Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det gir jo liksom ingen mening. Burde være nokså enkelt for en slik aktør å gjennomføre exit på en helt annen måte og nivå.

1 Like

Hvis Targovax internt hadde delt synet på at de er i en krisefølelse rundt finansene, hadde det ikke vært å forvente at de lettet 100 % på sløret på hva de sitter med av data på cRNA?

Alt som kan øke kurs i forkant av emisjon er en strategi de har benyttet seg av tidligere. Nå ruger de på informasjon fremfor å dele det.
Mulig meningsløst å dele denne tanken, men vi vet at børsnoterte selskaper elsker å pynte bruden gjennom meldinger / data / samarbeid, men TRVX virker ganske relaxed på området p.t.

10 Likes

Soug var ganske god til det :grinning:, og det sliter vi fortsatt med.

2 Likes

Det er litt frustrerende egentlig at Targovax ikke frir mer til media og mannen i gata. Dette er et case de fleste kan forstå og like med litt lesing. Skjønner man alt det medisinkse? Nei, men caset som helhet, hva de prøver på osv. er veldig godt formulert av CEO. Men det gjøres 0 for å nå ut til folket. Hele caset for emisjoner er at store kapitalsterke kan stikke av med pengene til småsparerne, uten småsparerne gidder ingen kapitalsterke å stille opp. Må ha noen å ta fra. Det er derfor de må markedsføre seg vidt og bredt. Så de små kan betale for morroa. Man har misforstått hvis man tror emisjonsdeltakerne betaler for driften. De bare utfører transaksjonen fra nåværende aksjonærer til selskapet. Husker fortsatt Øysteins kommentar “Targovax er ikke et selskap for småsparere”. Snakk om å ha bommet på hvem som holder kurs og skuta oppe.

3 Likes

Hvis TRVX mente det var beste strategien så tror jeg de hadde kjørt på så det holdt med cRNA. Det er mye å ta hensyn til med patenter, mulig deal med investor ++. Jeg har såpass tillit til EW at jeg tror han har kontroll og markedsføringen kommer nok det er riktig å slippe den.

Det er flere fond og investorer som har tapt på Targovax og med Soug på forsiden av DN og emisjon på 20kr med påfølgende liten uttelling, så blir det vel surt miljø i lille Norge. Evig eies kun et dårlig rykte.

Stoler på at EW har en helt annen tilnærming. Virker han har kontroll.

2 Likes

Jeg tror på min side EW er god på veldig mye, alt det medisinske og selskapsrelaterte rundt markedsføring mot markedet for produktet. Men markedsføring av selskapet mot retail virker ikke å være der de satser noe. Er det jeg synes er dumt. Alle øyne de får er de som ser på Q-rapportene og de som jobber med faget. Man trenger en saueflokk også, som kan melkes underveis. Mer aktivitet i sosiale medier hadde vært en start. Det krever få kroner. Jeg kjører selv kampanjer til rundt 150k nordmenn per måned for 5-8k kr for min bedrift. Er ekstremt billig å nå ut bredt, så lenge man vet litt hva man gjør blir det også relevante folk man når frem til.

2 Likes

Det er nok ikke riktige strategien nå. Hadde det kommet noe sånt og de blottet seg for cRNA og utfordret patentet. Da hadde det vært skikkelig krise og det tror jeg det ikke er.

Når det er sagt så forventer jeg full action på markedsføring for å nå mange og få ut budskapet når tiden er inne.

1 Like

Noen med tilgang?

https://www.nature.com/articles/s41556-022-01066-9

4 Likes
3 Likes

Har i pdf. PM om interessert.

Valo er også deltager her ser jeg… :grinning:

3 Likes

Ser ut som denne er eldre enn publiseringsdatoen. Ingen referanse til Targovax for T.B Hansen under disclosures.

2 Likes

I dag økte eg kraftig i Targovax, veit dette er gambling på høgt nivå mtp finansiering men vis cRNA er så hot og aktuelt som vi får inntrykk av må det vel gå på et vis.Tipper Avanza har drøye millionen igjen,skulle berre likt å vist koffor dei på død og liv skal kvitte seg med alle aksjene??Når må Targovax seinast ha påfylling av cash?

6 Likes

Du sier du gambler å har økt kraftig, men lurer på det finansielle rundt bedriften :thinking:

ja er vel det som er gambling;)

6 Likes

Lenge siden jeg har ledd så godt. Håper det var lykketreff, så blir det ennå bedre.

1 Like

AGENUS med Late Breaking Oral Presentation i dag på ASCO-GI

12 Likes

Hvordan er cashbeholdning til Agenus?

MCAP på ca mUSD 900, og leter etter strategiske samarbeidspartnere for å utvikle egen IP og finansiere studier. Q3 mUSD 218 i cash. Hadde nok tatt et bet i T for lenge siden om selskapet var en ideel strategisk match. Ikke sikkert at cRNA har noen særlig betydning i den vurderingen heller.

2 Likes