Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Får vel en siste flush snart nå…

2 Likes

Blir spennende å snart se hvordan Targovax skiller seg og har en egde på cRNA opp mot blant andre:

Flere av disse har holdt på noen år, hentet seriøse penger, og dermed “store teams” og ressurser. I tillegg har man alle de forskningsgruppene fra universiteter og selskap som går under radaren slik som Targovax selv.

Ser bort i fra de som bruker cRNA for diagnostikk (feksSyte.bio, Arraystar, Lucerna Circular Genomics, Cofactor Genomics).

6 Likes

Må vel begynne å bli litt oppside her nå?

2 Likes

Blir oppside når HealtCap er ferdig med å selge, “Tipper” minst en uke før de er ferdige

Nei nei tipper dei har igjen maks 1,5 mill pr d.d

2 Likes

Er HC ferdig eller har stoppet? Meget positiv og kanskje vi får et lite come back før helgen. Det hadde vært fortjent :smiley:

1 Like

Stor spread fra 0,81 og oppover

1 Like

Må meme litt når folk ikke vil fange kniven, men snur om sekundet noen andre kjøper litt :stuck_out_tongue:

image

Syntes det var veldig rart at jeg og en til var nesten eneste kjøpere rundt 0,72.

2 Likes

Er vel erfaring som tilsier at aksjen alltid kan bli litt billigere. Spørsmålet er om vi nå har sett bunnen eller om det kommer et nytt press nedover. Håper HC er ferdig solgt og at det kan gi positiv utvikling oppover.

2 Likes

Ordreboka skriker hit, men ikke lenger :grinning:

En kommentar til deg, Roc.

EDW har uttalt at deal på cRNA er for tidlig, de må vise prekliniske data, ikke bare en PoC. Det jobber dem med nå, jeg har tro på noe derfra før sommeren.

2 Likes

Fra mine utregninger hadde de mellom 600k og 3,2M aksjer igjen på tirsdag morgen 09:00 denne uken. Det kommer an på om noen andre også bruker representantkontoen hos Svenska Handelsbanken AB - Konto #2. Det ser det ikke ut til fra kryss-sjekk med listene på Targovax sine sider fra tidligere i februar:

Så vil anta 3,2M aksjer igjen 09:00 28.02.

Siden da har det vært omsatt:
1,9M
1,8M
1M aksjer sånn ca.
Så de har teoretisk hatt muligheten til å komme ut.

4,7M aksjer omsatt siden da. Normalt har de solgt annenhver dag bortsett fra 22. og 23. februar.
Mandag så de ut til å stå for 80% av omsetningen, andre dager mye mindre.

Mtp. kursutviklingen vil jeg anta at de er rett ved ferdig, men kan ikke si det sikkert helt enda.

På nettsiden til Healthcap står Targovax fortsatt som en aktiv investering.
Portfolio Companies - HealthCap

Her trackes også exits, men regner med denne har forsinkelser: HealthCap - Investments, Portfolio & Company Exits (crunchbase.com)

2 Likes

Jeg bunnfisket på feil dyp på mårran :frowning: Skal nedlegge forbud mot Teams før kl 10…

4 Likes

Var ikke mye til omsetning der nede da :slight_smile:

1 Like

… med 1,8 mio aktier solgt i går efter et mønster, der lignede tvangssalg, må HC antages at være solgt færdig og som altid er der vel nogen, der har adgang til aktionærlister/positioner, der opdateres hurtigere, end dét vi som retailere har tilgængeligt. Jeg har personligt forsøgt at extrapolere HCs resterende positioner over de seneste dage og handlet derefter, men det ér og bliver kun et estimat.

Uanset … så er kursen løftet fra 6% i minus efter åbning tilbage til grønne procenter, give or take, så markedet er fortsat interesseret i at samle op; jeg håber de aktionærer, der har samlet aktier op i de foregående dage, ser på selskabets potentiale og fundamentale situation, som jeg selv finder positiv, men med ubekendte negative facetter, der forhåbentligt snarest bliver af- eller bekræftet jfr. ACMs ageren i markedet.

ACM skal tjene penge på denne investering, og det kommer de også til tipper jeg, men som jeg forstår regnestykket, må dette gøres på kurser, der gennemsnitligt ligger meget tæt på tranchernes konverteringskurs (dvs. indberegnet 8% rabat).

ACM må antages at bruge en market maker (MM) til at løfte omsætning og kurs i forkanten af konvertering af tranche, forudsat der ikke er positive PRs rundt om hjørnet; herefter sælges en større post med gevinst (ala første dump efter en emission) og resten af positionen sælges med tab … rinse and repeat. Det samlede regnestykke, herunder det enkeltstående gebyr vedr. aftalen giver således ACM det nødvendige afkast.

Alternativt, men ganske spekulativt, vil ACM løbende opbygge en en langsigtet position af hele eller dele af de konverterede transcher og benytte sig af regulære value inflection points som en aftale på circRNA.

… håbet er grønt som foråret og i dag handles aktien i samme farve for nærværende.

2 Likes

… føles lidt uretfærdigt, at aktien handles på 0,76 NOK pr. stk, alt taget i betragtning!

5 Likes

Ikke direkte relevant, men det er flere enn Targovax sitt team som jobber med cRNA med tilhørighet/kobling til Karolinska. Så rimeligvis et godt og sterkt forskningsmiljø.

https://www.xulandenlab.com/humanwounds-circrna

1 Like

På kurs 0,75 i konverteringskurs får de 50M aksjer og trenger da ukesomsetning på 50M/3 for å få solgt seg ut på 3 mnd. (Tallet 3 kommer fra 300%, som kommer av 25% per uke * 12 uker) Så det er ganske lett å regne ut hvis man har konverteringskursen. :slight_smile: Kursen i markedet ville da vært rundt 0,82 for å få 0,75 i konverteringskurs. Så 16,66millioner aksjer handlet per uke i snitt, eller 200M aksjer totalt på 3 mnd. Måneden med høyest omsetning hittil hadde 77,7M aksjer omsatt på kurs: 1,134-1,77. De trenger 3 sånne måneder på rad, eller en-to med mye høyere omsetning i antall aksjer. I kroner handlet trenger de ikke 3 slike måneder, bare 2. Tror de ender med å “ufrivillig” bygge en posisjon i aksjen, pga. størrelsen på de første transjene. Men vi får se hva tiden bringer av kursutvikling og omsetning.

Sitter de stille vil aksjen skyte opp og de vil ha papirgevinster ut året på flere hundre prosent, mest trolig. Så kan de selge alt på en gang ved cRNA-avtale eventuelt.

1 Like

Denne historikken tror jeg er lite relevant i forbindelse med dette lånet og hva vi kan forvente. Atlas vil skape volum om de ønsker å kvitte seg med mye aksjer i løpet av kort tid. Men for den eller de som håper og tror at Atlas har lange planer, så er vel det mest håpefulle scenarioet at de ønsker å konvertere mest mulig av transje 1+2 på (lavest mulig kurs), og sitte med disse til nærmeste VIP`s. Og da er det ikke noe annet det handler om enn cRNA. Akkurat som for vår del.

Bare en liten nyhet - men muligens et viktig signal om at Targovax har gjort en god sak med Agenus.

Dette kan være viktig info for motivasjonen for den innrullering som skal skje fremover i USA.

Og så en liten pen oppgang på 3,82% i dag.

6 Likes