Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

En biotekaksje går bra = alle andre biotek står i ro eller går ned

En biotekaksje krakker = alle andre biotek går kraftig ned

2 Likes

Ja, det har nesten blitt sånn. Tror det fortsatt er en del tvangssalg i Nano. Ikke uvanlig når en aksje krakker så mye som den har gjort de siste månedene. Noen hang vel i snoret igår med litt oppgang. Idag raser den 20% igjen, da må muligens noe Targo og andre bio selges for å forsvare noe av posisjonen i Nanov.

1 Like

Det viktigste jeg tok med meg fra Radium i går var at TG-studiet er fundet av partner + grants. Det er ganske nice for et selskap uten så mye penger :slight_smile:

7 Likes

Ja, og Jonas virket veldig positiv til Targo. Får vi noen skudd til i mål og får dratt kursen litt opp så ser det ganske bra ut. Targo har ingenting på kr 1 å gjøre. Mye på gang og tilliten til selskapet tror jeg bare vi vokse når vi ser hvordan andre ledere i bio håndterer ting.

Vi er fortsatt opp 10% etter det siste Nanov krakket. Hadde det ikke vært for FDA meldingen igår hadde vi sikkert vært på 80 øre.

5 Likes

Det er lett å bli hypet om man er litt interessert i det medisinske av både Jonas og CEO i T, men vi må huske på finansene også som investorer. Det er hovedsakelig der det skurrer i selskapet. Håper de finner på noe smart.

1 Like

Ja, det er finansene som er utfordringen. Klarer de som sagt og få noen triggere inn ut over høsten. Får landet TG-Kina og kanskje noen kroner inn rundt cRNA så har vi kanskje en kurs på kr 3-4. Kjører de da en rettet emisjon mot noen investorer på kr 3 (utvanning med 100mill aksjer) og får inn nok penger til å kjøre Melanoma og være finansiert til 2025. Da begynner det å se ganske bra ut spør du meg.

4 Likes

Yup, det er heldigvis lav burnrate i Targo sammenliknet med mange andre, og når TG-studien ikke vil øke den nevneverdig er det et stort pluss i mine øyne. De kan kjøre løpet videre med lav market cap uten at det er så farlig som hos de andre i markedet. :slight_smile: Til de har nok på bordet til at kursen forhåpentligvis kommer seg og de kan få gjort noe større. Targo sin nye strategi er jo delvis å håpe på avtaler rundt de nye studiene. Det er ikke så alt for langt fram i tid vi får vite om de klarer det eller ikke. Godt potensiale i aksjen fra disse nivåene tror jeg, selv om bio alltids er risky.

En ting jeg er sikker på med dagens CEO er at han ikke vil la pengene kastes bort på ting som ikke har med forskningen å gjøre. Han er for interessert i det de kan få til medisinsk til å la forskningsmidler gå til spille tror jeg. :slight_smile: Bra å ha en skikkelig forsker på toppen tror jeg. :slight_smile: Liker også at de tenker alternativt rundt emisjoner. De kan godt kjøre emi på gamlemåten med omsettbare tegningsretter til alle aksjonærer. Det synes jeg var en skikkelig god løsning som ikke gjør det like kjipt for eksisterende eiere.

1 Like

Enig i mye av det du skriver bortsett fra en fortrinnrettet emi. Med dagens aksjonærer på top 10 så vil det rasere kursen. Det var en nødløsning sist og EDW kommer ikke til å gjøre det på samme måten neste gang. Det er jeg 100% sikker på.

1 Like

Hmm, jeg for min del synes det er supert, men kan se at det gjør det vanskeligere å hente penger til god kurs, samt kan legge mer press på kursen enn privat placement.

Burnrate er på 100 - 120 millioner kroner i året.
Melanoma-studien vil koste oppimot ca 230 millioner kroner.

