Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det tok sin tid, men til slutt ble illusjonen brutt. MNOK 300 og 3 år var nettopp det. Nødvendig, men usedvanlig klønete. Hva så med verdien på ONCOS og selskapets EK ? Store nedskrivninger i kjømda på Q1 ?

2 Likes

Jeg har trua på at det nå om ikke lenge kommer en oppfølger - en melding med oppdatering av status på CRNA. Skikkelige nyheter - det vil være riktig markedsstrategi.

Først rydde vekk finansieringsspøkelset med kapital tilgang, deretter kutte kostnader for redusere bruk av utvannende finansiering, deretter satse på den mest hotte globale vaksineteknelogien og så slippe ut en skikkelig cRNA-godnyhet.

Tror disse gutta vet hva de gjør

2 Likes

Hvordan du kan påstå dette i fullt alvor er for min del ubegripelig.

Nå kan de bruke stort sett 100% av ressursene på cRNA. Dette vil gi bedre tid til dialog med BP, finansiering, strategi, forskning ++. Nå er vi stort sett et rent cRNA selskap inntil videre.

1 Like

Vi får se hvem som får rett :smiley:

Hvor mye av dagens kostnader går til Oncos? Hva blir burnrate fremover nå?

Det er kun cRNA som skal finansieres nå.

1 Like

Ja det ser virkelig sånn ut etter dagens melding :sweat_smile:

1 Like
5 Likes

Kassa er tom innen utgangen av 1H-2023. Selskapet har en burn rate på +MNOK 100 pr/år før melanom-studiet, så hvordan MNOK 55 fra Atlas kan finansiere de neste 12 månedene forblir dermed et mysterium for min del.

MNOK 400 ? Nå smøres det tjukt på. 63 pasienter a MNOK 2 var det siste jeg hørte ekskl sponsing fra Agenus.

Ruben.

Det er vel sannsynlig at det gjort noen seriøse økonomiske vurderinger internt i T, basert på flere økonomiske data enn det vi har detaljkunnskap om, så det er vel trolig at de har en plan med likviditet og økonomistyringen fremover?

1 Like

Eh ja, håper da virkelig det, men ingen, verken BOD eller MAN, fremstår som “best in class” etter de siste ukers begivenheter.

1 Like

Svært enig.

1 Like

Merkelig schizofrent dette forumet er.
Det er galt at det skaffes kapital, på tross av langvarig og intens masing om at “snart må det penger til”.
Så klarte de å skaffe penger i et knusktørt marked. Men akk - da var det tvil om finansieringen som kom egentlig var noe bra fordi de som lånte ut pengene kanskje ville tjene penger på dette.

Når det ble klargjort at flere usikkerhetsmomenter i finansieringen var dekket opp, så ble det lett med lykt og lupe etter om ikke det var galt, fordi TRVX ville bruke pengene for fort, og det ville øke risikoen for “dødsspiral”.

Når så selskapet melder at de vil satse på det de har størst tro på, og som er billigst å drive og vil redusere cashburn betraktelig… ja, gjett én gang hva de samme tvilerne mener om det.
Det er på en måte ganske komisk om ikke kursutviklingen hadde vært så tragisk.

17 Likes

@Roc Hvor mange her har forutsetning for å svare på dette? Jeg håper =jeg tror? (Jeg har aksjer i Targo.)

Men du har nok mer forutsetning for å gi et svar enn de fleste andre… Har du selv noen tanker du vil lufte?

Ja det ser ut som mange må langt ned i kurs for å hente penger om dagen. Det blir et være eller ikke være tilslutt.

Crna er ikke beste valg fordi oncos er dårlig eller verdiløst. Crna er beste valg fordi det kommer til potensielt oppkjøp fortere enn oncos. Har nevnt det flere ganger, men det er to steder biotech blir kjøpt opp. Preklinisk og etter pivotaldata. Markedet sier klart at de ikke vil vente og betale for oncos pivotal data langt foran oss lengre. Vi får se nå om de regnet oncos som noe negativt i morgen. I dagens marked vil jeg tro det, men man vet jo aldri. Uansett er ikke oncos borte, bare på hold til det er gjennomførbart.

2 Likes

Hadde kursutviklingen vært god hadde kommentarene vært fryd og gammen. Alle de kyniske kommentarene som tviler har en ting til felles. Det de egentlig kommenterer på er om kursen skal ned.

4 Likes

Den skal opp.

1 Like

Jeg har heller ikke sett noe data så egentlig ingen sterk formening.

cRNA er en hot plattform, uten tvil. Jeg har tidligere sagt at hvis de hadde veldig gode data som gav dem en edge mot konkurrentene så burde de ha spunnet ut cRNA i et eget selskap og reist penger for dette selskapet spesifikt. Er nettopp slik tech spesialist VC fond, BP og større investorer ønsker seg nå. Siden selskapet mener de har gode data så antar man jo at de har sendt inn et eller flere patenter og etter filing står man fritt til å legge til mer data 12 måneder etter innsendelse. Slikt sett hadde det kanskje vært mer optimalt å hente «bedre» penger enn Atlas finansieringen. Dog, pengemsrkedet er veldig vanskelig og sikkert ikke lett å hente penger på noe hvis det data mangler.

Jeg håper selskapet virkelig har lovende cRNA data. Det hadde vært kjempemessig.

Generelt, jeg mener også det er best for Targo å satse på det de mener har høyest lovnad. Var derfor jeg tidligere sammen med andre at selskapet «bare» burde hente penger til cRNA og kutte alt annet. Slik sett er dagens melding bra, men litt klønete at den kom sånn i etterkant og ikke upfront.

3 Likes

Det kan hende de har snakket med VC fond med tanke på å finansiere opp Circio men ser at utvanningen ville bli for stor? Dette er tross alt et miniselskap foreløpig (aksjekapital 50.000 SEK).

Når det gjelder BP så tror jeg det er noen måneder for tidlig, så kanskje “mellomfinansiering” ala Atlas var et nødvendig onde.

2 Likes