Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Som tyder på at flere tror/mener den skal nedover, og at det vil bli press i den retningen fremover. Det er dessverre nok av lettskremte eiere å ta av, pluss “nå gidder jeg ikke mer”-gjengen som det vel er enda flere av :joy:

Posisjon er fra i går. Mange var nok skråsikre på at aksjen ville falle ned til emikurs i dag når emiaksjene ble tilgjengelig for salg. Men nå skjer det motsatte på greit volum. Shorterne vil mest sannsynlig hjelpe kursen videre oppover fremover.

3 Likes

Ja, det kan bli en spennende fight i tiden som kommer :+1:. Jeg tror shorterne setter sin litt til at garantistene vil dumpe en del.

Jeg tror også at garantistene som eventuelt vil ut og ta gevinst tidlig er smarte nok til å planlegge godt hvordan/når de gir slipp på sine aksjer, og ikke bare dumper ut millioner på en gang.

Så, jeg ser for meg en liten roller coaster ride en periode fremover. Vi får se - jeg har uansett min egen løsning for begge eventualiteter :slight_smile:

Joda enig der :slight_smile: Jeg tror denne blir noe lignende pcib sin emisjon i 2016.
Men her har vi shortere som sitter å håper på lavere kurs. Vi har gamle aksjonærer og muligens nye aksjonærer som sitter å venter på å komme inn lavt da andre emisjoner som regel har endt opp med lavere kurs enn emikurs. Det kan skape en fomo-effekt dersom den fyker nå.

Mange ler av Investtech, men det er nok også mange med mye penger som følger deres råd. Så når trvx er en de deres kandidater til potensielle nyttårsraketter så tror jeg det i seg selv spiller ganske stor rolle.

Så har man jo ikke minst det fundamentale å vurdere på hva som er riktig kurs for trvx.

3 Likes

Jeg liker også den tanken du har rundt mulig utvikling @Buffet , og det hadde vært flott om det gikk den veien i stedet. Om kursen fortsetter oppover, og garantistene fortsatt skal ut, venter de muligens til den går litt høyere og får da bedre gevinst.

Om den utviklingen skjer så slipper vi det store fallet de første dagene nå, og får snarere berg og dalbanen i et høyere kursspenn - feks mellom 3 og 2,50. Den vil da bli hjulpet både av shorterne og de som håpet på å få aksjer godt under 2.

Krysser fingrene for din modell :crossed_fingers: :grinning:, og er samtidig klar for den andre :+1:

1 Like

Dere skal ikke se bort fra at Avanza plukker mer … de har nappet på emi-kroken og trolig med god grunn
Dagens snitt kr 2.185 :cowboy_hat_face:

5 Likes

Hvilke garantister snakker dere om? Det er vel ingen garantister som har mottatt noen aksjer ufrivillig?

3 Likes

@Profit De som sitter med aksjer og eventuelt vil ha tidlige gevinst.

Har det noen betydning at de er frivillige mener du? De kan jo være kortsiktig selv om de er frivillige. Mange av de som deltar i disse emisjonene (i akkurat denne referert til som garantister) er ikke langsiktige og går raskt ut igjen. Jeg vet ikke at det vil skje her, jeg bare antar (er forberedt på) det.

joda, men når dere kaller de for garantister så er jo det begrepet i utgangspunktet at de har mottatt aksjer de ikke ønsker og det har de ikke. De står på lik linje som alle andre.

3 Likes

Aksjonærer/tradere som er kortsiktige har vel alltid eksistert over alt etter meg bekjent. Folk har vel solgt både Bitcoin på noen få usd og Tesla før den tok av?

3 Likes

OK, skjønner hva du mener :+1: :slightly_smiling_face: Jeg bare refererte til dem som “garantister” fordi det var det de var da emisjonen ble lansert. Regnet med at alle visste hvem jeg snakket om uavhengig av om de nå ikke lenger er faktiske garantister, men investeringsselskap med tildelte/kjøpte aksjer.

Problemstillingen er fremdeles den samme, uavhengig av hva vi kaller dem.

1 Like

Hvorfor skulle eventuelle garantister som ønsker å selge aksjene sine ha noen som helst interesse av å hjelpe shorter-pakket? :man_shrugging:
Jeg regner med at de også ønsker å selge aksjene sine til høyest mulig pris, som alle andre rasjonelle aktører.

Hvis ikke det er noen som sitter på begge sider av bordet da………

5 Likes

Alle hadde vel mulighet til å selge emi aksjer idag (?) og likevel gikk kursen i solid pluss med bra volum.

Er nå bare fint hvis de øker short posisjonen sin utover neste uke og Q1/Q2 22, for vi vet det foreligger 2-3 potensielle knall meldinger (short squeeze) som alene burde dra mcap x2 (oncos colorectal med AZ og TG (oppstart i øst (kina)+ akademia)

7 Likes

Jeg tror på en avtale som innebærer bruk av oncos som vektor. Den som får det like travet som kursen oppover i så tilfelle er Ola Melin

4 Likes

Tenker det er mest realistisk for Leidos p.t.

Tror flere aktører hopper på hvis de beviser det intraveneus:

Pipeline extension (~MNOK 65)

  • Data from in-vitro study with circular RNA, in the development of a novel platform system for gene delivery and next generation RNA concepts with ONCOS delivery vector;
  • In vivo proof of concept data of ONCOS-102 systemic IV delivery
  • Bring next generation TG to the clinic with academic and commercial collaborators;
  • Explore novel MutRAS projects; and
  • Maintain and build the patent portfolio.

AZ utøvde lisensopsjon med franske Transgene forrige uke, men de benytter vaccina og ikke adeno-virus som Erik mener er mer overlegen.

Veien videre blir hvertfall spennende :slight_smile:

8 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

9 Likes

æ har fått TR i DnB men hos Nordea har æ ennå itj fått tildelt. Ser at beholdningen e riktig på VPS. Uansett så har æ snittet ned litt…e på rundt 9. sitter fortsatt stille i båten noen år til. Spent på hva som kjem av nyheter fremover.

2 Likes

Er vel litt gammeltestamentlig, men jeg er ikke veldig uenig. Når det er sagt; rein shorting er et realt veddemål.

Det er når shorterne tar i bruk (fortsatt fullt lovlig) lynraske algoritmestyrte roboter, at dette blir grisete. I det siste har vi sett dette i flere av selskapene i kategorien du nevner.

3 Likes

Guevoura fund limited som har shortposisjon, er det en av garantistene? Ser det er de samme som shortet PCIB ifbm emisjonen der i 2018 var det vel?

Slettet