Du er ikke alene om å tenke “kreativt” om dette forholdet. Det har jeg også gjort, men jeg har etterhvert kommet frem til at dette sannsynligvis er en non-event. I det minste inntil motparten har et kommersielt produkt som muligens kan krenke Targovax sine patentrettigheter. Dersom motparten allerede har et kommersielt produkt, så vil jeg anta at denne disputten hadde vært et sivilt søksmål initiert av en av partene. Jeg tror derfor at motparten mest sannsynlig er å finne på en liste over selskap med et klinisk studie i tidlig fase, og naturlig nok i en kombi med egen vaksinekandidat+chemo ? + evt noe annet.
Targovax vet sannsynligvis hvem motparten er, men kan ikke kommentere forholdet siden identiteten ikke er kjent/offentliggjort. Resultatet blir at markedet (vi) står i fare for å koke tynn suppe på spiker, og lager unødvendig mye styr ut av ingenting.
Det sagt, så kan TG fortsatt ha stor verdi, og jeg kan selvfølgelig være på ville veier. Uansett, det spørs om ikke selskapet hadde vært tjent med å gi en kort redegjørelse om forholdet på neste Q så langt det lar seg gjøre, og på samme måte som selskapet også er svar skyldig når det gjelder status om IOVaxis. Finnes det lik i skapet, så er det på tide at de slippes ut (det gjelder egentlig alle annonserte samarbeidsavtaler - uten å nevne navn - de siste 3 årene). Hva er status februar-2023 ?