Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Sannsynligvis ikke noe som kan forklare dette, men har fått en liten åpenbaring i dag når det gjelder dark pools. Har tatt en titt i handelsloggen til DNM i dag i før- og etterhandelen, og for TRVX så er det - om jeg har forstått dette riktig - omsatt grovt regnet 700-800K aksjer som ikke har status “automatch”. Det utgjør nesten 50% av dagens volum. Kan det være riktig at handel i dark pools trekker så mye likviditet ut av OSE ? Gjorde den samme øvelsen for RECSIL, og der endte jeg opp med ca 20 mil aksjer. For et tredje selskap med ca 200 mill utestående aksjer, så er den samme konklusjonen ca 12-13 mill aksjer omsatt de siste 3 børsdagene.

Kan dette virkelig være riktig, eller er det jeg som surrer ?

5 Likes

Blir dette et patent som klarer å løfte kursen mer enn et prosent opp ? :chart_with_upwards_trend::chart_with_downwards_trend::thinking::smiley:


https://register.epo.org/application?number=EP19169841

11 Likes

For det tredje selskapet som jeg nevnte så forventet jeg å se endringer i dagens aksjonærliste på bakgrunn av slike loggførte transaksjoner hos DNM mandag 17/1. Det skyldes at volumet - eller selger - kun kan være blant topp 6 på lista. Men finner jeg noe ? Neida. Så da sitter jeg igjen med 3 ulike svaralternativ: 1) det er en feil i listene hos DNM, 2) det er andre krav/formalia når det gjelder registrering i VPS for omsetning i dark pools, eller 3) transaksjonene er kjøp/salg innenfor samme nominee konto.

Har sendt epost til DNM for å be om en forklaring. For selskapet som jeg nevner her så var dessuten transaksjonene loggført til kurser godt over open, close og WVAP.

3 Likes

Hei Ruben,

Det som skjer fra kl 16:20 til 16:25 og Automatch er at DNB “registrerer” som handler i loggen det som er likevekten mellom bid og ask siden i tidspunktet. Tallet starter litt lavt kl 16:20 og så øker det frem til 16:25 og Automatch. Det er verken dark pools eller andre trader, de har bare begynte å vise interessene på begge sidene fortløpende ved å vise til indikativt volum og kurs i endelige close.

Skjønner ikke hvorfor det skal være noe å vise, men jeg så dette i NANOV for noen måneder siden og skjønte etter noen dager hva dette handlet om. Du kan følge med i close i dag så vil du registrere at det stemmer.

3 Likes

Jeg antar han referer til de 600k som vistes i volum baren på chartet fra f.eks. Nordnet, men ikke i handelsloggen (og heller ikke hos f.eks. Tradingview).

Nei, jeg viser til loggføringer hos DNM som vist under:

1 Like

Ja, jeg skjønte det og jeg måtte finne ut av det selv også.
Men som du ser her så har det sneket seg inn en ordre av king size i denne loggen, det er utenom det vanlige. I dette tilfellet er vel det den sammen posten som ble krysset hos Netfonds tidligere på dagen vil jeg anta?

1 Like

Takk for info. Det gjorde meg unødig forvirret, og jeg ser heller ikke verdien av disse loggføringene. Sånn ved første øyekast.

1 Like

Targovax er som skinnet på en viss kar, går opp og ned

1 Like

Hva skal til for å snu denne trenden? Reagerer negativt uansett nyheter.

Det er det store spørsmålet. Mange har ment penger, men kursen går ned selv etter tildeling av millioner. Jeg tror IOVaxis, colorectal med AZ og oppdateringer på circRNA kan være de store driverne i dette halvåret. En eventuell utenlandsinteresse vil også sende kursen nordover🔥

4 Likes

Jaja, men da blir det jo som regel ganske deilig til slutt da. :sweat_smile:

4 Likes

Er det nanofallet som trekker korte penger ut av aksjen tro🤔

1 Like

Har jo svingt i samme område en stund nå. Det kalles konsolidering :stuck_out_tongue:

5 Likes

Forunderlig etter så sterke resultater og den lave prisingen på selskapet at BP ikke er villig til å legge penger på bordet. Det må være noe vi ikke har skjønt her?

@Durable tenkte du på dette skinnet

2 Likes

Vi får håpe det, frem og tilbake så er vi nesten i himmelen

1 Like

Ingen tvil om at Nanofallet er med på å forsure den allerede svake utviklingen innen segmentet, og da får Targovax kjenne det litt også. Men vi er ferdige med vår emisjon, har fått div offentlig støtte på grunn av vår lovende forskning og fortsetter å sikre viktige patenter.

5 Likes

Nei, det MÅ ikke det. :grin:

Kanskje, og forhåpentligvis, er det vi som har skjønt noe som resten av verden ikke har skjønt. Ennå. :crossed_fingers:

9 Likes

Vi har for få pasienter til at BP biter på, tror jeg. Colorectal med AZ, 30 pasienter kan være det som viser at Targovax er en klar oppkjøpskandidat. En indikasjon som det ikke har vært fremgang i på mange år, en forbedring der kan føre oss et bedre sted🚀

3 Likes