Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ja, det blir spennende å følge dette videre, for det er ikke tvil om at det er dette som holder et solid lokk på kursen. Nåværende pengebeholdning holder til Juli 2023 - altså mindre enn 6 måneder fra dagens dato. Fase II studien for Oncos-102 starter sannsynligvis ikke før man har orden på dette.

Da bør en ha dette i boks ganske snart, helst ila Q1 2023. Hvilken løsning en ender opp med er i det blå. EDW har sagt de jobber med ulike alternativer, uten at en vet mer enn at de er i samtaler med ulike investorer.

Markedsstunt rundt cRNA er vel og bra - men det store spørsmålet er jo hvordan og ikke minst når dette skal bære frukter. Skal man gamble på at dette kommer i havn allerede Q1 2023 ? Skal selskapet gamble alt på en potensiell avtale, eller skal man ha flere ben å stå på her også? Altså det ene utelukker ikke det andre.

Jeg syns det er viktig med et nyansert bilde. Og det er håp i hengende snøre :slight_smile: Du gjør en enorm gravejobb og finner mye interessant informasjon!

6 Likes

Du har rett i det du skriver. Jeg håper at de klarer en “midlertidig” løsning nå slik at vi har kapital nok til å drive videre og komme igang med melanom studien. Litt risiko selvfølgelig, men hvis de lander en betydelig cRNA avtale i løpet av året eller tidlig neste år så bør det meste være finansiert.

Håper på femern etterhvert så du kommer deg inn igjen :smiley:

1 Like

Du håper altså at vi skal komme oss opp i underkant av en mrd i mcap?
Det er en sped begynnelse i mine øyne, vi prises jo som at forskningen har feilet :exploding_head:

5 Likes

Jeg tror de må lande en betydelig cRNA avtale for å se femern. Skjer ikke så mye over natta tror jeg. En midlertidig finansierings løsning vil kanskje få den opp i 2-3 kroner. Det må flere gode resultater til for å løfte den mot 10, tror nå jeg.

2 Likes

Får litt flashback til tiden før forrige emisjon. Soug og ledelsen virket rolige og positive på presentasjoner, ansatte nye stillinger ukentlig. «Alle» følte det måtte ligge en avtale med penger som straks skulle meldes. Resultatet ble som vi alle vet en katastrofal emisjon uten interesse.

Holder fortsatt på aksjene mine. Fool me once, fool me twice osv. :sweat_smile:

1 Like

Hva baserer du det på ? Utsagn som “vi kan ikke gi bort selskapet heller…” ?

Mulig at dette er lagt ut før i andre sammenhenger, men som legmann med teflonhjerne så vil jeg anta at mye av utviklingen av cRNA hos Targovax, og som vi foreløpig vet lite om, nødvendigvis må være knyttet til tankegods og forskning publisert av T.B Hansen i egen regi eller sammen med andre i løpet av de siste årene før han ble plukket opp av Targovax medio 2021.

I så måte så gir kanskje dette papiret en god beskrivelse av forventet innhold og retning, og den mer skarpskodde kan kanskje se noen klare paralleller i forhold til det vi har fått servert av Targovax så langt ?

image
image
image
image
image

Ble noe presentert i forrige uke på Showcaset ? I så fall hva, eller må vi vente til etter konferansen i neste uke ? Hvorfor så tilbakeholden med mer nytt nå som patentsøknaden åpner opp for en mer aggressiv fremferd ?

Utålmodig ? Nei da. Bare litt.

12 Likes

Bra jobba RubenAyala. Thomas B. Hansen er en ressurs og pioner på området og det er ingen ulempe at akkurat han jobber i TRVX nå. Området er komplekst og vanskelig å sette seg inn i for vanlige folk som meg :smiley:

1 Like

Ja, de fleste av oss sliter nok med å henge med i svingen. Det er mulig jeg tar feil, men jeg har ellers et inntrykk av at at de fleste patentsøknadene som ligger i EPO og som omfatter cRNA i hovedsak er knyttet til teknologi/sekvensiering og lite til klinisk forskning. Unntaket er Orna sin IP og søknader på vegne av akademia. Hva som er status på den andre siden av dammen har jeg ikke satt meg inn i.

