Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

OK, men du ser vel hvor fint markedet tar i mot de 8 - 10 mill aksjene HeathCap selger. 30 mill vil neppe se vakkert ut, men jeg krysser fingrene for at selskapet kommer med en nyhet som kan løse dette problemet. Pr i dag synes jeg finansieringsproblemet mer er å anse som skjøvet foran oss, enn at det er løst.

1 Like

Har ikke sett det stå noe sted at Atlas ikke kan låne aksjer i selskapet. Om det er tilfellet er det nøkkelen til at dette blir bra. Har du sett det i avtaledokumentet?

Det står, antakelig sammen med andre ting, i et avtaledokument som vi enda ikke har sett. Eller ikke får se. Lubor Gaal har bekreftet dette vilkåret i en epost som @TheObserver la ut på lørdag.

Til info @Martins

Det ville vært negativt med en rettet emisjon med utvanning, og det er negativt med lån.

Eneste finansieringen folk hadde vært fornøyd med, hadde vært om TRVX tippet og vant i Eurojackpot :game_die: :game_die:.

5 Likes

Sjekket litt nærmere hvilke selskap innen biotech Atlas har vært delaktig i finansieringen, og det er relativt mange:

Et selskap som overlapper litt med Targovax er Replimun og de driver tydeligvis også med “oncolytic immune therapy”:

Replimune fikk i 2015 30 mill $ i finansiering og slik jeg forstår fikk Atlas plass i styret. Selskapet ble børsnotert i 2018.

Slik jeg ser det så er Atlas vel bevandret i biotech-sektoren, og jeg klarer ikke helt forstå at et selskap med denne profilen på ren ryggmargsrefleks skal begynne shorte/selge ned/annen destruktiv adferd når de har en ganske klar profil på finansiering av sektoren?

Har forøvrig gitt opp å forstå denne sektoren. Adferden til aksjonærene i Targo er i dag akkurat det som skal til for at betingelsene for denne finansieringen skal bli dårligere, altså dumpe aksjene i markedet og presse kursen ned.
Finansieringen er på plass for å ta studiene videre, men selv det er tydeligvis feil også.

15 Likes

Jeg vet ikke, men jeg tror kanskje at det er en viss forskjell når det gjelder formålet med virksomheten i Atlas Special Opportunities som vi kan bli belemret med, og i Atlas Ventures som du viser til.

2 Likes

Ah, pokker… liten detalj jeg ikke fikk med meg.

Vet ikke helt om jeg tør å stole på dette. Må nesten ha en kilde fra Targovax selv, siden det er såpass avgjørende for hva som vil skje med kursen. Om Observer skulle ha blitt lurt eller noe ha blitt videreformidlet upresist, så har det store konsekvenser for aksjekursen.
Det jeg finner i dokumentet vi har er dette ang. aksjene, som er avtalen med Nordic Trustee AS:
image

Og fra EGF innkallingen:
image

image

Altså, det stemmer ikke med Targovax sin egen kommunikasjon så vidt jeg kan se. Ville de ikke ha gitt beskjed om dette front and center? 25% regelen gjelder, men det med shorting ser jeg ingen steder.

1 Like

Nok en gang det finnes en “Investment Agreement” der innholdet ikke er kjent. I det minste ikke er gjort godt nok rede for i obligasjonslånet (som innbakte vilkår) eller i teksten til innkallingen.

1 Like

Jo da, Lubor kan sikkert ha lurt meg og mange andre han, da er det bare å si bye- bye til Targovax på Oslo Børs.

Dette fremkommer IKKE av obligasjonsavtalen, men en egen Investment Agreement. Det er denne vi mener de bør dele med markedet i god tid før EGF.

Nydelig dag å plukke aksjer på by the way, tiden under 1 NOK var ikke forbi. Godt hjulpet av Healthcap som kom seilende inn fra siden her.

Selge ned kursen så får man bekreftet at man hadde rett i at kursen kom til å falle. Det er deilig å bli kvitt den kognitive dissonansen.

Denne avtalen er så dårlig som aksjonærene gjør den. Det samme gjelder for fremtiden og Atlas sine salgsbegrensininger. Andre må være villige til å selge for at Atlas skal få solgt. Det blir sikkert ikke noe problem.

5 Likes

Her er en internasjonal biotek kommentator/ journalist sin take:

8 Likes

Sier ikke at Lubor kan ha lurt deg.
Det som skurrer:

Hvor? Jeg har lett gjennom alt og finner ikke dette åpent og tilgjengelig.

Og:

Kanskje denne har lurt deg f.eks.? Er ikke vanskelig å legge inn litt tekst i en mail og få det til å se bra ut.

Tenker det er best å kontakte IR jeg, så kan de svare.

1 Like

Selvsagt, vi får se om vedkommende som har delt dette har lyst til å gi seg til kjenne i denne tråden så kan han / henne forklare det selv.

Om noen lurer så kan kontakten jeg har hatt med LG deles via PM. Det er altså undertegnede som har hatt kontakt (kanskje i likhet med mange andre) med LG og som jeg ba @TheObserver om å dele på lørdag 18.02.2022.

4 Likes

… HC har rigelig med mulighed for at dumpe resten af positionen, så det er bare at køre på.

2 Likes

Kanskje de har lest her at Atlas kanskje ikke får shorte :stuck_out_tongue: ?

Få et bud fra BP nå som selskapet er sikret økonomisk neste årene :sunglasses::+1:t2::sweat_smile:

1 Like

Selv om Atlas har avtalt å ikke shorte aksjen, så lurer jeg på om vi de nærmeste dagene derimot vil se andre som har begynt å shorte den. Nå som HealthCap selger seg kraftig ned og avtalen ellers ikke har fått spesielt mye positiv omtale, så kan vel fort noen av de vanlige hedgefondene allerede ha kastet seg over denne. Svaret kommer denne uken.

Uansett vanskelig å se at vi vil kunne unngå kraftig utvanning fremover :unamused: