Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det kan meget mulig være. Fordelen med VC eller VC armen til et BP selskap er:

  • de finansierer opp til neste store value inflection point
  • de syndikere med andre VC så videre kapital kommer lettere så lenge selskapet leverer på milepæler
  • de kommer også med spesialkunnskap i styret, nettverk av kompetente ansatte og konsulenter. De kan ofte også sette inn folk i management, folk med track record.
  • VC backede selskap har oftere exits til BP

Utvanningen kommer på basis av verdsettelse. Verdsettelse kommer bla på basis av hvilke data, team, verdier og planer man har.

Alt i alt vil jeg si at det å ha en mindre bit av en stor kake enn 100% av en liten kake.

1 Like

Enig i dette men det er kanskje litt for tidlig.

Jeg biter meg merke i valg av ordlyden her:

  • The new focus will significantly reduce costs and enable acceleration of circRNA development to unlock its full platform potential, supported by the proposed Atlas financing

På godt norsk sier de at omprioriteringen vil gjøre selskapet i stand til å akselerere utviklingen av cRNA.

Hvis dette skal forstås riktig; tidligere guidelines på cRNA fremskyndes, dette som følge av prioritering av penge- og ressursbruk?

Jeg tenker å følge opp dette med selskapet. Er det bruk av «store» ord uten praktisk betydning, eller skal det tolkes ordrett?

Skulle ikke EW på Radforsk denne uken?

7 Likes

Mulig, det vet bare de på innsiden best. Generlt sett, de store VCs ønsker å komme tidlig i plattformselsksper for slik å bygge opp ting riktig fra bunn og skape stor verdier. Hvis du ser på de andre cRNA selskapene så var de også angivelig i veldig tidlig fase (og fremdeles er).

1 Like

TheObserver: Jeg leser det som at både fart og bredde økes. De snakker om “platform potential”, da er vi utenfor dagens fokus på cancer, tenker jeg.

5 Likes

Vi vet ikke dette selvsagt @Roc men jeg tror det er fornuftig å ha litt mer data og innsendte patentsøknader for å få en god deal selv med VC-aktører.

3 Likes

TRVX imponerer igjen.
Kan de klare å få patenter på avgjørende avsnitt i den nye teknologien så kommer ikke BP forbi dem uten å foreta oppkjøp.

Skal bli spennende å se neste trekk av TRVX

6 Likes

En lunken lead som har blitt hot, og løsnet opp i flaskehalsen ? Selskapet skulle fylle på med 2 nye patentsøknader i Q1 som kanskje er på plass i løpet av de siste dagene. Antar at ting kan skje fort når det først løsner i samtaler og diskusjoner med mulige aktører. Oppfatter dagens melding som svært gledelig, men likevel merkelig basert på hva som skjedd siste dager og uker.

5 Likes

De skriver også at de er i ferd med å bygge opp en betydelig IP portefølge. Det kan tyde på at utviklingen av cRNA har tatt betydelige skritt fremover og at de ser potensialet i å ta en ledelse i teknologien på dette område.

Dette har vært en styresak og da er nok status på utviklingen av cRNA fremlagt og herunder er potensialet fremover vurdert i forbindelse med beslutningen.

The circAde system is clearly differentiated from competitors, with the only known approach for circRNA delivery to solid tumors, and is protected by unique know-how and a rapidly expanding IP portfolio.

“is protected by unique know-how and a rapidly expanding IP portfolio”

5 Likes

cRNA TIL TARGOVAX “is protected by unique know-how and a rapidly expanding IP portfolio”

Targovax er ved beslutningen endret til et “high tech” selskap.

Dette vil være mye mer interessant for aksjemarkedet og vil kunne tiltale og tiltrekke seg nye og helt andre investorer enn tradisjonelle biotech investorer.

Bull.

