Selv om jeg stort sett kommer med positivt vinklede innlegg, fordi de gjerne går på produktene til Targovax, så har jeg noen tanker rundt børsverdien.
Det oppleves som en litt nonchalant innstilling til kursen fra selskapet. Det er en ting med fremdriften, og den er tilsynelatende god. Alikevel er det en annen oppgave, som er å passe på, og aller helst, skape synlige aksjonærverdier.
Opsjonene som kommer på disse nivåene er også sånn passe. Det er jo vårt selskap. Våre penger har gått nedover, og vi skal gi nå, når halvparten av aksjene er trykket på 1.7? Hva har incentivet for å jobbe for kursoppgang i 2022 vært når disse opsjonene kommer nå?
En krisedårlig emisjon, selgervillig storaksjonær og en IR strategi som ikke har betrygget og bygget kunnskap hos mindre investorer, har vi fått kursen vi ser i dag.
At kursen holdes så langt nede av forventet fremtidig pengebehov, i seg selv, er jeg ikke helt enig i. Hadde kursen vært stabilt noe høyere og det var forventet emisjon med bra investorer for fremtiden, så hadde utviklingen vært en annen.
Så jeg håper Targovax innfrir på to områder fremover. Finansiering på en god måte, om det er den ene eller andre. Og så at de virkelig trøkker til og ikke er redde for å hyle ut hvor bra cRNA er, på en måte gjør at verdien forstås av markedet.
Kommer kursen til å påvirkes av cRNA-info? Kanskje ikke. Mulig det beste hadde vært så få noe finansielt først? Få inn spesialinvestorer? Innsidekjøp? Spleise aksjen? Fikse et lån? Liten rettet emisjon? Avtale med cash?
Det er jo et tankekors at det bare skiller noen få millioner i MCAP mellom Nano og Targovax. Et av selskapene er plassert med gode produkter i de heiteste feltene i biotek om dagen, mens det andre er i beste fall et skallselkap (min mening).
Beklager surt oppstøt. Ikke formueskatt som bekymrer hvertfall.