Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

@TheObserver takk for deling. Jeg tror EW (TRVX) har god kontroll for hva de holder på med. :cowboy_hat_face:

3 Likes

En ting skal de ha, Renate og Erik, de svarer høflig på henvendelser.

Men de kan jo ikke gi børssenitive opplysninger på slik kommunikasjon og det ser man på innholdet i svarene. Null nytt men så kan dette heller ikke utelukke feks en nyhet meldt i morgen tidlig. Fordi de ikke kan si noe.

3 Likes

Helt enig. Flotte folk. Det er aksjonærene som styrer prisen. Lavere og lavere kurs har vært en selvoppfyllende profeti. Det de kan ta selvkritikk på er hyenene i sist emisjon. Utrolig ødeleggende for aksjonærene og for selskapet. La oss håpe de ikke lager ris til egen (og vår) bak igjen, selv om vi tydeligvis elsker lidelse.

En ting jeg bet meg merke i er at begge svarene inneholder frasen - Innenfor rammene. Lurer på hva de skal få til innenfor de.

Alikevel sitter jeg med følelsen at det er penger fra markedet som gjelder de neste to årene.

Så sier EW hvis vi får noe liknende avtale år to eller tre… Da snakker vi 35-40mrd pluss royalties.

3 Likes

Seriøst, “35-40mrd pluss royalties”?

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-16/merck-commits-3-75-billion-to-circular-rna-vaccines-drugs

Hadde ikke det vært fint?

2 Likes

Har Storebrand og MSI begynt å leke stolleken igjen ?

Avanza tomme? Kanskje de har gjemt litt aksjer slik at de kan kontrollere kursen til under krona frem til q4 res neste torsdag? Ganske bra “timing” på salget sålangt hvis det var et mål?

Tror ikke det er tomt nei. Alt for lite volum de siste dagene til at beholdninga på siste liste er solgt unna.

1 Like

De kunne blitt ferdige på 0,98 igår hvis de ønsket det.

Mulig disse garantistene har en strategi på at de skal være ute av aksjen når pengebehovet er der og det gjør ikke så mye om det er lavest mulig kurs i aksjen ved utgang?

1 Like

Frigjøre cash fordi et nytt spleiselag er på gang. Enten med de samme deltakerne, eller nærstående. Det er jo også en tanke. Det er nærmest ingen ting som selskapet kan guide nå som vil ha noen positiv effekt på sentimentet. Foruten non-dilutive cash, eller emisjon med premie.

Ja, jeg har tenkt det samme. Noe dritt å få den type aksjonærer inn igjen, men det er muligens bedre enn ingenting eller en håpløs emisjon.

At Avanza får muligheten til en ny runde er en mulighet. Mareritt.

Ikke sikkert vi får være med på flere emisjoner.

3 Likes

Dårlig gjort. Urettferdig :grinning:

Om det bare hadde kommet inn en eller flere større eiere med langsiktige briller hadde mye vært gjort. Som @nordpolen var inne på, hadde det antakelig reflektert seg i kursen

Det hadde nok gjort susen ja. Selskapet har fullmakt til å trykke 39 mill nye aksjer, så vi bjuder da på. Bare prisen er ok. I mitt enkle sinn så burde BOD/MAN har klart å gjennomføre den oppgaven slik samme personer faktisk guider, leverer, presenterer og setter tydelige strek under selskapets ståsted innen de ulike segmentene. Særlig cRNA.

2 Likes

Skulle hatt flere som Mohn i markedet og færre som Folketrygdfondet…

1 Like

Avanza Bank står ifølge siste oppdatering av aksjonærlistene (ajourført med mandagens handler) oppført med en beholdning på 923.480 aksjer. De har med andre ord ikke så mye mer å selge, om de skal selge alt.

Mer bekymringsfullt er det at både største og nest største aksjonær har solgt aksjer; Svenske Handelsbanken er dog bare ned med 900 aksjer (kan ha vært en bitteliten kunde på en større depotkonto) og har en beholdning på 12,55 millioner aksjer, men Bækkelaget Holding AS har redusert med 100.000 aksjer til ca. 5,1 millioner aksjer og har med det samtidig rykket ned fra nest største til tredje største aksjonær.

1 Like

Det som er nærmest å tenke seg er at de har fått til en eller annen kontant deal (avtale) med påfølgende rettet emisjon på 20% av aksjene. Vet ikke jeg, men de burde vel minimum få inn 100mill hvis pengene skal vare frem til cRNA avtale?

De har jo ikke fullmakter til å utvanne noe mer, så noe svært negativt kan ikke komme til torsdag. Det mest negative er vel at de står uten avtale/finansiering og ber om EGF for å vanne ut mer gjennom en emisjon. Jeg synes imidlertid at de siste mail fra selskapet viser at de har en viss kontroll og vil meddele et eller annet neste uke.

3 Likes

… og dette er vel dessverre realistisk - håper virkelig at dette ikke blir utfallet, for da faller bunnen ut av krona og hva er da igjen å ta en 40% emi på ? Ikke rart at aksjonærene nå er i villrede og lar frykten råde …