Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Om kursen blir helt skakkjørt og utvanningen enorm, hvordan skal dette gå igjennom på EGF?

Da er det bedre topp 50 stiller med lån. Med slike betingelser blir det 6kr pr aksje over 3år. Det kunne jeg vært villig til.

Er enda mer spent på hvordan det skal gå i EGF nå som største aksjonær HC selger seg ned. Nest største aksjonær er Goldman Sachs med 2,75% av aksjene. Targo er jo fullspekket av mindre aksjonærer… Håper ikke det blir reprise av Nanov sin variant for noen måneder siden.

2 Likes

Det er fullt mulig det blir problemer. Det er altfor flat struktur i Targovax. Særlig viser det seg når det blåser.

Targovax mener de har rigget for suksess, og det kan vel være, men på eiersiden har de parallelt rigget for fiasko.

5 Likes

Det er jo ganske utrolig om ikke avtalen var forankret hos største aksjonær på forhånd, det samme skjedde jo med NANOV og North Energy. Hadde jo vært fint om de lærte av andres feil og ikke måtte gjøre alt så vanskelig for seg selv.

3 Likes

Healthcap er vel snart ute med disse salgene vi har sett idag?

Det har ikke vært noen store eiere i Targovax. Makten ligger hos de 100 mill aksjene under topp-50. Her har det samlet seg mange over årenes løp.

1 Like

Blir spennende å se hvem som er ute og hvem som kommer inn. Gikk nettopp 1,8 mill aksjer i en fei…

2 Likes

Hadde vært utrolig interessant å sett en poll av hva alle i Targo tenker om avtalen. Altså ikke “Dårlig/bra”, men hva de tror den inneholder. Tipper 95% har feil/ikke har lest seg opp enda.

Kan se om vi får noen svar her:

  • Jeg har lest igjennom the bond agreement og Q4 og føler alt er oversiktlig
  • Jeg har kun lest the bond agreement
  • Jeg har kun sett Q4 presentasjonen
  • Jeg har kun lest Q4 rapporten
  • Jeg får nyhetene mine om Targo via tråden
  • Hvilken avtale?
  • Jeg har lest alt tilgjengelig, men forstår fortsatt ikke godt nok.

0 stemmegivere

Det kan nok være at ledelsen Targovax feilregnet noe og trodde dette ville bli en lettelse for aksjonærene - og at de derfor har lagt ut for lite info med innkallingen til genforsamling.

Det er bare en måte å gjøre dette på for å kunne få en ryddig generalforsamling og det er å offentliggjøre også avtalen som mangler.

Ellers tror jeg det vil bli protester mot at innkallingen er mangelfull og protester på at saken tas opp til behandling.

Åpenhet pleier å rydde opp i det meste.

3 Likes

Det er kanskje en mulighet til å forskyve dato for EGF, og sånn sett blir dumpingen til HC mindre avgjørende for kursen som blir satt.

1 Like

[sarkasme_PÅ]

Ja, det kan jo være at ledelsen leste tråden her inne på TI og så denne jammerdalen der alle ba til høyere makter om finansiering. Det ledelsen ikke visste eller forsto var at det var en helt unik type finansiering det ble bedt om. En finansiering uten nedside, uten risiko og helt uten bekymringer! En gryte med gull ved enden av regnbuen - en gave fra en rik onkel i Amerika - et lykkens terningkast på en kjemperulett!

Men Alas - det ble ble bare et lån ifra en långiver som ønsket å tjene på avtalen. Verden er urettferdig…

[sarkasme_AV]

9 Likes

Up for grabs for mUSD 16. Noe som ikke stemmer her med et wildcard i cRNA + noe annet tjafs ? Hvor er det egentlig skoen trykker, eller sandalene har revnet i sømmene ? Skulle gjerne vært en flue på veggen i de siste styremøtene. Noen som har gjemt seg og sparket i grusen ?

Må komme en eller annen melding i dag.

1 Like

Selskapet trenger penger. Eller, de har visst skaffet seg det, på helt ok betingelser gitt dagens miljø. Om kursen holder seg da, men det gjør den sikkert ikke. For å ikke snakke om fremtidig pengebehov. Nei, dette er ikke greit.

Kom heller inn igjen rett før en gigantisk avtale og få russiske prosenter. Timingen var ikke rett nå. Da blir det bra.

Skoen trykker hvertfall ikke på det fundamentale!

1 Like

Åpenbart mange med dype lommer som ikke er enig i det.

1 Like

Vel. De tenker vel aksjonærene er idioter og kjører skuta på grunn. Det har de kanskje rett i.

Det andre vi trenger forelagt er IP på cRNA. De ber oss egentlig støtte en avtale i et selskap vi ikke veit hva har av assets. Hvor det sterkeste kortet ikke er sikkert.

1 Like

Ikke glem hvor ONCOS har sitt arnested. Please.

1 Like

Det kommer vel melding snart… Sammen med innsidehandel

Hvis de ikke ser at innsidekjøp er høyst prekært nå så lurer jeg på intelligens nivået i ledelsen. Det kan ikke være informasjon som tilsier at de ikke kan handle nå. Kjøper de ikke nå så viser de at dette er ikke noe de har tro på heller.

Sendt mail til ledelsen om dette og håper flere gjør det for dette er nok ikke siste dag med røde tall om de ikke viser handling.

Hvorfor det, når man kan vente til 08:55 i morgen tidlig? :grinning: Slik at nesten uansett hva man melder, vil det skape kaos og forvirring, og selv en meget positiv melding vil være fullstendig bortkastet.