Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

I børsmelding fra 16 feb: Finansieringen sikrer oppstart av ONCOS-102 fase 2-studien i føflekkreft, to kliniske studier med TG01 og in vivo studier for det banebrytende programmet innen sirkulært RNA.

Targovax ledelsen viste vel det samme da som nå, børsmeldingen i går endrer jo forutsetningen de skrev for å hente inntil 300 mill.
Syntes dette er rotete av T, fare for at kursen får seg nok en knekk i dag, kjipt.

Du sier det selv: synsing. Jeg skal komme med litt troing: Jeg tror at ny informasjon fra teamet fra Karolinska eller fra potensielle samarbeidspartnere innen sirkulært RNA gjorde at ledelsen nå ser det mest formålstjenlig å nedprioritere Oncos 102 for øyeblikket.

1 Like

De er ihvertfald nødt til snart at komme med mere konkrete data på CrnA - det er ikke nok, at sige/skrive, at de har Dr. Thomas Hansen til at drive klinikken. Der er mange dygtige forskere derude, med fokus på CrnA kapløbet

5 Likes

Overføring til HC, skal de stemme for nå?

Det tok ikke lang tid før skeptiske synsere kom på banen, gitt. Hvis dere skal baisse så gjør det med kraft og substans, ikke bare meningsløst surr. Please!

Les hva selskapet selv skriver, hvilke konkrete mål som er nådd og hva som er neste step. Sett dere inn i caset, forstår tech’en, hva skiller Targo fra peers osv. Gjør en skikkelig jobb, så kan der baisse så mye dere vil. Da er det velkomment any day! Ingenting er bedre enn virkelig gode argumenter for at de skal feile, for da er det nemlig bare å selge unna.

Mange glemmer at Targo er priset til 140 mill, og samtidig sammenligner man med f eks Ulti eller andre som har MCAP på 30X Targo.

Siden det ble hevdet at circAde kun er luftige tanker og drømmer, så kan det være greit å se litt i bakspeilet, samt hva selskapet har planer om for 2023.

Rasjonalet bak circRNA som terapeutisk target:

Targovax sin approach, med objectives for 2022:

Her oppdatert med objectives for 2023:

Hvorfor Targovax har en betydelig fordel sml med peers:

Technical PoC achieved, neste er in vivo PoC:

Dette er litt mer enn luftige tanker, det er faktiske data fra technical PoC (@Roc - du etterlyste data, her har du starten på datasettet som stadig utvides)

11 Likes

“Forøvrig er det liten tvil om at vi shortes hissig for tiden”

Det jobbes med å holde kursen nede. Men straks man begynner å plukke så forsvinner salgspostene. Selgerne føler seg ikke helt trygge på at kursen skal ned.

1 Like

Kanskje Healthcap (født i 1990 ser jeg :see_no_evil:) inntar en ny rolle nå som satsningen er spisset?

Etter gårdagens melding om utsettelse av Melanom og redusert cash burn (MNOK 25/år). Forutsetter deal i utfallsrommet des/2023 - mars/2024.

2 Likes

Flott, hvis alt det som skrives i de slidene så burde det med høy grad av sannsynlighet være mulig å få VC investorer om bord. Ellers så hadde det jo vært fint å se dataene også, ikke bare oppramsing.

Jeg forsøker ikke å baisse, heller mer et kritisk blikk i forhold til strategien som utspiller seg.

2 Likes

Du kan baisse så mye du vil, bare du gjør det med substans og ETTER du har satt deg inn i caset :wink:

Det er jo litt å holde styr på. CMC for adenovirusvectorer har du vært inne på, men det gjelder også identifikasjon av circRNA-mål, karakterisering av circRNA-funksjon i cancer, levering av circRNA-terapier (sjekk hvordan peers gjør det og hvordan circAde skiller seg ut) osv. osv.

2 Likes

De sitter på noe stort, de må avvente patentene før de kan si noe mer om dataene. Viktigste grunn i så måte er at de ikke ønsker å gi fra seg noen konkurransefortrinn før det hele er sikret via disse patentene.

3 Likes

Bra påminnelse Nordpolen

Det var trolig styremøte i går og når det er att en beslutning om slik omprioritering så har nok styret i tillegg fått en oppdatert status på cRNA prosjektet. En må derfor regne med at de har fått langt mer info enn det som hittil er offentliggjort.

Når beslutningen nå er att og den er offentliggjort så bør selskapet også komme med oppdatert status til aksjonærene. Det er ofte vanskelig med detaljinfo men saken er så viktig for markedet og aksjonærenes situasjon at noe åpenhet må det være om dette viktige valget.

1 Like

Når et selskap gang på gang må skrinlegge gamle planer, så må det vel være lov å påpeke dette? Jeg har noen tusen aksjer i selskapet selv, så jeg ønsker at de skal lykkes, men blind optimisme fører bare til katastrofale tap for mange. Derfor synes jeg det er greit å minne om at dette er et selskap som TIL NÅ ikke har levert noe konkret.

1 Like

Vi har ingen data, bare noen håpefulle fraser fra ledelsen, som selvsagt må fremstå optimistisk.

Jeg reagerer på dette, og svarer ganske utfyllende på det jeg oppfatter som feilaktig. Blir litt oppgitt over at det er så lav kvalitet på baissingen. :wink:

For øvrig helt enig i at INGEN bør satse mer på Targo enn de kan tape. Det er svært høy risiko, og ekstremt få som faktisk lykkes i dette spacet.

2 Likes

Det tar lang tid å gå godkjent patentene. Så lenge de sender inn en patentsøknad så er de i trygg havn og kan begynne å snakke og presentere data. Er de nervøse så kan dette gjøres under en konfidensialitetsavtale. Nå har du skrevet endel om hva de gjør og hva de måler så jeg regner også med at noen patentsøknader er sendt inn.

Det er også mulig å få investorer hvor de betinger og trancher funding basert på at patenter files. Etter filing åpnes tranchene.

1 Like

De må ha sendt inn ALLE de relevante patentsøknader de trenger for å være trygge da @Roc :slightly_smiling_face: Det vet vi ikke om de har. Ellers må vi ta høyde for at er kapitalmarkedet ikke er det det engang var.

1 Like

Healthcap +2,7 mill aksjer +100%. Hva er mest sannsynlige forklaring på den?

1 Like

Internt bytte mellom kontoer

Joda, det må sikre patenter, men det jeg mener er at det er fullstending mulig å sikre finansiering selvom man ikke har sendt inn alle patenter. Vises data under en NDA så ødelegger man ikke for patentsøknaden og de som signerer NDA får en tidsbegrensning hvor de heller ikke kan sende inn konkurrerende patenter.

Det å få spesialistinvestorer tar klassisk 6-12 måneder (eller lengre) med due diligence. Hvis de skal etablere kontakt først når alle patenter er filet og deretter starte fundraising så kommer dette til å ta lang tid. Uansett så er det smart å starte dialog med investorene, vise at man har progresjon.

Flere av de investorene som er aktuelle her ønsker å komme veldig tidlig ref de andre investeringene i feltet. Risikoen er så klart at investorene setter inn eget management eller som slik som Flagship, flytter hele selskapet til Boston. Noe som jeg tenker bare er et stort pluss.

Jeg sier ikke at selskapet gjør noe feil. Jeg bare skriver en alternativ fremgangsmåte enn kanskje den de har valgt.

2 Likes

Hvis de skal stemme på den ekstraordinære generalforsamlingen må aksjene stå på en konto i deres navn og ikke på en nominee (samle-) konto i Handelsbankens navn.

3 Likes