1 Like

Med engang der er litt kjøpsvilje dumpes det ut aksjer,jaja Avanza har ven berre 5 mill igjen noda

Når det gjelder circRNA som vaksine-vektor, så er det en gruppe i Kina som har testet ut dette konseptet for SARS-CoV-2 (Covid-19) - vaksine. De viser data som tilsier at circRNA er mye mer stabilt etter injeksjon og gir en bedre vaksine-respons sammenlignet med mRNA - vaksinene tilgjengelig i dag: https://www.scienceopen.com/document_file/33b02954-a44b-4c05-84e6-d8ca3119e751/PubMedCentral/33b02954-a44b-4c05-84e6-d8ca3119e751.pdf

Artikkel vedlagt er en kort-versjon og litt mer lett-lest for de som har tilstrekkelig med fritidsproblemer og dermed tid til å stupe inn i slik materie :slight_smile:

Targo sin innfallsvinkel er som sagt ekstra sofistikert siden deres circRNA ikke skal lages syntetisk men av pasienten selv (in vivo).

Konseptuelt er det altså sannsynlig at circRNA som vaksine/terapuetisk vektor vil fungere særdeles bra.

24 Likes

Skjer mye knyttet til cRNA i Kina (så undertegnede gikk på limpinnen når herr Gottor dukket opp som PM i Kina :grinning:).

1 Like

Mange som selger for å ta et bet i pump & dump’en i pcib?

1 Like

Eller noen som selger fordi de vet om kommende kriseemisjon? Jeg er ikke så optimistisk som jeg var før i tiden, dessverre :frowning: …men jeg er sta :wink:

Står Gottor oppført enda?

Nei, selskapet har ingen PM med det navnet i Kina. Navnet og litt googling sier det meste om det, og det har selskapet også bekreftet til noen andre her inne.

Selv jeg tenker at det begynner å bli hett. Om verdiene til langsiktige aksjonærer nulles igjen blir jeg veldig skuffa.

Inntektsløst biotek på børs i en tiårs periode er helt høl i huet, og pengene skal sitte temmelig løst om det blir et hett IPO marked det neste halve århundret.

1 Like

Tørt marked :scream:. Idogen AB fikk kun hentet 14,2% i sin rights issue fra 8. november i fjor. Vi er i et ekstremt binært territorium. Glem emisjon. Her må det kapitaliseres på IP gjennom kommersielle avtaler.

4 Likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi49vXZvs_8AhU3R_EDHaEfBdU4ChAWegQIBxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.mdpi.com%2F1422-0067%2F23%2F21%2F13247%2Fpdf&usg=AOvVaw3HYalfS31-V_SZT_0Pfs3Y

Litt teknisk artikkel, men i oppsummeringen er det jo litt spennende info. Igjen understrekes produksjonen som utfordrende. I tillegg har jeg tro på at Targovax sin tilnærming fungerer bedre på lengre RNA sekvenser. Om det er tilfelle at de har fått til dette oppnår vi en funksjonalitet som ikke er tilgjengelig og noe som vil gi vår leveransemetode en versatilitet som alle andre drømmer om. Når skal vi få vite mer?

At det er binært, alt eller ikke noe, er det mye sant i. Og slår det til er det gjennombruddet inn i et helt nytt felt, som gir et hav av muligheter. Det er et skikkelig alt. Ikke som en deal på oncos eller salg av Algeta. Jeg prøver ikke snakke opp kursen, det tror jeg selv ikke vår Herre får til. Vi må ha noe konkret. På finans eller det teknologiske. Helst begge deler, men alt avhenger av det siste. Vi får ikke penger for noe som ikke duger. Duger det kommer pengene.

12 Likes