Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ja, bra start på dagen. Det ser ut som om dagens HOD blir 1,398.

Sist Targovax var på 1,40ish solgte fjerde største aksjonær, FJARDE AP-FONDEN, en del aksjer og noen av de andre store solgte i intervallet 1,3-1,4.

Dette kan således utgjøre et motstandsnivå ved oppgang fra lavere nivåer. Mulig det stopper litt opp her og så må aksjen ned og hente fart igjen…? Når det er sagt er jeg ganske sikker på at neste bunn blir vesentlig høyere enn den forrige rett i underkant av én krone.

Videre er det så klart avhengig av det generelle markedet samt biotech i USA hvor bra dette blir.

1 Like

Er ikke T ferd med / har å bryte igjennom teknisk fallende trend?

Noen som kan TA her inne?

1 Like

Verd å merke seg er at og ABN Ambro nå begynner gå tom for aksjer, de har halvert sin posisjon siden 1. juli. Når flere av de største aksjonærene har dumpet ut aksjer i markedet over tid så sier det seg selv at kursen kollapser.

Jeg regner med at ABN mer eller mindre er ute av Topp 50 når vi får nye aksjonærlister neste uke…

7 Likes

Det er mye man kan vektlegge ved teknisk analyse. Om Targovax vil jeg nå si følgende, og det kan man se tydelig på et chart:

Teknisk støtte på 1,00. Soleklar bunnformasjon etablert.

Teknisk motstand på 1,30-1,40 (tidligere støtte) og det gikk store volumer på vei ned.

Du snakker om en negativ trendlinje som er brutt. Det indikerer at fallet har stoppet opp., Men er ikke det samme som at aksjen skal rett opp.

Så kan man supplere med pris-volum-indikator, moving average etc. men det kan evt. andre gjøre. Ikke mitt spesialfelt.

3 Likes

:+1:

Virker litt som denne oppgangen henger sammen med mer enn bare Targovax, kan selvsagt være tilfeldig, men blir fint å se listene for Targovax og Nano sammen om 2-3 handelsdager for å se om det er likheter i hvem som kjøper eller ikke.

Spennende å forstå hva som får en slik oppgang til å skje for framtiden. :slight_smile:

AGenus doblet siste måned … T’s viktigste samarbeidspartner
folka i US har oppdaget at de har innledet er samarbeid med Targovax :innocent: :crazy_face:

1 Like

Uff, skulle ikke vært på Oslo Børs altså :stuck_out_tongue: Og det er til og med de som skal betale for mye av studien :stuck_out_tongue:

1 Like

TheObserver var jo inne på det nylig, at biotek generelt har vært skadeskutt, men er på vei opp.
Legg merke til den doble bunnformasjonen i XBI:

image

For TRVX ser vi økende bunner, økende RSI, og økende volumer ved oppgang:

image

Martins: Teknisk ligger det vel ikke akkurat an til at NANO skal følge TRVX parallelt opp. Der i gården er det kraftige volumtopper på nedgang, og en ganske trist RSI:
image

2 Likes

Tar du siste 2 dager i begge sammen har de beveget seg relativt synkront. Før var de ikke like nei, med mindre du zoomer helt ut, men er ikke det jeg snakker om. Bare 2 siste dager.

1 Like

Investorene sender aksjen fra +15% og ned i minus ? … høydeskrekk er farlige greier :person_climbing: :sweat_drops:

1 Like

Høydeskrekk på 1,30? :sweat_smile:
Man kan aldri bli rik av sånt.

Jeg reduserer litt, på 50-lappen.

2 Likes

I Nano var det i hvert fall ca. 400k som pumpet og 238k som ble solgt ut nær toppen. I Targo 360k ish som pumpet og rundt 220k solgt på en gang på lavere kurs enn inngangen. Om dette er samme aktør har de tjent litt på Nano og tapt litt på Targo. Men det vet vi ikke før tirsdag/onsdag neste uke.

1 Like

Eller kanskje viktigere: At hovedindeksen svingte ned og TRVX-volumene gikk ned?
Stigning på volumtopper er fortsatt gyldig, heldigvis, eller dessverre, avhengig av ståsted. La oss få økende volum på nedgang, så vi kan laste opp.

tipper vi får en oppgang nå på slutten av dagen

Er det Norsk Tipping som har tipset deg om det, eller bygger du på noe annen spesifikk info?

Edit: Ja, har man kontakt med Snåsamannen i disse dager så har man nok en nyhetskanal de færreste har tilgang til, og et fortrinn i markedet.

1 Like

har jevnlig kontakt med Snåsamannen

1 Like

Synd at noen må truseskvette vekk dagens oppgang. Nekter å tro at noen fikk noe særlig gevinst på å selge i dag

1 Like

Opp nesten 4%. Ikke dårlig etter en svært god dag igår. Vi satser på videre oppgang til uka.

6 Likes

Med hovedindeksen i rødt og TRVX opp 21% siste uke, så er ikke +3.93 så galt i dag.
Helt normalt også med dager med nedgang langs en stigende kurve, selv når stigningen er teknisk robust over tid. Lover bra at den stanget nanometer oppunder 1.4 i dag.

2 Likes