Det samme sier antakelig TM om sine investeringer i norsk bio:)
Jeg tror alle som leser her er klar over dette og det blir bare støy og repitisjon når noen annenhver dag skal komme med samme leksa om finansieringen. Om du er så nervøs så foreslår jeg at du holder deg unna aksjen.
Jepp, meget godt poeng @Celestar. Alle som er involvert i denne aksjen vet at det er behov for finanisering fremover. Det er ikke noe poeng å minne om dette hver eneste dag.
Det blir bare masete, og litt som å få besøk hver dag av gamle tante Karen og høre henne fortelle om hvor hun har vondt.
Man kan jo ikke feie under teppet at selskapet tilsynelatende er på vei mot stupet, og uten ledsagelse av hornmusikken. Dirigentene har tatt ferie, eller har pålagt seg selv en nødvendig periode med taushet av tvingende årsaker. At dette kommenteres er vel ikke så rart. Det er strengt tatt mye verre at vi lukker øynene, og spekulerer om stort og smått på særdeles bristende grunnlag om ulike forhold som selskapet knapt har kommentert, eller vegrer seg for å kommentere. På disse siste punktene har jeg også syndet, og sannsynligvis med grunnløse spekulasjoner.
It is what it is.
På vei mot stupet? Wow, såpass. Best å selg alt med en gang da .
Uavhengig av i hvilken retning denne reisen er på vei er den definitivt ledsaget av hornmusikken. Og, det er den jeg kunne klart meg fint uten. Jeg er ingen fan av hornmusikk.
Nei, det er ikke rart at folk kommenterer, men må det samme budskapet mases om hver eneste dag, og som regel uten et eneste konstruktivt forslag? Verden, og kanskje spesielt rike og bortskjemte Norge, flommer over av fok som kan lire av seg onelinere om hva som er galt - folk med konstruktive løsningsforslag er derimot mangelvare.
Det er slående også at det ofte er de kritiske som anser seg som de eneste som er seriøse og realistiske
Og før alle de jeg referer til begynner å lire av seg mer surmuling om min kommentar - jeg er også opptatt av utfordringene TRVX, men synes ikke det bidrar særlig å spamme chatten hver dag med påminnelse tom kasse og udugelig styre/ledelse. Kom heller med noe konstruktivt.
Det er nokså vanskelig å argumentere for noe annet basert på det vi vet og med rimelig sikkerhet kan anslå pr 3. februar 2023, og det som selskapet faktisk har guidet pr samme dato. Kassa er tom i løpet av 7-8 måneder dersom melanom ikke settes på hold og/eller IOVaxis fortsatt glimrer med sitt fravær. Finansiering som kan gi selskapet arbeidsro koker ned til en kommersiell avtale, som sannsynligvis ikke er realistisk uten at cRNA blir en hit i løpet av samme periode.
Sannsynlig ? Vet ikke, men jeg er ikke lenger så sterk i trua. Kun i håpet. Og det tar nok også slutt om ikke alt for lenge er jeg redd for. Setter på kjevelåsen, og avventer nye drypp fra selskapet. Fortrinnsvis før Q4.
Jeg går ut fra at du ikke er aksjonær i et selskap du mener er på vei mot stupet Ruben
Jo, som allerede nevnt.
Vi som investerer i biotek er jo kjent for å være selvplagere men der setter du rekord.
Mulig det, men jeg tror det finnes mange andre i den samme båten akkurat nå
Mulig du ikke legger merke til det, siden du ikke ser så lyst på situasjonen, men det du finner vanskelig å argumentere for har du selv kommet med eksempler på litt lenger ned i din egen konklusjon
Alle aksjonærer er på en måte “fanget” av situasjonen og klar over betydningen av å få løst finansieringen av fremtidig drift. Det blir ikke mer penger i kassa av å skrive om det men det er menneskelig at noen av og til ikke greier å la være å bringe temaet på banet i et slikt uformelt forum.
Kanskje skal vi nå avvente situasjonen de siste dagene frem til Q4 fremleggelsen om et par uker.
Da kommer ledelsen offisielt på banen og dette er en slik offisiell anledning der det forventes redegjørelse fra ledelsen om hvordan de har tenkt å løse denne utfordringen. For dette er en viktig sak og har ikke ledelsen og styret en klar og realistisk plan på løsningen av dette så har de ikke gjort jobben sin. Aksjeloven stiller krav til handling når likviditeten nærmer seg oppbrukt. Og forslag om en blodig emisjon er ikke noen løsning for aksjonærene. Så noe annet konkret må på bordet den 16. februar 2023.
Sorry, men her datt jeg av.
Hehe, ikke alltid lett :-).
Hint: IOVaxis dukker opp og cRNA blir en hit…
Alle krysser nok fingrene for det og det er dessverre det eneste vi kan gjøre dersom vi ikke følger i det samme sporet som AVA
Jeg gav en beskrivelse av det jeg oppfatter som “tilsynelatende på vei mot stupet”. Som aksjonær så har håpet om at det ikke er endestasjonen etter hvert blitt større enn trua. Nokså irrasjonelt, men som sagt, den følelsen tror jeg faktisk at jeg deler med mange andre akkurat nå.
Er et samlet TI den største aksjonæren i Targovax? Jeg tror det. Så da, mine brødre (og søster @Birgitte), veit vi jo hva vi ønsker. At Targovax lykkes. Hvordan kan vi hjelpe med det? Hva ønsker vi av selskapet? Mer info? Rapport på arbeidet? Status på det som skjer som ikke er håndfast?
Jeg forstår at tilliten er tynnslitt. Jeg har vanskelig for å beholde roen selv, alikevel velger jeg å gi Targovax den tilliten de trenger, og håper den blir forvaltet samvittighetsfullt.
At det blir samme forferdelige opplegg som sist emi er vanskelig å se for seg. Det er ikke tillit noe sted for det. Opprør blir det også.
Min bekymring ligger i et svakt styre, som ikke peiler god retning forretningsmessig. Når Gaal sier at de ønsker å vise ved salg av adjuvanten at de kan skaffe penger er det et godt tegn.
Så er det sånn da at det er i sånne situasjoner i biotek som vi har her som virkelig kan gi aksjonærene en livsendrende investering. Jeg håper i positiv retning.
Vi er nok alle her inne preget av den svake kursen som faktisk holder seg brukbart med tanke på av Avanza har solgt noen millioner aksjer de siste ukene. Vi er nok også preget av stillheten fra selskapet og at vi nærmer oss en deadline for finansiering.
Ting snur fort i biotek. Jeg synes optimismen til EW og hans engasjement minner mer om en person som har noe på gang enn en som er på vei til kanten av stupet. Targovax har så mye på gang at det vil være rart om de ikke skulle få til noe. Jeg håper på en midlertidig deal nå som finansieres oss ut året med planlagt aktivitet. Så håper jeg at cRNA smeller til etter “In vivo proof-of-concept data” som skal være klare i H1-2023 (ikke lenge til). En deal på cRNA som finansierer TRVX med full satsing i noen år vil dra kursen betraktelig. Som sagt, ting snur fort.
435.000 på kjøp på 0,99.Våre svenske venner igjen??lov å hååpe at det er siste rest???
Lavt volum. Ser ut som vi må slite med AVA enda noen børsdager.