Spør du meg så er emisjon i løpet av 1H-2023 uten at MCAP kommer opp på et betydelig høyere nivå enn i dag (med eller uten en mer romslig ramme fra EOGF) et åpenbart kiss-of-death.
Jeg mener det er urealistisk at forestille sig, at EW og Gaal ikke allerede har en plan der rækker længere frem end til 1. juli, hvor kassen er tom. Tror ikke, at Agenus ville indgå i et langsigtet samarbejde, hvis de ikke havde vished for TRVX fremtid. Tror du?
Dette må vi få svar på om ikke alt for lenge, og jeg har selvfølgelig håp om at alt faller på plass. Men et forsøk på å gjennomføre en emisjon med dagens MCAP som utgangspunkt kan aldri i verden ende godt. Det er i mitt hode en bekreftelse på at selskapet ikke er liv laga uten at selskapets aksjonærer vannes ut i periferien, og noen evt kan plukke opp restene/IP for en svært billig penge.
skal vi under krona igjen?hadde eg faktisk ikkje i min villaste fantasi forestilt meg.Er vi naive mtp på potensialet til Targovax eller tar markedet feil??
Kanskje naive i forhold til emisjonsmarkedene nå og interessen det vil ha for å støtte Targovax videre innen sommeren. Ikke så mange som ønsker å satse sparepengene på at Targo skal få til en deal med masse cash før den tid. Klarer de ikke det er det fort normal emi med stor rabatt igjen en gang neste 6 mnd. Relativt vill oppside om de skulle klare å cashe inn en deal, men det er nok forventet at det ikke blir noe av i base case, i hvert fall ikke raskt nok.
Sitter med en følelse at det fortsatt er Avanza som selger. Det som jeg synes er litt overraskende er at dette muligens må være koordinert?? Hvis det er slik at Avanza er en samling av mange aksjonærer.
Avanza opplyser hvor mange av deres kunder som er eiere, og jeg tror antallet er redusert med 1 stk i løpet av januar.
Og nå er det hvor mange ?
Om årsaken til mangel på innsidekjøp er innsideinformasjon, så er vel innløsning av opsjoner ikke rammet av dette. Derfor, om Targovax ville sende betryggende signaler, kunne innløsning av disse nylig utstedte opsjonene være en fin løsning.
På en annen side er det jo ok å tenke på at noen går glipp av en eventuell opptur. Ved positive nyheter skal det godt gjøres å komme seg opp på 20mill aksjer igjen under 1.3kr.
Viljen til å ut på 1.03kr virker stor
Må det ikke gå 12 måneder før de kan gjøre første kjøp av opsjonene utstedt i desember ? De som er tilgjengelig nå er burde være fjorårets, med en pris på 2.18 kroner.
noken så absolutt skal bli kvitt masse Targoaksja på range 1,02-1,08.foreløbig tatt i mot men…
Det stemmer VBR. Litt kjapp der. Kan utløse 25% etter 12mnd, så prosentvis frigjøring av resten med 1/36 del pr mnd.
Følger lite med på de andre selskapene radforsk.er inne i! Det virker som flere sliter, og når et av selskapene har fokus på laks😳 Hvor interessant blir det for radforsk🤔 Targovax ser ho helt klart ut til å ha mye spennende på gang, kan det være at radforsk.vil gå inn med mer penger?
Tviler på det, gitt forrige emisjon og radforsk sin “deltakelse” der
Presentasjonen i morgen på RedEye. Fysisk eller video ? Uansett en mulighet for EDW (eller hvem det nå er) å stagge tvilerne. Vi trenger en liten pustepause.
Dessverre ikke hvile pause i TRVX før finans et ordnet opp i … Avanza er nok klar for å hjelpe selskapet over knekken samtidig som de meler sin egen kake med å knekke enhver antydning til kursoppgang … er redd vi alle blir tapere i dette selskapet , har ‘tapt’ stort til nå og har mine tvil
Så du mener at det er lite eller intet innslag av retail på Avanza sin nominee-konto til tross for +100 “deltakere” ?
Hvordan kan en gruppe på hundre stykker gjentagende ganger selge jevnt tall med aksjer?
Altså, alt er mulig.
At de håper på å stå klare for å redde Targovax ved pengebehov er jo mulig. Personlig håper jeg de blir stående med skjegget i postkassa.