Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Hva slags avtale skulle det være ? 36 mill aksjer til a 60-70 øre, og knapt forlengelse av runway med 1Q. Emisjon nå er dødfødt. Da er det over for selskapet. Finito kaputt.

2 Likes

Vet ikke jeg. Kan jo være en kombinasjon emisjon/lån. De klarer jo seg en stund med 50mill inntil de får noe større til på cRNA etter in vivo.

GF kommer før kapitalbehovet er kritiskt, vi får se hva som sies der eventuelt. De kan også ta en før og en etter. Altså, da jeg la frem dette problemet på 10kr var svaret jeg fikk at man alltid kan gjennomføre emisjoner uansett kurs. Nå får vi se i praksis, så det spørsmålet blir i hvert fall besvart. Om emisjon ikke er aktuelt finnes det ikke andre alternativer i base case, så da blir det konkurs/restrukturering.

1 Like

Ingen biotek i pre-kommersiell fase får vanlige lån, selv med skyhøy rente. Det som av og til hende er at de kan få et konvertibelt lån hvor de eventuelt kan koverterer lånet til aksjer på en gunstig kurs. For meg er det bedre med en større emisjon enn at de kommer i “klørne på” den gjengen som gir sånne lån.

3 Likes

GF 20. april er ikke gunstig akkurat i forhold til behov om nye aksjer må i trykken i stort oppslag uten nyheter. Da snakker vi om utvanning til langt inni periferien.

1 Like

Jepp, det er forventningen om finansene ikke reddes av en avtale innen da, eller ser ut for selskapet til å være veldig nærme da. Takk for dato forresten :slight_smile:

1 Like

Ja, enig. Jeg er optimist og tror TRVX kommer med en løsning som er god for sittende aksjonærer før de går tom for penger. Magefølelsen er at det blir en midlertidig løsning som holder liv i selskapet inntil det smeller skikkelig med cRNA.

2 Likes

Jeg er også optimistisk. Når pci MCAP på et tidspunkt i dag oversteg Targovax måtte jeg klø meg litt i hodet.

At det finansielle er så håpløst som kursen skulle tilsi er jeg ikke enig i. Alikevel er det en historikk som preger aksjonærer, både sittende og potensielle.

Det kreves jo to parter som blir enige om prisen for handelen, så enkelt er det. Selgerene skyter seg selv i foten og selskapet i hodet.

Vi trenger ikke garantister inn vi trenger solide investorer. Ønskes velkommen!

…Avanza er happy med 1.03, så hvorfor gi de mer enn det? Satser på de får tømt seg ila neste uke…

3 Likes

Det norske obligasjonsmarkedet er vel ikke mye å skryte av for tiden ? Tror ikke selskapet klarer å hente penger på annen måte enn i en emisjon i Norge/Skandinavia. Tilsvarende låne-/konvertible fasiliteter fra US er antakelig også vanskelig å få til med feil adresse. Så enten deal, eller en rettet emisjon. Eller ingenting.

4 Likes

Samme konklusjon jeg har. Ingenting hadde gjort meg mer happy med Targo enn om de fikk til noe cash på andre vis, men å investere som om de klarer det tør jeg ikke.

er det lov å håpe at Avanza har blitt kvitt 1 mill aksjer i dag?

2 Likes

Med to mill i tap følger det med litt lærdom, Martins. Selv om den satt langt inne…

Vet ikke hvor store vi er i forhold til hverandre, men har lidd store tap i Targo i lang tid jeg også. Men etter at jeg respekterte emisjonene har det gått i pluss ganske bra. Hadde gått glipp av noe om det hadde skjedd da jeg var ute, så flaks på et vis også. En god stund siden jeg har hatt noe i Targo nå da.

1 Like

Det gir jo liksom ingen mening. Burde være nokså enkelt for en slik aktør å gjennomføre exit på en helt annen måte og nivå.

1 Like

Hvis Targovax internt hadde delt synet på at de er i en krisefølelse rundt finansene, hadde det ikke vært å forvente at de lettet 100 % på sløret på hva de sitter med av data på cRNA?

Alt som kan øke kurs i forkant av emisjon er en strategi de har benyttet seg av tidligere. Nå ruger de på informasjon fremfor å dele det.
Mulig meningsløst å dele denne tanken, men vi vet at børsnoterte selskaper elsker å pynte bruden gjennom meldinger / data / samarbeid, men TRVX virker ganske relaxed på området p.t.

10 Likes

Soug var ganske god til det :grinning:, og det sliter vi fortsatt med.

2 Likes

Det er litt frustrerende egentlig at Targovax ikke frir mer til media og mannen i gata. Dette er et case de fleste kan forstå og like med litt lesing. Skjønner man alt det medisinkse? Nei, men caset som helhet, hva de prøver på osv. er veldig godt formulert av CEO. Men det gjøres 0 for å nå ut til folket. Hele caset for emisjoner er at store kapitalsterke kan stikke av med pengene til småsparerne, uten småsparerne gidder ingen kapitalsterke å stille opp. Må ha noen å ta fra. Det er derfor de må markedsføre seg vidt og bredt. Så de små kan betale for morroa. Man har misforstått hvis man tror emisjonsdeltakerne betaler for driften. De bare utfører transaksjonen fra nåværende aksjonærer til selskapet. Husker fortsatt Øysteins kommentar “Targovax er ikke et selskap for småsparere”. Snakk om å ha bommet på hvem som holder kurs og skuta oppe.

3 Likes

Hvis TRVX mente det var beste strategien så tror jeg de hadde kjørt på så det holdt med cRNA. Det er mye å ta hensyn til med patenter, mulig deal med investor ++. Jeg har såpass tillit til EW at jeg tror han har kontroll og markedsføringen kommer nok det er riktig å slippe den.

Det er flere fond og investorer som har tapt på Targovax og med Soug på forsiden av DN og emisjon på 20kr med påfølgende liten uttelling, så blir det vel surt miljø i lille Norge. Evig eies kun et dårlig rykte.

Stoler på at EW har en helt annen tilnærming. Virker han har kontroll.

2 Likes

Jeg tror på min side EW er god på veldig mye, alt det medisinske og selskapsrelaterte rundt markedsføring mot markedet for produktet. Men markedsføring av selskapet mot retail virker ikke å være der de satser noe. Er det jeg synes er dumt. Alle øyne de får er de som ser på Q-rapportene og de som jobber med faget. Man trenger en saueflokk også, som kan melkes underveis. Mer aktivitet i sosiale medier hadde vært en start. Det krever få kroner. Jeg kjører selv kampanjer til rundt 150k nordmenn per måned for 5-8k kr for min bedrift. Er ekstremt billig å nå ut bredt, så lenge man vet litt hva man gjør blir det også relevante folk man når frem til.

2 Likes