Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

I tillegg til egne ansatte har de også forskningssamarbeid med et team ledet av professor Michael Uhlin ved Karolinska Institutet.
(fra melding 1.februar 2022):

“Avtalen gjelder i første omgang for to år og i denne perioden skal professor Uhlin koordinere et forskningsteam som skal jobbe med preklinisk utvikling av ONCOS-teknologien, blant annet for å levere sirkulært RNA (circRNA) inn i kreftceller.”

5 Likes
3 Likes

Utrolig skråsikre, det skal de ha. Men jeg var aksjonær i Algeta før kriseemisjonen deres og hadde foretrukket en tilsvarende kriseemisjon i TRVX nå, men det toget har nå gått og vi får se om 12 måneder hvordan dette har fungert for TRVX aksjonærene.

3 Likes

Det vil jo være mer enn en kriseemisjon om man skulle hentet 300 millioner på den måten…kursen gikk fra 6-tallet til 1,72 ved forrige emisjon, så tør ikke tenke på hva vi hadde endt opp på denne gangen.

1 Like

Et poeng som kanskje ikke diskuteres mye her, men som jeg tror er relavant er hvor stor eierandel Targovax ASA (og dermed aksjonærer i Targo) kommer til å sitte igjen med i cRNA datterselskapet Circio AB etter at det henter penger.

Dette er forespeilt å bli en rettet privat runde med spesialistinvestorer hvor utvanningen bestemmes av verdsettelsen. De som deltar i finansieringen vil typisk få preferanseaksjer og VC syndikatet vil også ønske å få en kontrollerende eierandel - for slik å styre investeringen slik de tenker er best, noe som jo er bra. Det er også vanlig at 10% av aksjene settes av til managments opsjon pool og denne 10%.

1 Like

Avtalen de har nå er jo en slags emisjon, bare strukket ut over lang tid i puljer hvor en aktør tar alle aksjene, til en relativt liten rabatt. Tenker denne løsningen er å foretrekke.

3 Likes

Guidingen nå er vel at Circio AB er åpent for “non-dilutive”-funding?

1 Like

Men det er jo dilutive funding som bringer big buck og spesialistinvestorene. Hvor lang kommer de med non-dilutive fudning.

1 Like

Vi kan ikke vite dette med sikkerhet selvsagt, men når HeathCap har solgt ut ca 10 mill aksjer i løpet av noen uker har jo kursen ikke klart å holde seg oppe på tross av at det initielt ble sett som positivt at finansieringen var i boks. Jeg frykter for hva som skjer når det skal selges +/-45 mill aksjer fra den første transjen, uten at det har kommet noen kursdrivende positive nyheter før den tid noe gårsdagens Radium podcast nærmest utelukket.

sett at det kommer veldig gode nyheter i TRVX i nær fremtid , ville det da være muligheter for emisjon og at den ville være lukerativ for dagens aksjonærer , og at TRVX avsluttet atlas???

1 Like

Sånn jeg forstår avtalen mister de retten til Atlas avtalen hvis de kjører en vanlig emisjon, så de går hånd i hånd.

1 Like

men igjen da så må man se på avtalen…de kan ikke selge mer enn 25% av ukesvolumet og selger de under 8% av konverteringskursen så vil de tape penger. Dette utelukker massiv dumping av aksjen.

3 Likes

Det er selvfølgelig mulig, men det skjer ikke før TRVX betaler 6 MNOK (2 % av 300 mill) i honorar til Atlas nå for den første transjen, og da blir i hvert fall ikke den funding av de første 28,5 “billig”.

1 Like

Det er klart at de ikke kan dumpe aksjen for hardt, men det snakkes jo stadig på dette forumet om “sperreposter” o.l., hvordan aksjen skal klare å ha et positivt momentum før Atlas har tømt seg når “alle” vet at de sitter med millioner av aksjer som de ønsker å selge.

NB Synes circRNA sporet høres spennende ut, og kjøper kanskje meg inn igjen i aksjen når det nærmer seg at det kan komme nyheter der og de to/tre første transjene har blitt svelget unna.

1 Like

Prøvde å kjøpe litt på slutten i dag, men bare bots som la seg et øre over i sluttauksjonen. Kjedelig å spille med forskjellige verktøy, kanskje jeg får bli kvitt steinalderholdningene og skaffe en bot fra Pirato? :stuck_out_tongue:

1 Like

Knebling av kurs/MCAP er kanskje et like stort, eller større problem enn volumet av nye aksjer som skal ut i markedet. Kombinasjonen er uansett såpass lite fordelaktig at å forvente noe annet enn flat kursutvikling frem til medio Q3 og In Vivo POC kan synes en smule troskyldig. Frem til da så er det resultatet av transje 1 vi må forholde oss til. Allerede her (POC) får vi en indikasjon på verdien av cRNA og sannsynligheten for en mulig avtale (ikke utvannende), og sannsynligvis også et mye tydeligere signal fra Atlas om veien videre til de neste transjene. Det er kanskje først herfra og utover at markedet kan svelge unna det som Atlas ønsker å selge ut fra transje 1.

1 Like

De har en sterkere forhandlingsposisjon nå som morselskapet har finansiering. Da kan de forhandle med et BP om samarbeid som ikke gir så stor utvanning (men enerett på enkelte områder).

1 Like

Tror VC eller VC armen til BP er trolig de som er mest aktuelle partnere her. Slike plattformer og tidligfase blir litt for tidlig for BP. BP er best på klinisk utvikling. Det er også derfor liknende deals gjøres i tidligfase med VC og når ting begynner å nærme seg klinikk så kommer BP inn.

Det jeg tror er bra her er at den finansielle byrden (Atlas lånet) ligger på Targo, mens verdiene ligger i Circio. Targo er også hovedsponsor av Circio inntil videre.

1 Like

VC armen til BP kan hende ja. Du har argumentert for at de burde få inn VC nå, jeg tror det er mer gunstig om noen måneder, derfor var Atlas-avtalen bra i “dagsläget”.

2 Likes

Meget mulig. Må jo nesten tro at det er derfor de gjør dette på denne måten.

Generelt, mange av de større biotek VCs har ulike BP på eiersiden og VC armene til BP operer ofte også som uavhengige VC. Så de å få et VC syndikat er ikke dumt i det hele tatt, men det henger høyt.

1 Like