Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Bongotromma er dradd frem med referanse til “de to andre store” i cRNA-leiren, Orna og Laronde. Synes da vitterlig Nutcracker forteller en litt annen historie. Hvordan er egentlig underskogen av andre selskap i pre-klinisk fase ?

1 Like

Og dei har begge 2 fått store avtaler??Og EW påstår vi er lengre framme og bedre på dei fleste områder og er alikevel verdsatt til nada og ingen interesse blant investorer.Skal ikkje ver lett

1 Like

Markedet på OSE løser jo konkurransen deres med å skvise TRVX til døde … for jæv** at OSE og meglerhusene kun ser på mulighetene til å skvise små spareerene og mulighetene går i dassen- begynner å gå lei, men sitter lastet … blir et smell mot bunnen nok en gang eller et overraskende pust i seilet, er det mulig da ??

3 Likes

Kjenner selv at dette tærer på tålmodigheten. Ikke fått noe oppdateringer siden midten av desember. På tide at det skjer noe i positiv retning ganske raskt!

1 Like

tenker at jeg blir sittende frem til mars,er d like stille da selger jeg alt.

ser ut som det blir mykje billige aksjer i dag også

Tja, vi vet jo strengt tatt ikke om under krona er billig eller ikke. Dessverre. Selskapet må åpne kjeften først. Kan fortsatt være mye nedside å ta ut her om Q4 blir et antiklimaks. Og det ser jo slik ut pr i dag. Nyheter herfra og frem til presentasjon/webcast er vel heller tvilsomt ? Tror neppe selskapet holder tilbake det som evt kan deles.

3 Likes

Jepp, de må åpne kjeften snart, så sendte avgårde denne pr mail til IR:

Hei Renate,

Jeg er sikkert en av flere hundre Targovax-aksjonærer som bruker TekInvestor som et sted for å diskutere og følge med på ulike biotekaksjer og selskapsnyheter.

CEO med flere har sagt at fremtiden til TRVX ligger i cRNA og dere har begynt å snakke om dette på ulike events. Samtidig deles lite eller ingen informasjon til markedet, resultat av det er all time lov verdsettelse av selskapet.

Dette betyr at dersom selskapet skal hente ny kapital gjennom en emisjon rettet mot det åpne markedet vil man klare å funde seg 3 - 6 måneder med dagens fullmakter. Det vil bare gjøre vondt og ikke gi tilstrekkelig runway.

Jeg vil oppfordre dere til pleie alle aksjonærer med lik informasjon. Slik ting er blitt videreformidlet fra dialog med dere så har deltakere på events fått «innsyn» i data på cRNA, men aksjonærene får det ikke fordi det som er delt skal være for teknisk til at aksjonærene kan skjønne det….

Dette mener jeg er å undervurdere aksjonærenes kompetanse, og effektene av en slik holdning er synlige:
Selgerne står i kø om dagen for å bli kvitt aksjene sine på stadig lavere nivåer. Fra ledelsen / innsiderne kommer det ingen kjøp, signalene er ikke gode.

Dere har et aktivt styre som velger hvilken kurs dere skal følge, men hvis taktikken er å holde kortene tett til brystet så håper jeg det er fordi Targovax er i stand til å reise funds på samme måte som de andre aktørene i spacet.
Den siste sliden dere har delt om hvor dere står i cRNA-feltet forteller oss at dere er mer unike enn de andre, men det er det ingenting som tyder på når man ser til MCAP.

Skal dere klare å motivere aksjonærene for å delta med mer kapital etter en halvering fra forrige innhentingsrunde må dere snart dele med eierne hva dere klarer å produsere av verdi i pipen.
Det stilles mange spørsmålstegn ved at ingen skriver om Targovax og cRNA når dette feltet er så hot om dagen og alle vil være med på det.

Tvilen til hva dere holder på med har vel aldri vært større. Det er veldig synd hvis det er unødige bekymringer å ha.

37 Likes

Sånn jeg ser caset er det enkelt, og ikke i favør de med lav risikotoleranse. Det eneste som ser ut til å fungere i praksis er å skyte gullfuglen med CRNA innen høsten 2023+emi i vår for å holde selskapet flytende til høsten. De har noen kreditorer som kan slå selskapet konkurs om de blir insolvent, så styret må gjøre det om de skulle faile i å ordne cash. Vi ble nylig påminnet om den realiteten i Flyr og DOF. De har ikke en stor nok fullmakt til å dekke et helt år med dagens market cap via en emi, så det blir en vanskelig situasjon de snart kommer i, som igjen gjør det mindre lukrativt mtp. R/R å sitte i aksjen. Det blir litt lite verdifullt å gå igjennom finansene rett før Q4 kommer ut, siden vi da får mange svar, men det er litt gjeld her som kutter runway med ca. 39M-85M. avhengig av kapitalkrav. Så det ser ikke nødvendigvis så bra ut mtp. tid de har på seg som jeg antok sist da jeg bare så på cash. 111862000kr ved 30.sep, så 1,5 kvartaler siden sånn ca. gir 112m-40m=72m i cash nå, ca. 85m ved Q4 slutt. Vi får se hvordan Q4 ser ut for fasit, men liker ikke lånene når cashbeholdning og market cap er så lavt. :confused: Ønsker ikke å vinkle ting negativt, men vil ikke at folk overser regnskapet. Prøver derfor å være så nøytral jeg kan, men fortsatt påpeke risikoene. Folk med mer forståelse av lån opp mot et biotech må gjerne utdype risikoen her. Oppsiden om de lander en feit deal på CRNA er selvsagt veldig stor, kanskje også om de finner en dårligere, men fungerende vei videre, så hver enkelt får se hva de har tro på. Om caset hadde vært godt fundet tror jeg verdien av caset ville mangedoblet cashen som skal inn for å få det til, så i utgangspunktet ser jeg det som potensielt lukrativt for noen med nok penger til å funde dette videre å kjøpe hele sjappa. Det er også et alternativ. Men sjansene for sånne ting er lave, da konkurs er drømmescenario for de som er i den posisjonen og har mulighet til å ta teknologien videre selv. Da får de alt billig.

