Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Kanskje de håper på en bedre kursutvikling ved dette vedtaket og mindre utvanning?

Det er jo ikke sikkert at det skjer, markedet liker jo i utgangspunktet ikke utsettelser. De liker jo ikke utvanning heller da.

2 Likes

Jeg vet ikke. Noen har nok presset på som du og mange skriver.

Men nå er det enda mer fokus (ikke stormannsgalskap) og de satser egentlig alt på et kort, det kortet som er nærmest og som de selv omtaler one of a kind på inn- og utpust.

3 Likes

TRVX har jo blitt kritisert for å finansiere selskapet på en “rå” måte (dødspiral) og igjen vanne ut dagens sittende aksjonærer. Nå viser de faktisk at de tar hensyn til aksjonærene.

5 Likes

Supert.

Del gjerne om du får et fornuftig svar. Om svaret er klønete/feil/unnvikende trenger du ikke dele :wink:

Skikkelig bull det her! Du minner meg om “Komiske Ali”! Dette er et siste halmstrå fra Targo, de har ikke råd til noe annet. Risikoen i aksjen er ikke akkurat mindre!

2 Likes

Det er jo åpenbart planen deres, når de i avtalen med Atlas har forbeholdt seg retten til å “disposes or spins out and separately finances its circRNA subsidiary Circio AB, such disposal will not constitute a Material Adverse Effect.”

fra s. 24 i avtalen

5 Likes

Jo, men hvorfor gå omveien med dette lånet hvis de allerede besitter noe som de mener de kan vente spesialistinvestorer på?

2 Likes

Nei, det må jo være fundert i et håp om noe som skal skje i framtiden?

1 Like

Presis. De trenger mer data først, og dagens pengebeholdning strekker ikke til.

1 Like

De planlegger å være i klikk i 2025. Da forventer man at de har noe data.

2 Likes

Er vel ingen som har data fra klinikk på cRNA?

De har sagt 2023/24 som riktig tidspunkt for deal. Da stoler jeg på det. :slight_smile:

3 Likes

Tipper @Roc mener prekliniske data. Som man gjerne må ha for å lage en avtale med noen.

1 Like

image

1 Like

Med de tidslinjene må du nesten ha startet CMC arbeid og planlegge preklinisk tox studier etc

5 Likes

Det er de godt i gang med. Vectoren har de mye data på. Payloaden endres. Det er en vesentlig endring, så mulig de starter på scratch.

Hva som skal til for å kjøre tox-studier kan du kanskje si noe om, Roc?

2 Likes

GLP tox (i 2 species) kjøres på det produktet (samme batch) som du skal bruke i fase 1 studien.

Dose findende (non-GLP) tox kan gjøres i en forgjenger batch så lenge du kan vise at det er ganske likt endelig fase 1 drug.

4 Likes

Dette er jeg nesten helt sikker på at er på plass. De har outsourcet CMC siden 2018, og produksjon av adenovirus er melk og brød for biolabs.

Ser at det kan være stramt med fase 1 i 2025, men jeg tror det er lett å glemme at de på ingen måte skal gjennom løypa med syntetisk produsert circRNA, innpakning i LNP osv.

Dette er clean and simple. De sparer enormt mye arbeid med sin approach. Så gjenstår det å se om det virker. :slight_smile:

4 Likes

Fantastisk bra nyheter i Targo. :ok_hand:

Burnrate går ned. Utvanning blir betraktelig mindre. CircRNA speedes opp og prioriteres høyest.

Alt er bra, bortsett fra at det er klønete håndtert av ledelsen å ikke komme med dette tidligere.
Nå bør det være duket for kraftig oppgang de neste ukene/månedene.

Forøvrig, viktig å presisere at Oncos ikke er død. Den sitter bare på «venterommet», inntil videre. :wink:

3 Likes

Jeg tror de hadde planlagt at avtalen med Atlas ville gi en anstendig kurs-boost som de skulle sette emi på for å hente inn mer kapital. Nå da det ikke skjedde, hvor de fikk en klar tilbakemelding fra markedet og største aksjonær (HC) måtte de tenke nytt.

Det som er interessant å få informasjon om nå er forventet cashburn fremover - jeg tror EW vet han er på tynn is. Hverken vi (investorer) eller Atlas er spesielt interesserte i å kun finansiere lønn til gjengen om de ikke klarer å vise markedet / større investorer (inkl BP) at dette er interessant.

Kanskje det er mange som har kommunisert tydelig via forhåndsstemme på EGF?

Forøvrig er det liten tvil om at vi shortes hissig for tiden;

MEGLERKONTO INNLAND DNB BANK ASA - KONTO #75

3 Likes

Hva baseres den sterke troen på at Targovax vil lykkes i circRNA på? Vi har ingen data, bare noen håpefulle fraser fra ledelsen, som selvsagt må fremstå optimistisk.

Håper virkelig ingen har satt pensjonen sin i dette selskapet.