best…

5 Likes

Jøsses… Husker de har involvert “spesialinvestorer” i emisjoner tidligere.

1 Like

Denne er lånt fra insider tråden (som for øvrig også innholder mye mer spennende info) :point_down:


Hør fra 52:00 på dagens podcast så blir nettopp dette snakket om.
Kan fort dukke opp en ny partner her :raised_hands:

Det blir også spennende å høre hvilke andre sykdommer cRNA teknologien kan bli brukt på, utover kreft ( 10:10-11:00) :sunglasses:

8 Likes

Jeg er ikke helt enig i at Drop-down merger kan legges død en gang for alle.

Det sies rett ut av EDW at det kan settes opp separate selskap for enkelte prosjekt/teknologier.

cRNA er nok en del av disse planene. Dette er utvikling av en ny teknologi og ikke produktstudie som de andre prosjektene.

Det kan også andre være andre enn BP som kan være interesserte i å investere i teknologi. Og slike investorer går ofte inn tidligere enn i avtaler om produktutvikling. Typisk er venture selskaper som går inn på eiersiden og de vil i såfall investere i et “rent” teknologiselskap og ikke i et selskap med bredere virksomhet.

Min spådom er at det i løpet av høsten kommer en investor inn i et nytt datterselskap “Targovax cRNA” og at både morselskapet TRVX mottar oppgjør/vederlag og at det nye datterselskapet blir finansiert opp for den resterende teknologiutviklingen slik at det blir et delt eierskap til cRNA teknologien.

Det er nok av ventureselskaper som er på let etter investeringer i slik teknologi.

3 Likes

Den går bare til -70%, kan du utvide for oss som er mer i minus? :sweat_smile:🥲

9 Likes

Selvfølgelig kan det det. Men det skjer ikke på nåværende tidspunkt. Det er ingenting som tyder på det.

Teknologien er ikke bekreftet. Det finnes ikke Proof-of-Concept. Ingen vil investere i dette på nåværende tidspunkt. Targovax kan heller ikke gå ut med detaljer før de har har en IP-pakke.

På dagens podcast sier de dette, og vil tidligst begynne å gå ut til eksterne i Q4. Deretter starter forhandlinger. Dette er optimistisk nok som det er.

En avtale rundt cRNA kan man tidligst forvente 6-8 måneder etter melding om PoC. Man snakker med andre ord om 2023/2024.

Det store ubesvarte spørsmålet er fremdeles hvordan videre drift og studier skal finansieres. Jeg ser mine tidligere antagelser rundt kostnader for Melanoma-studien var korrekte, og det er ikke billig.

CFO sier i dag at man må ordne finansene før heller enn senere. De ser på ulike alternativer her.

Venture Capitals? De vil ta minst mulig risiko og ha størst mulig inntjening. Har man stort nok datasett her?

Private investorer?

Annet?

3 Likes

Har Gaal aksjer i Targo? Wiklund sa jo i dag alle i ledelse har aksjer i selskapet, når kjøpte vår nye CFO i så fall?

1 Like

Det var noe med å gi en mann en fisk så har han mat en dag, lær ham å fiske og han har mat resten av livet?

1 / (1 - tap%) = gains for å hente inn igjen
eks: 1 / (1-0,85) = 666% opp for å ta inn det tapte.

1 Like

Det tror jeg også. I tillegg så håper jeg fortsatt på en “ekspertinvestor” med kapital/deal som kommer inn tidligere.

2 Likes

Javel

Flott at dere er optimistiske. Kan du og @Birgitte selge inn denne ideen til oss andre om at cRNA allerede til høsten vil generere penger i form av avtale?

Hva mener du med ekspertinvestor og hva slags deal mener du man kan få til her?

Høsten er lang. EW sier selv at i q4 så vil ting begynne å skje og de kan presentere data/studioppsett/patenter. På det tidspunktet tror jeg en partner/investor innen cRNA kan komme på banen.

Når det gjelder ekspertinvestor så må du nesten spørre EW. Han har i lang tid sagt at de jobber seriøst med det. Det jeg håper er at vi får inn en på eiersiden gjennom et “oppkjøp/emisjon”. I tillegg så håper jeg denne investoren er med på å finansiere programmet som nå TRVX planlegger.

Har du ikke troen på noe av dette eller andre inntektsmuligheter skjer innen dette året Haltopen så tror jeg du skal holde deg langt unna Targovax. Da kan det bli blodig.

3 Likes

Ja, de sier ting kan begynne å skje i Q4. De sier også at det vil ta lang tid å forhandle frem en partneravtale - minimum 6-8 måneder. Selv om de hadde startet i dag hadde det ikke vært konkludert noe før Desember - Februar, tidligst.

Hvordan kan dere sitte med en helt annen oppfatning enn det de selv sier ?

Som deg håper jeg også på en best mulig løsning her. Hvis vi fikk inn noen på eiersiden, angel investors, ekspertinvestor, VC, eller hva det måtte være, kunne det vært bra. Utfordringen slik jeg ser det er risikoen. Dagens marked viser jo tydelig en mindre risikovillighet. Hvis en investor skal inn og finansiere videre drift gjør en ikke det av veldedighet. En vil prøve å minimere eventuelle tap, samtidig som en skal ha en bit av kaken og potensielle fremtidige inntekter.

Det er en utrolig vanskelig posisjon Targovax befinner seg i.

1 Like

Det som også ble sagt er at kommende studie i melanom blir siste Targovax kjører på oncos.

De tenker å møte kriteriene fra BP og går det veien med gen 2 ctla-4 blir det meget spennende.

Husk CPI trenger oncos, eller noe for å differensiere når patenter går ut. Det er press for å finne deals. Det er i selskaper som er stinne av gryn.

150 pasienter med 1,5 mill er 1,5kr pr aksje pr nå.

Targovax med ferdig melanomstudie med gode resultater til 1kr + 1.5kr. Alt salg over $45 Mill er gevinst. De sier de får en større deal etter bedre studie.

Jeg bet meg merke i kommentarer rundt mekanistiske data. Kunne bare drømme om. Helt sinnsykt. Med større n og kanskje enda høyere ORR blir det signifikans på resten, ikke tenk på det.

Så får man vurdere selv. Jeg er mer positiv enn noen gang.

9 Likes

Nå har jeg hørt radforsk møte et par ganger. Jeg synes at EW har gjort en kjempejobb med å etablere et profesjonelt team og ansatt de riktige folka med god erfaring og kompetanse. Programmet fremover er imponerende for et så lite selskap med en selskapsverdi på linje med en pølsebu. Samarbeidsavtalene og programmene fremover på TG og Melonoma er veldig spennende. cRNA kan bli en skikkelig joker.

Nå mangler de bare penger. Jeg synes de var såpass overbevisende og trygge på fremtiden igår (CEO og CFO) at med den kompetansen de besitter kanskje kan dra i land noe som gir økonomiske muskler for å gjennomføre programmet uten å rasere kursen. Jeg har trua og derfor sitter jeg. Jeg vil heller være med ned i grøfte enn å selge nå.

5 Likes