Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Targovax - SmĂ„prat 2 (TRVX) 2 đŸ„ł

Som jeg skrev pÄ chatten:

Det begynner Ä samle seg en del lÞse trÄder som KAN peke i retning av at det skjer noe med TG i Targovax:

1. Desember den mulige Patentbestrideren henter inn 157 mill USD til selskapsformÄl
    1. Desember overfĂžrer Targovax ASA TG patentene til Targovax Solution AS.
    1. Desember Targovax starter opp TG studie i USA.
  1. Et forlik om patent striden kan vĂŠre logisk - salg av Targovax Solution AS helt/delvis kan gi patentbestrideren nĂždvendig tilgang til patent og penger til Targovax. Begge har noe den andre har. Forlik er vinn vinn.

2. Etableringen av Targovax Solution AS i sommer kan indikere at denne lþsningen kan ha vért diskutert lenge. “Houskeeping” forklaringen er for “dum”.

13 Likes

Kreativ runde pĂ„ chatten i gĂ„r kveld angĂ„ende Targovax. Det kan vĂŠre grunn til Ă„ fĂžlge godt med her i nĂŠrmeste fremtid. Mulig “proppen endelig gĂ„r ut av ketchup-flasken.”

2 Likes
  1. Ingen bekreftelse eller bevis pÄ at dette er patentbestrider.

2. Etter det Targovax selv uttaler er dette sannsynligvis driftsmessige Ă„rsaker

3. Har vĂŠrt ventet lenge

4. Targoax sier selv de ikke er bekymret over patentstriden, og det den siste anken dreier seg kun om noen fÄ elementer i patentet.

5. Du har snakket om denne dropdown mergeren siden i vÄr og hvor store ting vi har i vente. SÄ langt tyder alt pÄ at selskapet sin egen begrunnelse er den reelle.

3 Likes

Vi fÄr se hva som skjer Haltopen

Alt henger i sammen med alt - det er det samlede bevisbildet som er avgjÞrende - ikke en enkeltstÄende opplysning for den kan vÊre ufullstendig.

Og ikke tro pÄ hva de sier men se hva de gjÞr.

1 Like

Det er jo mulig at det gripes etter noen halmstrÄ som man strengt tatt burde se bort fra, men det som er litt merkelig er at forelÞpig sÄ er det ikke registrert noen anmodning om Ä flytte pÄ IP som gjelder Oncos og vektorene.

1 Like

The background for the proposed drop-down demerger is that the Board of Directors finds it desirable to establish a pure group structure, with separate operating companies rather than having operations in the listed parent company

Om de nÄ velger Ä fortsette med TG i eget datterselskap er det i sÄ fall ihht informasjonen i bÞrsmeldingen hvor dropdown merger ble annonsert.

Jeg sier ikke at det ikke er pga andre ting heller. Men det er fort Ä se mÞnster hvor det ikke finnes nÄr man ikke sitter med det hele bildet. Noe ingen av oss gjÞr. Da blir det gjerne halmstrÄ. Folk mÄ tro det de vil :grinning:

3 Likes

Jeg tror jeg tar det halmstrÄet jeg, inntil videre. Det er ikke sÄ mange av dem :smiley:

Skal de lage et eget AS for hvert bein?

2 Likes

Da hadde de nok laget mer enn ett i sommer.

1 Like

Å da kan det jo vĂŠre et halmstrĂ„ at de deler opp portefĂžljen sin i 2 selskaper?

1 Like

Ja jeg lanserte en teori i gÄr kveld, se lenger opp. Om det er et halmstrÄ eller tykkere fÄr vi se etterhvert :slightly_smiling_face:

2 Likes

Man setter ikke opp datterselskaper og lager konsern fordi det er “hensiktsmessig”.

Da mĂ„ man forklare hvorfor det er “hensiktsmessig” og det har ikke blitt gjort T har bare sagt “houskeeping”.