Grove estimater:
Studiestart Melanoma: 01.01.2023
Avlesning av første del: 1H2024
Start andre del: 2H2024
Avlesning andre del: 1H2026
Partneravtale (ved gode data): 2H2026/1H2027

Da må man ideelt sett ha penger til 2027. Det vil si finanser til både drift og Melanoma-studien, med andre ord signifikante summer.

Selvfølgelig ønsker ikke ledelsen det. Hva de evner å få til basert på forutsetningene er noe helt annet! Ingen garantier for en bedre løsning denne gangen - selv om vi alle håper på det.

Iovaxxis kommer kanskje med avklaring i Q4’22 og vil ikke ha noe å si i det store og hele.

cRNA har man ikke data og IP på tidsnok til å lande en avtale som kan finansiere Melanoma-studien da finansene skal på plass før de starter opp den studien. Jeg antar det kommer en løsning på finansene ila høsten 2022 - iallfall delvis løsning.

Selskapet jobber med løsninger utenom å gå til markedet. Det vil si VC, helsefond, spesialinvestorer, etc. Men hvordan vil en slik finanseringsløsning se ut for et børsnotert selskap? En rettet emisjon? Klarer man i det hele tatt lande kvalitetsinvestorer?

En avtale om å holde båten flytende en liten stund før man eventuelt kan få til noe med cRNA? Avlese TG ?

1 Like

Enig i det meste her. Kursen må opp og tilliten må øke. De kan få inn noen triggere og kroner ut over høsten som kan dra opp kursen. En emi på kr 3 tidlig neste år er ikke spesielt dyrt for en investor med tanke på det programmet de har fremover.

Selvfølgelig mye usikkerhet, men ikke umulig. Det snur seg fort hvis noen får trua.

1 Like

Det du skisserer her Haltopen, går imot det selskapet har ytret.

Alle pengene frem til 2027 må ikke ligge på bordet i høst.

Useriøst og trollete

2 Likes

Ja…

Kommende triggere
Q3:

  • er oppstart av flere TG-studier. Minst én i USA.
  • Mer informasjon rundt Melanoma-studien
  • Muligens noe pre-klinisk fra samarbeidsprosjekter (Valo, Leidos, etc).

Q4:

  • cRNA Proof-of-Concept ( :crossed_fingers: )
  • Iovaxxis-opsjon (3 mill usd)

Det er triggere i Q3 som må dra opp kursen…

Jeg sier ideelt sett burde de hatt penger til 2027. Lenger ned i innlegget antyder jeg en delvis løsning, som er noe jeg tror på.

Selskapet har ytret at de trenger signifikante summer og jo før jo bedre. Ikke sant? Eller hva er det jeg skriver som går imot det de har ytret? @Xon @Takk

3 Likes

Q3 : TG-Kina, den er jeg temmelig sikker på de lander. 30 mill i cash + verdi på over 100 mill

Og selv om det ikke er mange penger i den store sammenhengen så er det signaleffekten og en meget positiv trigger til å dra opp kursen.

1 Like

Det er vel 30 mnok upfront ved utøvelse av opsjon og totalt 1000 mnok i verdi for milepæler etter det?

2 Likes

Hvor lang tid på overtid er utøvelsen av denne opsjonen nå?

*1.5 år på overtid and counting

06.01.2021: Targovax grants IOVaxis 3 months extension to the exclusive license option for TG mutant RAS vaccines in Greater China and Singapore

Vilkår: If exercised, the license has a potential value of up to USD 100 million in development and commercial milestones, in addition to double-digit royalties

*EDIT: 1.5 år nå ja. Opprinnelig deadline var Q4’20 ?

1 Like

Nærmer seg vel 1,5 år da?

2 Likes

Har siste melding fra TRVX ført til at folk har lest litt mer, og bidratt til at kursutviklingen nå kan løsrive seg fra NANO?
Litt smitteeffekt må man alltid regne med, men det har vi jo T(argovax)-celler mot :syringe:

5 Likes

Bob liker deilig spot-on nerdehumor.

Bob fornøyd med @Multiple

Bob humrer godt og lenge

5 Likes