1 Like

Hva om TRVX allerede har en avtale på cRNA, men verdien og gjennomføringen av avtalen ligger i positive in vivo resultater. EW har uttalt at disse resultatene er nødvendig for å få til en deal. Da er det naturlig med “radiotaushet” for å ivareta en eventuelt partners ønsker.

4 Likes

Targovax har bunnet ut intradag på 0,96-0,97 flere dager på rad.

Dette har skjedd samtidig som Avanza Bank selger ut siste rest av aksjer; i dagens aksjonæroversikt hadde de igjen 1,155 millioner aksjer medregnet handler til og med torsdag.

Tipper Avanza blir ferdige i dag eller i morgen, og venter fortsatt et rally her så snart restposten er solgt.

Videre tror jeg at de av dere som påstår at Avanza selv legger opp en større kjøper på ettermiddagen tar feil. I går ble denne liggende på 0,98 helt til sluttmatchen og er reell. (Jeg tror dette er en kjøper som håper å få kjøpt restposten til Avanza i et jafs.)

Hva angår Avanza meglerkonto som har dukket opp på aksjonæroversiktene med jevne mellomrom, er det oppgjørsteknisk, altså at Avanzas salg en dag går midlertidig via denne før aksjene føres ut til dem som har kjøpt. Dette ser man ved at denne kontoen kun vises på dager Avanza har solgt et større antall enn minste aksjeinnehav på “topp 50”, og antallet matcher reduksjonen på hovedkontoen.

9 Likes

Man kan ikke ha signert avtale uten å meddele markedet, og om avtalen er ferdig kladdet, men ikke signert, vil arbeidet potensielt skrotes/endres avhengig av in vivo resultater.

Når ble dette sagt av EW? Er det In Vivo data som skal produseres H1 2023?

“Når ble dette sagt av EW? Er det In Vivo data som skal produseres H1 2023?”

Husker ikke når det ble uttalt, men det ligger jo litt i kortene når de forventer In Vivo i H1 og dette står i outlook:

Early partnering opportunity 2023-24 for non-dilutive funding

2 Likes

Da kan jeg hjelpe deg litt her @Profit og si at det med in-vivo ble nevnt på pizzakvelden i høst. Det andre som lagt til da var fordelen ved en god og omfattende datapakke, og at det var vurderinger som ble gjort fortløpende på hvor lenge de ønsket å strekke strikken med tanke på tid. Både med tanke på avtale og konkurranse.

Når det gjelder konkurranse følger de nok med og det ville kanskje tvunget frem både info og finansiering tidligere?? Men hvem vet.

Kom gjerne med noen som sier de er klare med produkter i klinikk ved utgangen av 2023, så blir jeg mer skeptisk.

At mange hiver seg på trenden med cRNA er ikke annet enn forventet, det kom bare mye mer og raskere enn forventet. Det betyr ikke nødvendigvis at Targovax ligger bakpå, men er et sikkert tegn på at feltet er brennhett.

Jeg er som vanlig positiv og håpefull, men har i mente at Targovax IKKE går konkurs. At nåværende verdier kan bli nullet er helt reelt. Bare håper inderlig at det ikke vil være behov for å være så nødeløs.

5 Likes

Foruten lån fra Business Finland så har selskapet ingen andre forpliktelser enn det som er knyttet opp til løpende R&D. Fra hjemmesiden til BF så står det:

Dette er vel i prinsippet VC, og vil sannsynligvis ettergis eller konverteres til EK som den ultimate løsningen. Men uansett, selskapet lever ikke lenger enn ut Q3 (evt Q4 med IOVaxis) og dersom melanom-studiet blir brukt som salderingspost. Det lukter vel strengt tatt ytterligere utsettelser når det gjelder IOVaxis uten at det nødvendigvis har annen betydning enn handlingsrommet som BOD/Management må forholde seg til. Det bør komme noen tydelige avklaringer/signaler om ny kapital senest i innkallingen til GF dersom selskapet ikke hoster opp nyheter før vi kommer så langt, og som løfter MCAP til et nivå der det er mulig å settes bærekraftig emisjon.

3 Likes

Er en mulighet med lån fra Innovasjon Norge

1 Like

Ja, men neppe noe som monner. Kan forlenge runway med max 60-90 dager ? Eller hva tror du ? Er vel heller ikke så vanlig med slike lån til selskap som er børsnotert ? En mulighet kan kanskje være direkte gjennom Circio AB ? Kanskje derfor AVA opptrer så “merkelig” etter vår smak ?

Men altså; finnes det noen andre troverdige finansieringsløsninger pt enn penger upfront ?

1 Like

Kommer vel ann på hvor grønne Targovax fremstår… Kanskje også kjønnsbalansen?

Morrow industrialization, eller noe fikk 50mill i tilskudd og 150mill i lån, så det er vel teoretisk mulig.

Circio AB er jeg litt redd også. En emi der så sitter Targovax med 10% eierskap?

1 Like

Synd det er så mange kvinner at man risikerer å få mannegruppa Ottar etter seg :wink:

1 Like

Jeg tror det kommer en avtale med såpass med penger at de har runway noen år.

5 Likes