Derimot er det “hensiktsmessig” dersom man skal ha inn en partner pĂ„ et av de 3 hovedprosjektene til Targovax. Da kan man isolere driften og risikoen med dette prosjektet i et eget selskap og man kan hindre partnere innsyn i den Ăžvrige virksomheten i T.

Da har man en begrunnelse for “hensiktsmessigheten”.

Partneravtaler kan ta lang tid Ä fullfÞre med due dill osv. Det kan ta Är. Det har nÄ gÄtt lang tid siden T vant patentsaken i runde 1 sÄ det er rimelig periode for forliksforhandlinger, due dill og forberedelser til signering av partneravtale. Har man en intensjonsavtale Ä arbeide ut fra i en slik periode, og det vil ofte vÊre tilfelle, sÄ vil man selvfÞlgelig parallelt etablere et datterselskap om det er den mÄten man ser for seg at et partnerskap juridisk best organiseres pÄ.

SÄ mÄ man da ogsÄ vurdere om det er tilfeldigheter at flere hendelser skjer samtidig.

4 Likes

Kan tilfÞye at selskapet har vert noksÄ sikre i sin sak pÄ hvem det er som har pÄklaget patentet. Kilde vil vÊre samtale jeg har hatt med forhendvÊrende CFO

6 Likes

NÄ veit vi vel ikke hva slags aktivitet det er i de forskjellige delene ennÄ, sÄ blir lett spekulasjoner. House-keeping blir en forklaring som Äpner for dette. Spesielt nÄr man leker med tanken om det langsiktige formÄlet.

En annen spekulasjon kan vÊre at det, pÄ nÄvÊrende tidspunkt, er mer ryddig og synliggjÞr aktiviteter i de ulike prosjektene. Vi veit jo at Targovax mottar stipender knyttet til TG og at de bruker Skattefunn.

Skulle det komme tildelinger til cRNA, sÄ kan det vÊre fornuftig Ä ikke blande kortene.

Ikke fullt sÄ spennende, jeg veit. Mulig nissefar er Þrlite forsinket i Är, men sÄ er det jo alltids pÄskeharen. PÄskens symbolikk er mer passende til Targovax, selskapet som led og stiger til himmels.

God Jul

8 Likes

Falnes pÄ kjÞperen.

1 Like

hÄper han fortsatt har teften:)

1 Like

Han kjĂžrer vel etter risk reward.

1 Like

Det slÄr aldri feil. Hver gang jeg handler litt mere aksjer her i Targovax, sÄ gÄr det bare nedover. HÄper det snart tar av nÄ.

Det er noen her som har tatt seg bryet med Ă„ oppdatere kalenderen til TRVX her inne, der fant jeg dette (det er sikkert postet tidligere her inne):

10 Likes

Fint at du fant den Solskimm.

Jeg hadde fÄtt med meg en gang at CRNA skulle presenteres i USA i januar men mistet linken.

Dette betyr nok at T aksjonÊrene i lÞpet av en mÄned vil fÄ mer utfyllende info om status.
Kan bli skikkelig hot dette.

4 Likes

Targovax pÄ topp lista pÄ denne konferansen. :blush:

Tackle the top 5 priorities in the field, including:

https://rna-cell-therapies-summit.com/wp-content/uploads/sites/819/2022/08/cropped-29762-Favicon.png

Progress cell-specific RNA delivery methods for efficient CTx transfection and prevent off-target toxicity with BioNTech , Gamida Cell and Targovax

https://rna-cell-therapies-summit.com/wp-content/uploads/sites/819/2022/08/cropped-29762-Favicon.png

Explore RNA modifications to drive durable therapeutic responses with transient RNA effects with Intellia Therapeutics , Editas and SQZ Biotech

Overcome immunogenicity and elucidate the pathway from bench to benchside to accelerate to approval with Cartesian , Lupagen and Sanofi

Enhance analytical and process development to optimize purity levels and meet quality attributes to satisfy regulators with Tidal (a Sanofi Company) , Sana Biotechnologies and Cartesian Therapeutics

10 Likes