Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Hva får dere til å tro at dette er bare tre kamerater/personer?

Og hvorfor/hvordan skal man stoppe handel, slik én foreslår?

Svært mange kunder hos DNB er samlet i kjøp og salg gjennom konto nummer 75, ser jeg. Jeg tror det er litt vel mye konspirasjonsteori på sosiale medier. Hva sikter innlegget til?

Jeg har nok vært litt uformell i beskrivelsen av disse aktørene. Her er “kammerater” brukt for å beskrive et par aktører som tilsynelatende har “herjet” i aksjen i en god stund.

Slik jeg tolker Ruben sitt innlegg så sier han på ingen måte at handelen skal stoppes. Han ytrer en irritasjon over dagens situasjon og gir et forslag på hva han tenker selskapet kunne gjort for å forhindre at aksjekursen spretter “opp og ned”.

Hensikten bak innlegget er å diskutere hva jeg selv anser som en interessant handelshistorikk. Når 2 aktører, her MSIP og DNB#75, omtrent kjøper og selger likt antall aksjer annenhver dag (nå 7 dager på rad) - så er det vel ikke uhørt å diskutere nettopp det i en “småprat” kanal ?

7 Likes

Den er god. Jeg tror det er tilfeldigheter.

Jeg tror motsatt, at det er helt bevisst, for å holde kursen i sjakk i et gitt intervall.
Eller kursmanipulasjon, som det også heter.

9 Likes

Uten tvil!

1 Like

Hvordan tjener de på det?

(Såvidt jeg kan se, er det svært mange kunder hos DNB som faller inn under konto #5. Er disse alle med på et komplott for å holde kursen nede? )

Joda, det er helt sikkert mye mer manipulasjon med kurser enn jeg er klar over. Men er dette et eksempel?

(“Uten tvil”? Det er sjelden et godt utgangspunkt.)

1 Like

Driver ikke du å underviser i statistikk og sannsynlighetsregning da?! Hva er sannsynligheten for at det ikke er en sammenheng mellom bevegelsene (til en av kundene ) til DNB-kontoen og MSIP kontoen, når disse er på toppen av endringslisten med motsatt fortegn annenhver dag i syv dager etter hverandre?

4 Likes

Det var også spørsmål om den på q2: :slight_smile:

--------------------------------------------------- Unidentified Company Representative, [21] -------------------------------------------------------------------------------- Then we’ve got several questions on circular RNA. Can you comment on the recent circular RNA deal between Merck and Orna Therapeutics? What is the impact of Targovax? And where does your circular RNA technology stands versus Orna therapeutics. -------------------------------------------------------------------------------- Erik Digman Wiklund, Targovax ASA - CEO [22] -------------------------------------------------------------------------------- So just 2 days ago, there was a large licensing deal announced, where Merck in-licensed the technology of Orna Therapeutics. Orna Therapeutics is one of the 2 companies that are pioneering synthetic circular RNA as therapeutic product, the other company being Laronde. The deal was a large $150 million upfront plus $100 million equity investment by Merck into Orna Therapeutics. I think, first of all, this is fantastic news for circular RNA. I think when we announced, we had a circular RNA program about a year ago, that might have been news to people. But now this shows that we are on to something. Targovax is one of the early movers in this space. Admittedly, we have recently started. So we are early in our process, but we are riding this wave, and it looks like this wave is big. Big pharma and many investors believe that circular RNA will make mRNA or linear RNA approaches superfluous in the future. So overall, it generates a lot of interest, a lot of media attention. And of course, we are planning to seize some of this opportunity and be as quick and as strong as we can in this space. -------------------------------------------------------------------------------- Lubor Gaal, Targovax ASA - CFO [23] -------------------------------------------------------------------------------- Yes. If I can add to this. I mean we’re excited to see that pharmaceutical companies like Merck, like the big companies are willing to get into this technology at an early stage and really taking a lot of the risk as Erik was saying, this was a rich deal. This was a very, very attractive deal to the biotech company, but it only covered a small spectrum of the entire space of circular RNA. So there are many more deals to be done. There are probably hopefully many more pharma companies looking at the space now. And as Erik is saying, realizing the value of this technology going forward. And of course, Targovax is one of the few companies that is active in this field. And of course, we hope to take advantage of the situation in the near future. -------------------------------------------------------------

3 Likes

Tror det er snakk om en vesentlig lengre periode også dersom noen tar seg bryderiet med å ta en titt, og samtidig ta med noen flere fonds- og nominee kontoer.

