Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Med engang der er litt kjøpsvilje dumpes det ut aksjer,jaja Avanza har ven berre 5 mill igjen noda

Når det gjelder circRNA som vaksine-vektor, så er det en gruppe i Kina som har testet ut dette konseptet for SARS-CoV-2 (Covid-19) - vaksine. De viser data som tilsier at circRNA er mye mer stabilt etter injeksjon og gir en bedre vaksine-respons sammenlignet med mRNA - vaksinene tilgjengelig i dag: https://www.scienceopen.com/document_file/33b02954-a44b-4c05-84e6-d8ca3119e751/PubMedCentral/33b02954-a44b-4c05-84e6-d8ca3119e751.pdf

Artikkel vedlagt er en kort-versjon og litt mer lett-lest for de som har tilstrekkelig med fritidsproblemer og dermed tid til å stupe inn i slik materie :slight_smile:

Targo sin innfallsvinkel er som sagt ekstra sofistikert siden deres circRNA ikke skal lages syntetisk men av pasienten selv (in vivo).

Konseptuelt er det altså sannsynlig at circRNA som vaksine/terapuetisk vektor vil fungere særdeles bra.

24 Likes

Skjer mye knyttet til cRNA i Kina (så undertegnede gikk på limpinnen når herr Gottor dukket opp som PM i Kina :grinning:).

1 Like

Mange som selger for å ta et bet i pump & dump’en i pcib?

1 Like

Eller noen som selger fordi de vet om kommende kriseemisjon? Jeg er ikke så optimistisk som jeg var før i tiden, dessverre :frowning: …men jeg er sta :wink:

Står Gottor oppført enda?

Nei, selskapet har ingen PM med det navnet i Kina. Navnet og litt googling sier det meste om det, og det har selskapet også bekreftet til noen andre her inne.

Selv jeg tenker at det begynner å bli hett. Om verdiene til langsiktige aksjonærer nulles igjen blir jeg veldig skuffa.

Inntektsløst biotek på børs i en tiårs periode er helt høl i huet, og pengene skal sitte temmelig løst om det blir et hett IPO marked det neste halve århundret.

1 Like

Tørt marked :scream:. Idogen AB fikk kun hentet 14,2% i sin rights issue fra 8. november i fjor. Vi er i et ekstremt binært territorium. Glem emisjon. Her må det kapitaliseres på IP gjennom kommersielle avtaler.

4 Likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi49vXZvs_8AhU3R_EDHaEfBdU4ChAWegQIBxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.mdpi.com%2F1422-0067%2F23%2F21%2F13247%2Fpdf&usg=AOvVaw3HYalfS31-V_SZT_0Pfs3Y

Litt teknisk artikkel, men i oppsummeringen er det jo litt spennende info. Igjen understrekes produksjonen som utfordrende. I tillegg har jeg tro på at Targovax sin tilnærming fungerer bedre på lengre RNA sekvenser. Om det er tilfelle at de har fått til dette oppnår vi en funksjonalitet som ikke er tilgjengelig og noe som vil gi vår leveransemetode en versatilitet som alle andre drømmer om. Når skal vi få vite mer?

At det er binært, alt eller ikke noe, er det mye sant i. Og slår det til er det gjennombruddet inn i et helt nytt felt, som gir et hav av muligheter. Det er et skikkelig alt. Ikke som en deal på oncos eller salg av Algeta. Jeg prøver ikke snakke opp kursen, det tror jeg selv ikke vår Herre får til. Vi må ha noe konkret. På finans eller det teknologiske. Helst begge deler, men alt avhenger av det siste. Vi får ikke penger for noe som ikke duger. Duger det kommer pengene.

12 Likes

En kan faktisk lure på om selskapet var bedre tjent med å tas av børs, og relokalisere alt av virksomheten til Sverige og/eller US. Å hente venture kapital fra US baserte investorer er sannsynligvis vanskelig med notering på OSE og norsk postboks adresse. Så hva sitter vi igjen med da ?

De har jo længe forberedt en notering i US. Men mangler fortsat en stor finansiel aftale, der kan retfærdiggøre så stor en beslutning.

Jeg tror fortsat på et gennembrud i januar. Med tanke på, at kassen er tom om ca. 5 måneder, så virker EW og Gaal meget rolige begge to. Emission er udelukket på dette her kursniveau.

2 Likes

Dual listing har vært nevnt ja. Bl.a. i kravspekken ved utlysning av stillingen som CFO. Men konkrete og realistiske planer ? Tvilsomt. Notering på NASDAQ tømmer dagens kasse. Så her er vi nok en gang avhengig av at ting skjer i riktig rekkefølge.

1 Like

På presentasjonen i morgen skal de vekte sine ord nøye. Tolkes de feil eller gir grunn til usikkerhet blir det nok straks vegen ned. I motsatt fall er lov å håpe på oppgang :slight_smile:

Med andre ord står det så dårlig til i selskapet (aksjekurs og cash) at du mener det er bull… ?

Det er en 15 minutters presentasjon med Victor - så tror du kan puste helt trygt ut. Håper vi får litt innføring i hva som har skjedd siden Q3. Blir nok også interessant med paneldiskusjonen etterpå.

1 Like

Man får klamre seg til det man kan. Synes da ordreboka den siste uka - eller sånn omtrent - er litt i overkant full av tegn på at noen har en agenda. Og hvor har det blitt av byttehandelen som ellers har plaget oss gjennom 2022 ? Sørgelig, men slikt sitter altså en stakkar å spekulerer i i mangel av noe annet.

2 Likes

100.000 ekstra @ 1,03 … let’s go :slight_smile:

8 Likes

Skjønner ikke dette med “emisjon er utelukket”. Etter mitt syn (og min erfaring) er emisjon aldri utelukket. Nød er nød, krise er krise. Jeg sier IKKE at det BLIR emisjon i Targovax, men jeg klarer ikke å se helt bort fra den risikoen for det eller (Gud forby) “dødsspirallån”.

6 Likes