Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ender vel i minus

Det er interessant hvordan denne adjuvanten binder sammen skjebnen til Ultimovacs og Hubro. Sånn som jeg ser det så har ikke GM-CSF noen framtid som adjuvant i peptidbaserte kreftvaksiner hvis UV1 mislykkes. Og i så fall må Hubro legge om alle sine planer og gjøre mye arbeid på nytt med en annen adjuvant. Forbeholdet er at det er mulig man kan bruke GM-CSF på andre måter og i kombinasjon med andre adjuvanter, men det hjelper ingen av disse selskapene på kort sikt.

Hva tenker du om at T vraker GM-CSF til fordel for STIMULON?

Burde Hubro og U også valgt annen adjuvant?

1 Like

Det er bare en negativ periode innen biotech…plutselig smeller d…og det kan skje når som helst…Avslutter nordicnanoeventyret idag…følgt med på targowax en stund…og er veldig veldig hot det dem går for nå" bke sagt i siste episode av radiumpodcast" kun finansieringsspøkelset som henger i lufta" men det ordner seg nok

@Roc, er det ikke på tide at du tar en pause fra BGBIO å heller kommer hit med disseksjonssettet ditt?
(PS! vi vet Targovax har knapt med penger, så det trenger du ikke påpeke :wink: )

5 Likes

10 mill mer er fint det :slight_smile: 10-20 mill færre aksjer som må trykkes opp til rabatt.

10 mill er jo nesten 5 % av selskapsverdi. Ikke av ubetydning det.

1 Like

Joa, ser ut som jeg får en påtvungen pause i BGBIO, ingen som vil diskutere med meg lengre der.

Problemet er at små molekyler og biologics (antistoffer) er kjent terreng for meg, men vaksiner og gene & cell er noe jeg kan lite om. Ikke jobbet hands-on med det tidligere. Er derfor litt høyere terskel å sette seg inn i og tolke data.

Jeg får bidra mer på Targo og Ulti trådene. Er i det minste mer liv her. Ellers interessant å følge med på norsk biotek. Ser småaksjonærer blir grisekjørt av mye inkompetente folk i styre og ledelse (PCIB, NNV, BGBIO).

23 Likes

Enig med Sol, på tide du beveger deg over til den moderne bioverdenen, Roc, med bleeding edge adjuvanser, NextGen CPI, novel circRNA approach and you name it….

Kan ikke henge fast i gamle antistoffer og enkle småmolekyler :joy:

7 Likes

En ting som er litt slående i mange av biotektrådene er at aksjonærene på forumet ser ofte ut til å være veldig optimistiske på selskapets vegne, men man ser ikke like så ofte at selskapets innsidere kjøper og virker like bullish.

Er lett å undervurdere jobben som skal gjøres og data som skal genereres sett fra uten, men på innsiden er det ofte vanskeligere.

6 Likes

U er vel et unntak her :tipping_hand_man:t2:

1 Like

Dere som har vert med en stund,har dagens ledelse kjøpt noe aksjer av betydning?

Tror det ble kjøpt litt for rundt 2 kr (på husken) av EW, pluss en eller to til.

3 Likes

dei burde vel kanskje kjøpt meir på desse kursene,ser at ingen i styret eller ledelse er topp 50 aksjonærer.Er meget spent på Targo framover håper virkelig dei kan få orden på cash situasjonen.synst Einarsson virka litt lunken,ser Radforsk velger å invistere i Ulti framfor Targovax.Men når det er sagt har vel ikkje Radforsk innsikt i alt som skjer i selskapa,synst Targo har gjort mye bra og har valgt å ta et stort lodd

2 Likes

16 Desember i fjor - Ola melin for kr 106850, Erik Wiklund for kr 201000, Lone Ottesen for kr 106220. Kurser rundt 2-2.26

Ingen i ledelse eller styre som eier for mer enn noen hundre tusener. De eier for mindre enn et års styrehonorar etter skatt for å si det slik om det er en slags målestokk.

3 Likes

Venter fortsatt på innsidekjøp fra Gaal. Dårlig at ikke CFO har kjøpt.

5 Likes

Hvor mange aksjer skal EW kjøpe før det gis et kraftig nok signal. Eller andre i management for den sakens skyld ? Det ville gi en mye sterkere signaleffekt om selskapet kunne kjøpt egne aksjer, og faktisk brukte en slik adgang når MCAP settes under et press som ikke har en åpenbar fundamental forankring. Men da må aksjonærene på banen, og gi selskapet de nødvendige fullmaktene.

For Targovax så kan man lett argumentere for at den daglige byttehandelen som har foregått i nokså lang tid mellom institusjonelle aktører - ingen nevnt, ingen glemt - ikke er i selskapets eller aksjonærenes interesse. Verken på kort eller lang sikt. Kjøp av egne aksjer med bruk av beskjedne midler kunne satt en effektiv stopper for slik adferd.

3 Likes

Det er vel en del RSU’er blant ansatte og styremedlemmer som også må regnes med.

1 Like

De kan mest sannsynlig ikke kjøpe egne aksjer nå før patentsøknaden til cRNA er sendt og de har fått informert markedet om de data de sitter på. Dette skjer mest sannsynlig nå i november. Så kanskje de kan kjøpe i desember hvis ikke de er i forhandlinger allerede.

1 Like

«De kan mest sannsynlig ikke kjøpe nå» har blitt skrevet de siste 2 årene.

2 Likes