1 Like

Greia er enkelt og greit slik:

Konto 5 har X antall kunder, men siden antall aksjer alltid samsvarer noenlunde med motpostene i de to andre er sjansen for at dette er mer enn en kunde veldig liten. Så vi antar derfor at disse kontoene i Targo i disse handlene kun er en person hovedsakelig. De små variasjonene man ser kan være andre som handler gjennom samme konto.
Hadde antall aksjer inn og ut av de forskjellige endret seg stort fra dag til dag ville det ikke kunne vært planlagt kjøp og salg til venner, som så selger/kjøper tilbake mot deres post igjen.

Måten dette misbrukes på er at man setter store poster på bid og selger ned i dem umiddelbart, om det er planlagt godt kan de gjøres samtidig, så man ikke risikerer å tape penger på kjøp av eller salg til andre aktører. På den måten skaper man et opplevd salgspress i instrumentet som ikke er reell.

Om de har gjort det her ville det vært helt ulovlig, men det vi vet godt er at finanstilsynet/euronext som er ansvarlige her ikke kommer til å gjøre noe med mindre det meldes inn. Opp til de som bryr seg å be om en undersøkelse. Heldigvis er Targovax på Oslo Børs og er derfor underlagt større regulering enn andre selskaper på f.eks. Euronext Growth. Så her er det sjanse for at noe skjer om det meldes inn. Ser overbevisende nok ut for meg til at det kan være verdt en sjekk.

Edit: Om man vil ha enda sikrere bevis bør man få tak i handelsloggen fra disse dagene. Om handlene skjedde i store poster som ble dekket momentant kan man bli sikrere i denne anklagen, men aldri helt sikker selvsagt.

10 Likes

@Martins Takk for fin beskrivelse.

Ah, takk - følger ikke så mye med for tiden - jeg har jo delt den før også :sweat_smile:

1 Like

Hvorfor vil noen selge til 1,18kr nå? Når de hadde muligheten til å selge til 1,28kr i dag tidlig? :roll_eyes: Fra 8% opp til 1% ned.

1 Like

Psykologi :slight_smile: Fomo mot frykten for å tape kortsiktig når noe har gått litt ned allerede. Følelsen av å sitte i noe som raser nedover, mot FOMO av å se noe stige og være utenfor.

Veldig få har et så kvantitativt forhold til sine aksjer at de kjøper og selger ut i fra kurs. Det er forventet videre vei i øyeblikket som styrer de fleste. Da kunne aksjen vært på 0,01 eller 10kr og med et fall på 7% den dagen ville de solgt for følelsen er den samme hvis man kjøpte på starten av dagen. Litt stop-loss forverrer effekten.

Men det vet du :slight_smile: Vet det var litt retorisk ment.

2 Likes

Fra q2:

First, we got some questions on ONCOS-102 and Mela 2 design. What are the next steps for the melanoma Phase II study? And when do you expect to start enrolling patients?
Lone Ottesen, Targovax ASA - Chief Medical Officer [2
Thank you. I’ll take that one. The Mela 2 study, as I showed, has been submitted to the FDA for protocol review. We expect to get the go ahead later this year, here in Q3, actually. We expect to start enrolling patients, Q1 in 2023.

Ikke lenge til vi hører noe her med andre ord :slight_smile:

3 Likes

Indeed.
Men det er mange som, for eksempel, får FOMO på +5% på begynnelsen av dagen. Kjøper «dyrt», og blir engstelige og selger med tap på slutten av dagen.

Blir ikke rik av sånt. :grin:

1 Like

Her er det bare å legge aksjene i skuffen og låse den.
Omsetningen er jo nærmest ikke-eksisterende.

1 Like

Etterlyser også innsidekjøp på disse gi bort-kursene

6 Likes

Det er ikke sikkert de har lov til å kjøpe med det programmet de har de neste månedene.

2 Likes

TRVX har ikke fått insigelser på patentet for MESO og perioden er nå utløpt. Så da er den i boks :slight_smile:

Valo har nylig (31.08) mottatt intent to grant for sitt modifiserte adenovirus patent.

22 Likes