Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Du mener kanskje Ultimo-chatten? :laughing:

Ang opsjonene så tror jeg det kan være en fin øvelse å sette seg inn i både arbeidsgiver og arbeidstakers situasjon.

Opsjoner er lønn. Arbeidsgiver kan gi en solid kompensasjon uten å øke faste kostnader, og for den ansatte gir det en potensiell oppside av relativt god størrelse om selskapet lykkes. Jeg forventer at styret har gjort jobben sin, og at det er riktig pakke for å beholde nøkkelpersonell i en kritisk fase uten å dra på fixed cost.

Jeg skiller 100 % på gamle og nye Targo. Nye Targo leverer på løpende bånd. At det ikke er landet kommersielle avtaler kan ingen klandre dem for. Vi vet alle at det er svært få bioteks som lykkes med partneravtaler med cash. Det kjøres f eks 1-2.000 studier med Keytruda, det er cash fra Merck i et bittelite utvalg av disse.

4 Likes

Jeg vil si at de i 2022 har levert på det fundamentale/forskning og det er veldig bra. Noen små utsettelser kan vi leve med. cRNA virker utrolig spennende og de har fått sammensatt bra team/samarbeidspartnere til de kommende studier. Dessverre så betyr dette null og niks på Ose hvis ikke man har penger. Jeg forventer nå at selskapet setter all fokus på det finansielle og la det gjerne gå ut over forskningen. Kutt ut unødvendige konferanser/reisevirksomhet som ikke har som mål å hente penger/investorer. Utsett gjerne de studier som kan utsettes. Selg et av 3 ben. Gjør hva som helst for å få inn penger nå slik at vi unngår en ny fadese og utsletter dagens aksjonærer.

5 Likes

jeg liker spesielt godt denne delen av meldingen: The trial will be sponsored by OUS

3 Likes

Hva får deg til å tro at de ikke jobber med det finansielle ?
Pågående samtaler er vanligvis konfidensielle og inngåtte avtaler annonseres ikke før de er signert.
Targovax har nok like stor fokus på det finansielle som de har på forskningen.
Jeg tror de har full kontroll på begge.

1 Like

Håper da virkelig ikke selskapet setter slike vurderinger i førersetet når beslutningen skal tas. Det som er viktig er vel signalene som sendes til markedet om troen på egne ferdigheter og måloppnåelse. Selskapets løpende kostnader som en del/konsekvens av dette programmet er lite interessant og relevant for min del som aksjonær. Jeg ble provosert denne gangen, og hevder uten blygsel at selskapet i hovedsak må ta ansvaret for dagens MCAP. Hva med en liten selvransakelse om det som er gjort og sagt, og det som skal komme videre fremover ? Det skader neppe.

Men nok om det. God Jul !

3 Likes

Fint å se kursen reagerer litt opp tross alt idag på nyheter.

1 Like

Det skal alltid jinxes :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Selvfølgelig jobber de med det finansielle og gjør det hele tiden. De har fått til noe iår med 10mill på TG og en del forskning penger og det er bra. Når de er så presset som der er nå så må man tenke utenfor boksen og gjerne ta drastiske skritt som kan gå ut over forskningen og selskapets strategi etc. Dagens aksjonærer er tjent med et kanskje noe mindre Targo fremover som gir oss avkastninge (les selg deler av virksomheten) enn å miste alle våre verdier i en ny fatal emisjon. Når det brenner på dass, da må alle steiner snus og kanskje man må gjøre drastiske valg. Sånn er det bare.

Dette med å “hente” de pengene vi trenger i markedet og bare forske videre er det slutt på for min del som aksjonær i Targo.

5 Likes

De samme som har forlatt skuta i 2017-18-19 muligens. De som ikke har deltatt og bidratt med penger.

Det er helt uaktuelt at de overtar for en slikk og ingenting på oppløpet. Med det inntrykket jeg har fått av EW, så er det et ønske om å passe på de lojale aksjonærene. Og det er nå det gjelder.

Hva er prisen med finans? Noen som tørr spekulere? Jeg mener konservativt 5mrd. Ved salg av alt 30mrd pluss royalty.