3 Likes

Dette sier EW:
“Beslutningen vil redusere Targovax’ løpende kostnader vesentlig og gjør det mulig å akselerere circRNA-utviklingen, som foregår i samarbeid med Karolinska Institutet i Stockholm, med finansiering fra den foreslåtte finansieringen fra Atlas Special Opportunities (Atlas)”

De gjør ikke dette hvis ikke de har skikkelig trua cRNA. Hadde det vært noe tvil da hadde de heller kjørt på 2 hester med Oncos og utnyttet Atlas avtalen fult ut. Nå kan de fokusere 100% på cRNA, skaffe gode avtaler/finansiering og hindre for mye utvanning. Husk av Mcap har vært et stort problem. EW har uttalt at det har vært interesse, men Mcap har ødelagt mulighetene. Nå har vi kanskje muligheten til å få opp kursen og dermed Mcap uten å gi for mye bort til Atlas.

I tillegg får vi erfaring med Atlas avtalen og hvordan Atlas tenker/konverterer og selger. Fungerer avtalen bra så har TRVX mulighet til å trekke opp til 300mill på den. Nå er det kun en mulighet som ikke er nødvendig.

Det blir spennende å se hvordan markedet reagerer imorgen. Den går vel fort litt ned med en gang? Da skal det handles :slight_smile: EW skal til Einarson imorgen og regner med at kanskje kursen stiger litt etter det?

7 Likes

Matematikken her på tråden har jo bevist med tall fra selskapet at man ikke får en runway til å fullføre oncos + cRNA med dagens finansiering.

Her har de måtte velge hva de skal fokusere på, og dette er rett og slett helt elendig arbeid av Gaal, som kommer bare noen dager før EOGF og sier at de ikke har råd til å kjøre begge selv etter at de har sikret et lån med en ramme på drøye 300mill.

Har Gaal lånt kalkulatoren til finansminister Vedum?

1 Like

Kan være at 400 MNOK er en stretch, eller så har de regnet med at andre VIPs skulle ta dem over neste kneik.

Umulig å vite, men at en CFO ikke kan elementær matematikk tror jeg ikke noe på.

1 Like

De har aldri hevdet at denne finansieringen skal dekke hele pakka. Den har en totalramme på 300mill og de kan hente ut 25mill hver tredje måned.

Planen har hele tiden å skaffe tilveie alternativ finansiering/ BP avtale på cRNA slik at man kan finansiere hele behovet.

4 Likes

Ja, det kom klart frem i forrige uke. Atlas som en del av verktøykassa. Har lyttet en gang til på svaret som EDW ga på spørsmålet om å sette melanom på hold som et alternativ, og han avviste ikke det som et alternativ. I det minste ikke kategorisk. Så det kan jo virke som at dette har vært en ongoing diskusjon helt frem til i dag, og muligens også med litt trykk fra Atlas, slik at lånet uten tvil går gjennom på EOGF. Atlas er faktisk ikke tjent med at melanom settes i gang uten nærmere avklaring på cRNA, og et selskap som ligger i grøfta med brukket rygg 9-12 måneder frem i tid.

2 Likes

Det har nok vært en diskusjon rundt dette ja. Jeg tror også at kursutviklingen de siste dagene har forsterket at det gikk i den retningen. Ingen vits i å gi bort hele selskapet til Atlas når de vet hvilke muligheter som ligger i cRNA.

2 Likes

Eller 6 måneder?

Og de første data fra cRNA til markedet i god tid før det?

Jeg har sendt en oppfølgingsmail til Renate for å avklare hva meldingen egentlig sier.

Har noe strandet underveis som gjør at de ned- / omprioritere, eller er det faktisk en realitet at ved å gå all inn på cRNA nå kan VIP fremskyndes tidsmessig og åpne dører raskere til finansiering stor nok til resten av pipen.

De har tidligere guidet på best case deal Q4 2023, klinikk 2025.
Har bedt om at hvis dette endrer på guidelines signalisert til markedet bør de oppdatere hva de nå ser for seg som en konsekvens av omprioriteringen.

9 Likes

Send de til EW så kanskje han kan si noe om det på pod casten imorgen.

2 Likes

Vi er nok klokere i løpet av mai/juni (eller kanskje før) med In Vivo, men hvorfor dagens melding som kunne vært utsatt med 2-4 måneder ? Kun av hensyn til EOGF ?

1 Like