5 Likes

De beste ansatte rømmer skuta hvis incentivordningene er ræva. Jeg har ingen sterk mening om de har gjort det riktig eller galt i dette tilfellet, men jeg tror det er i aksjonærenes interesse at det er en god pakke for de viktigste medarbeiderne.

Opsjoner med strike langt over dagens kurs virker demotiverende, siden det er så vanskelig for den ansatte å reelt sett påvirke kursen gjennom sitt daglige virke. Opsjoner som er «in the money» relativt tidlig kan ha langt bedre effekt, er min erfaring. Man blir likegyldig til opsjoner med strike på f eks 2x dagens kurs.

4 Likes

Jeg regner forøvrig med at det nye studiet til T med TG som monoterapi blir gjennomført med den nye peptid-adjuvansen QS-21 Stimulon fra Agenus. Jeg har seriøs tro på at dette vil gi en enda bedre effekt enn den gamle adjuvansen GM-CSF. Kort og godt fordi det som er kommet av data på QS-21 viser at det er den beste immunstimulatoren for denne type peptid-vaksiner på markedet i dag. Tar jeg ikke helt feil har QS-21 fått eksport-restriksjoner fra US siden den er så effektiv på å booste vaksine-effekten ift alle konkurrenter.

Forøvrig en kommentar jeg skrev nettopp på TI Insider-chat nettopp.

20 Likes

Så lenge forskningsresultatene er lovene vil det alltid være penger å hente. En emisjon med dagens mcap virker lite sannsynlig. Tror løsningen er å dele noen av sine verdier med en partner med store muskler.

Vi er nok ganske enige men sagt på en annen måte.

4 Likes

Noen som tror på TG i NSCLC (eller i annet ukjent studie) før nyttår ? I så fall så vil bildet i forhold til guiding være komplett om vi ser bort fra evt forsinkelser i forhold til rekruttering. Kanskje med unntak av prekliniske data i cRNA som selskapet muligens aldri har guidet i 2H-2022. Derom er undertegnede usikker.

Tolker det som at det er noe som du har fått bekreftet på et vis. Om enn uformelt ?

1 Like

Det ble lagt restriksjoner på dette i begynnelsen av covid-epidemien, men om dette fortsatt er gjeldende er jeg usikker på. QS-21 brukes i Novavax sin Covid - vaksine og “legemidler” helt nødvendig for samfunns-sikkerheten ble pålagt restriksjoner for eksport slik at USA kunne sikre at de var selvforsynt med dette (ihht US Defence Protection Act).

Her er en artikkel som omtaler dette (fra april 2021): https://www.moneycontrol.com/news/business/companies/covid-19-raw-material-crunch-pushes-vaccine-makers-to-look-at-indigenization-6786941.html

5 Likes

188.473.783 aktier fordelt på 30 BNOK ~ 159 NOK / aktie; med andre ord, sæt 100.000 NOK i selskabet pr. dd. og høst 15 MNOK, hvis man tror på at caset går igennem u. yderligere emis :wink:

2 Likes

Klør i fingrene når det kommer til å øke i T, avventer enn så lenge pga finansene og til Gaal får trua på selskapet via egen lommebok :upside_down_face:

1 Like

Hvis man regner Targo med fullført fase 3 TG og Oncos med markedstillatelse til rundt 2mrd kr i kost fra i dag, og 500M til å få de andre kandidatene i gang de neste årene så er nok ikke prising på 30mrd for selskapet i den situasjonen feil. Resultatene hittil er gode nok til å sannsynliggjøre at det er mulig. Markedet sliter bare med å se hvor de 2,5mrd skal komme fra med market cap på 209M. Hvis vi regner direkte på en 1-24 utvanning ved en 2400% emisjon på 2,4mrd på kurs 0,55 ville man med en aksje i dag til 1,13kr fortsatt stå sterkt i pluss når caset var fullbyrdet. Men å få igjennom noe sånt ville krevd en med skikkelig tro på caset og sånne beløp tilgjengelig. Dog billig i forhold til potensialet her. Personen som gjør det får fin R/R med potensielt 10x investeringen på 5-6 års sikt. Gitt at alt går perfekt.

Bedre enn: “The trial will be sponsored by us” :slight_smile:

Det var en særdeles teoretisk tilnærming, Martins. :laughing:

Veldig sjelden man finansierer mer enn én fase av gangen.